به همت حوزه 216 حضرت زکیه (س) برگزار شد؛
به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر جشنواره غذاهای بومی- محلی به همت پایگاه بنت الزهرا حوزه 216 حضرت زکیه (س) برگزار شد .
کد خبر: ۸۹۸۷۹۷۸
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر جشنواره غذاهای بومی- محلی به همت پایگاه بنت الزهرا حوزه 216 حضرت زکیه (س) برگزار شد .

 فرمانده پایگاه بنت الزهرا در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت :پایگاه بنت الزهرا برای نخستین بار جشنواره غذا محلی با همکاری حوزه 216و بسیجیان برای علاقه مندان و خانواده ها در جهت اموزش و فرهنگ سازی و آشنایی بیشتر مردم با ارزش و اهمیت غذاهای سالم و محلی در زندگی برگزار کرده است.

وی تنوع و تعادل در تغدیه سالم را دو اصل بسیار مهم عنوان کرد که می تواند در سلامت فرد خانواده و جامعه و طول عمر موثر باشد و افزود مشارکت در این جشنواره منجر به اگاهی بیشتر نسبت به داشتن جامعه ای شاداب تر و با نشاط تر و پویاتر می شود.

فرازی بیان کرد روش صحیح پخت غذا، معرفی ان، توجه به اشپزی سنتی و تغدیه سالم در خانواده ها از مهمترین اهداف این جشنواره بود.

عضوهیئت داوران معیار انتخاب غذا برتر را نوع مواد اولیه، روش پخت و نواوری دانست و خاطر نشان کرد ارائه غذا های ایرانی و سنتی با ارزش غذایی با رعایت اصل تعادل و تنوع در تهیه غذا استفاده از گروه های غذایی اصلی و سالم و تازه بودن مواد اولیه، استفاده از مواد اولیه ارگانیک در تهیه غذا و طعم،مزه،عطر، بافت و شکل ظاهری مطلوب و مناسب بودن هزینه و زمان مورد نیاز برای تهیه غذا ویژگی های غذایی مورد قبول در جشنواره بود.

گفتنی است در پایان به نفرات برتر جشنواره هدایایی اهدا شد .

 

خبرنگار بسیجی : فوج

ارسال نظرات
پر بیننده ها