خبرهای داغ:
مسئول بهداری رزمی شمال شرق در اسدیه:

درمان 4هزار نفر در طرح جهادی میلاد تا میلاد/ غربالگری بیش از 7هزار نفر در مرحله اولیه طرح

مسئول بهداری رزمی شمال شرق گفت: هفت تیم غربالگری در 90روستا کار انجام شد و 7هزار و 200 نفر ویزیت اولیه انجام شد و نیازمندهای دارویی اورژانسی ارائه شد.
کد خبر: ۸۹۸۸۰۱۲
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر عباسی مسئول بهداری رزمی شمال شرق صبح امروز  در مراسم افتتاحیه بیمارستان ثابت تخصصی از میلاد تا میلاد در شهرستان درمیان اظهارداشت: این بیمارستان یکی از 12 بیمارستان تخصصی که بنا داریم از میلاد نبی مکرم اسلام تا میلاد ایشان در سال آینده در نقاط مرزی  کشور برپا کنیم.

وی عنوان کرد: همانطور که می توان فعالیت سپاه را در حوزه محرومیت زدایی، مردم یاری و ارائه خدمات به نقاط محروم و مرزی کشور در ابعاد مختلفی مرور کرد در یکی از حوزه ها سلامت و ارائه خدمات بهداشتی درمانی است.

عباسی اضافه کرد: بیمارستان صحرایی از اوایل دهه 80 با پیش دستی پیشکسوتانی مانند شهید رهبر و شهید شوشتری در استان سیستان و بلوچستان و مرزهای شرق کشور راه اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه  نقاط مرزی از محرومیتی در حوزه سلامت به ویژه زیرساخت های بیمارستانی و تجهیزاتی رنج می برند نیروی زمینی سپاه با توجه به تجربیات دوران دفاع مقدس همت خود را بر این داشتند که بیمارستانهای متحرک و سامانه ها و تجهیزات بیمارستانی متحرکی را ایجاد کنند.

مسئول بهداری رزمی شمال شرق افزود: توفیقاتی خوبی را ستاد کسب کرد و صدها بیمارستان صحرایی و مراکز مختلف بهداری نیروی زمینی که در پنج منطقه کشور فعال است و منطقه شمال شرق شامل استانهای شمالی، مرکزی و جنوبی است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان شصت و چهارمین بیمارستان تخصصی است که ایجاد می شود گفت: قبل از این در کانکس ها ایجاد می شد. سال قبل  در شهرستان نهبندان کار کردیم.

عباسی با بیان اینکه این اقدام در جهت رفع محرومیت حوزه بهداشت و درمان مسکن و اقدام مقطعی است گفت: برای رفع محرومیت در این حوزه کار اصولی تری با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان انجام شد که کاری مشترک با وزارت بهداشت و درمان و در چارچوب روند جاری شبکه های بهداشت و درمانی که در نقاط مرزی موجود است انجام دهیم.

وی بیا داشت : در این طرح می خواهیم در قالب شبکه بهداشت از طریق  ارجاع مردم مشکلات را احصاء  و  نواقص را با وجود نیروهای متخصص برطرف کنیم که با تجهیز بیمارستان خاتم الانبیاء شهرستان درمیان کار را شروع کردیم.

مسئول بهداری رزمی شمال شرق اظهارداشت: اگر بنا باشد به همه جمعیت در منطقه خدمات ارائه دهیم رقم قابل توجهی است و در توانایی گروه و در وقت محدود مقدور نیست و نمی توانیم  خدماتی که مورد نیار افراد و بیمارانی که اضطرار دارند ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه کار در دو مرحله انجام شد افزود: در هفته های گذشته مرحله اول طرح غربالگری بود که  با اعزام تیم های غربالگری از مشهد و همکاری قرارگاه شهید ناصری و شبکه بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شده است.

عباسی ادامه داد: با استفاده از هفت تیم غربالگری در 90روستا کار انجام شد.  شبکه های بهداشت به این طرح پیوستند و 7هزار و 200 نفر ویزیت اولیه انجام شد و نیازمندهای دارویی اورژانسی ارائه شد.

وی پیش بینی کرد: در پایان طرح بالغ بر 4هزار نفر غرباگیری و ارجاع می شوند جهت درمانهای تخصصی که از امروز توسط تیم تخصصی شامل 15 رشته تخصصی در بیمارستان داریم که 13 متخصص از مشهد حضور دارند و 2 متخصص از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند می آیند.

وی اضافه کرد: پیش بینی کردیم بالغ بر 500 عمل جراحی ماژور در این هفته در بیمارستان داشته باشیم و امیدواریم طرحی الگو و موفق شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار