جانشین سپاه خلیل‌آباد با بیان اینکه مسئولان باید از هنرمندان انقلابی حمایت کنند، گفت: توجه به دستور آتش به اختیار مقام معظم رهبری در جامعه امروز جهت خلق آثار انقلابی مهم‌ترین مأموریت و وظیفه یک هنرمند انقلابی است.
کد خبر: ۸۹۸۷۹۷۱
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،؛ سید مهدی حسینی شب گذشته در مراسم شب شعر چهل بهار با اشاره به دهه چهار انقلاب، دهه پیشرفت و عدالت، اظهار داشت: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری تحقق جامعه اسلامی و حرکت پرشتاب به سمت این جامعه است.

وی با بیان اینکه حرکت انقلاب اسلامی شامل سه مرحله اصلی است، خاطرنشان کرد: شکل گیری انقلاب اسلامی و نظام اسلامی، حرکت جامعه اسلامی و حکومت اسلامی و استمرار تمدن نظام مراحل اصلی در این زمینه است.

نقش هنرمندان در شکل گیری انقلاب حائز اهمیت است

جانشین سپاه خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه نقش هنرمندان در شکل گیری انقلاب بر هیچ فردی پوشیده نیست، تصریح کرد: هنرمندان نقش واسط و انتقال دهنده ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی به سایر افراد و نسل‌های جامعه را عهده دار بودند و هستند.

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: نقش سرود‌های انقلابی، شعر‌های انقلابی، نقاشی ها، بیانیه ها، فیلم ها، عکس‌ها و… که همه از عمق جان می‌آمد و بر دل امت می‌نشست و در سرنگونی رژیم شاه بسیار مؤثر بود، بسیار حائز اهمیت است.

مسئولان باید از هنرمندان انقلابی حمایت کنند

حسینی با اشاره به اینکه در حقیقت انسان محصول هنرمندی خداوند است و عالم تجلی هنر حق محسوب می‌شود، عنوان کرد: اگر امروز دشمنان قسم خورده ما با استفاده از موسیقی، فیلم، تئاتر، شعر و… سعی در مخدوش کردن چهره ایران اسلامی دارد وظیفه هنرمندان است که در جهت مبارزه با آن با همان ابزار، خلق اثر نمایند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هنر را بهترین وسیله برای انعکاس مفاهیم اسلامی و اسلامی می‌دانند، تشریح کرد: خلق آثار انقلابی، نیاز امروز جامعه اسلامی ما است و مسئولان باید در جهت تشویق، پشتیبانی، حمایت و تقدیر از هنرمندان انقلابی برآیند.

خلق آثار انقلابی، مهم‌ترین مأموریت یک هنرمند انقلابی است

این مقام مسئول با اشاره به مأموریت و وظیفه یک هنرمند انقلابی، بیان کرد: توجه به دستور آتش به اختیار مقام معظم رهبری در جامعه امروز جهت خلق آثار انقلابی مهم‌ترین مأموریت و وظیفه یک هنرمند انقلابی است.

وی شناخت دقیق و عمیق انقلاب اسلامی را از جمله مأموریت‌های یک هنرمند دانست و تأکید کرد: انقلاب یک مقطع تاریخی نیست و اگر باشد یک مقطع بسیار طولانی است و بدون شناخت انقلاب نمی‌توان هنر را شناخت و در واقع هنر دنباله روی انقلاب است.

اگر هنرمند مبانی انقلاب را درک نکند نمی‌تواند اثری انقلابی خلق کند

حسینی با بیان اینکه درک مبانی فکری و اندیشه‌ای انقلاب اسلامی یکی دیگر از مأموریت‌های یک هنرمند است، افزود: درک این مبانی زمان بر است و تا هنرمند مبانی انقلاب را درک نکند نمی‌تواند اثری انقلابی خلق کند.

وی ادامه داد: امام فرمودند: “انقلاب ما انفجار نور بود” و تا هنرمند نور را نبیند مطمئناً خلق آثاری متناسب با آن نمی‌تواند داشته باشد به همین منظور در درک مبانی انقلاب ما باید به سمت هنر انقلاب برویم و با انقلاب زندگی کنیم و تفکر آن را بشناسیم بعد شعر بگوییم، فیلم بسازیم، تئاتر اجرا کنیم، آهنگ بسازیم و… تا هنر انقلاب پدیدار شود.

هدف و مسیر هنرمند انقلابی باید به ریل گذاری انقلاب در جهت اهداف متعالی کمک کند

جانشین سپاه خلیل‌آباد با اشاره به اینکه انقلاب ما بر خلاف همه انقلاب‌های دیگر یک موجود زنده است که تفکر دارد و وظیفه ما این است که آن تفکر را بشناسیم، ابراز کرد: وقتی تفکر انقلابی شکل بگیرد مطمئناً هنر انقلابی هم شکل می‌گیرد، در غیر این صورت هنرمندان ما به سمت دیگری خواهند رفت که بسیار خطرناک است.

وی با تأکید بر اینکه هنرمند انقلابی باید محقق باشد، اظهار کرد: هنرمند انقلاب باید تحقیق کند که از چه سخن می‌گوید و دنبال چه هدفی می‌رود و آن هدف و مسیری را انتخاب کند که به ریل گذاری انقلاب به جهت اهداف متعالی کمک نماید.

پیامبران الهی بزرگترین هنرمندان تاریخ بشر هستند

حسینی با بیان اینکه هنرمند انقلابی باید اندیشه ساز باشد، تصریح کرد: در طول تاریخ کسانی در زمینه علوم تجربی صاحب تفکر و صاحب مکتب بوده اند و کشفیاتی نیز داشته و ابداعی خلق نموده اند، یک دانشمند معمولی نبودند بلکه اکثر آن‌ها صاحبان ذوق هنرمندان و عارفانه بودند.

وی همچنین با بیان اینکه در حقیقت بخشی از واقعیت‌ها و ابعاد حقیقت موجود در جهان هستی را فقط با زبان هنر قابل بیان است، اذعان کرد: پیامبران الهی بزرگترین هنرمندان تاریخ بشر هستند که هم در عرصه هنر اندیشه، هم هنر تربیت انسان‌های برتر و هم ایجاد حرکت تاریخ مؤثر بودند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها