مردم مازندران با حضور در آئین 22بهمن حماسه ای درخشان برای وفاداری به نظام اسلامی خلق کردند

مردم دیار علویان که شاید بیشترین مشکلات اقتصادی کشور را دارند و خانواده‌های زیادی درگیر بیکاری فرزندان تحصیلکرده خود هستند اما در جشن پیروزی انقلاب همگام و همصدا با مردم سایر نقاط کشور به میدان آمدند و به دریای خروشان انقلاب برای خلق یک حماسه تماشایی پیوستند تا بعد مطالبات داخلی معیشتی را خواستار شوند.
کد خبر: ۸۹۸۷۹۶۱
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه دیار علویان، در 22 بهمن‌ماه 1396 همچون سال‌های گذشته باز هم با عشق و شور و شوقی مثال‌زدنی، بی‌صبرانه زودتر از زمان معین، خود را به میعادگاه‌های شهر رساندن و باری دیگر پرخروش‌تر از همیشه به میدان عمل آمدند تا با مشت‌های گره‌کرده خود، لرزه بر اندام مستکبران بیندازند.

 

 

 سراسر دیار سبز مازندران در تکاپوی بهار بیداری و جشن برای 40 سالگی انقلاب اسلامی هستند و یک‌بار دیگر با انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی از راه رسید و مردم نیز طی این سال‌ها در تمام صحنه‌های انقلابی حضور فعالی داشتند و نشان دادند هیچ توطئه و دسیسه‌ای نمی‌تواند آنها را از این مسیر بازدارد.

امسال با توجه به شرایط منطقه حضور پررنگ مردمی بیش از گذشته بود، چرا که هر چه حضور پرشور مردم در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن تجلی بهار آزادی و ایمان مردم ایران اسلامی است و خود می‌تواند تمامی توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کند.

در طول گذشت 39 سال از بهار آزادی و انقلاب اسلامی هرگاه که نیاز به حضور مردم بودند، خود مردم این موضوع را درک کردند و با حضور خود بهار بیداری را به نمایش گذاشتند.

امسال نیز همانند سال‌های گذشته میعادگاه‌های دلدادگی و وحدت مردمی در جای جای استان علوی مازندران مشخص شد و مردم نیز با حضور تماشایی خود یک‌بار دیگر عشق و ارادت خود به انقلاب اسلامی را به منصه ظهور رساندند.

* مسیر راهپیمایی آذین‌بندی‌شده از ریسه‎های به‎یادماندنی انقلابی؛ همه جا پرچم و بنرهای زیبایی به چشم می آمد که شعارهای ضداستکباری بر روی آن نقش بسته است.

میدان ساعت شهرستان ساری زودتر از همیشه آماده برپایی راهپیمایی 22 بهمن شد و با توجه به فراخوان اعلام شده که راهپیمایی 22 بهمن سال 96 شهر ساری از ساعت 9:30 دقیقه آغاز می‌شود؛ ندای الله اکبر مردم مرکز مازندران از مسیرهای منتهی به راهپیمایی 22 بهمن زودتر از موعد مقرر به گوش می رسید.

 

 

نخستین فریاد مردم مازندران از مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن سال 96 با فریاد الله‌اکبر و مرگ بر آمریکا و رژیم صهیونیستی جان‌بخش این مراسم شده است.

مردم دیار علویان که در هشت سال دفاع مقدس با خلق حماسه‌های پرشور موجب یاس دشمنان شدند امروز نیز با آغازی زودهنگام اثبات می‌کنند که همچنان با حماسه‌سازان بی‌سنگر هستند و نگهبانانی لایق برای راه خمینی کبیرند.

مردان و زنان مرکز مازندران که طی روزهای گذشته با بدرقه‌ای حماسی جانباز شهیدسیدمصطفی علمدار، 22 بهمن زودهنگام را به ثبت رساندند، با دیگر نیز در میدان ساعت تداوم این مسیر را به همگان و به ویژه دشمنان و توطئه‌گران نشان داده‌اند و این نوید را نیز به دوستان خود می‌دهند که راه انقلاب همچنان ادامه دارد.

قرائت قرآن برای آغاز راهپیمایی و خواندن سرود حماسی انقلاب اسلامی در میدان ساعت توسط دانش‌آموزان انقلابی راهی برای اثبات آنچه است که از گذشتگان به ارث رسیده.

حرکت مردم درصفوف متحد و فشرده راهپیمایی آغاز شد سیل خروشان جمعیت از میدان ساعت به سمت میدان ابن شهر آشوب  حرکت کرد.

رأس ساعت 9 و 30 دقیقه مردم قهرمان کهن‌شهر ساری با فریادهای پرخروش الله‌اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل حرکت خود را آغاز کردند.

* علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در مرکز مازندران در گفت‌وگویی اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن پرشور و گسترده بود است.

وی با اشاره به حضور پرشور همه اقشار و نسل‌های جامعه در راهپیمایی 22 بهمن در مازندران، گفت: حضور همه اقشار به‌ویژه دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها قابل توجه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: پیام مردم  این است که مشکلات ما را حل کنید ما کنارتان هستیم.

* یکی از حاشیه‌های جالب راهپیمایی در مرکز مازندران، خوش و بش کردن‌های افراد وابسته به جناح‌های مختلف سیاسی بود و فرقی هم نداشت، حتی سیاسیونی که با هم اختلافات عمیقی هم داشتند، در این روز بزرگ با روی خوش به استقبال هم می‌رفتند.

* مهدی عبوری شهردار ساری با بیان اینکه خداوند وعده داده که آینده جهان از آن مستضعفین است و آنان وارثان روی زمین خواهند شد، گفت: ما برای پیروزی انقلاب خون‌های زیادی دادیم که برای پاسداشت حرمت خون شهیدان تا پای جان ایستاده‌ایم.

* محمد اسلامی استاندار مازندران در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن ساری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم هوشمند مازندران در روز ۲۲ بهمن حماسه‌ای بزرگ خلق کردند.

وی افزود: حضور پرشکوه مردم علوی مازندران در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و در راهپیمایی ۲۲ بهمن ثابت کرد که مردم ما بر سر پیمان خود با امام و شهدا و مقام معظم رهبری محکم و استوار ایستاده‌اند.

استاندار مازندران تصریح کرد: هدف بزرگ انقلاب اسلامی تامین آسایش و آرامش مردم است و هدف اصلی همه برنامه‌ها حل مشکلات مردم و توسعه همه جانبه و پایدار است.

این مسؤول با اشاره به افتتاح صدها طرح و پروژه در دهه فجر در مازندران گفت: تمام همت و تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا زمینه رضایت‌مندی مردم را فراهم کنیم و در این مسیر به همراهی و مشارکت همه مازندرانی‌ها نیازمندیم.

اسلامی از خلق حماسه ماندگار و جاودانه مردم مازندران در روز ۲۲ بهمن در سراسر استان قدردانی کرد و گفت: از همه مسؤولان ستادهای دهه فجر استان و شهرستان‌ها و کمیته‌های زیرمجموعه ستاد دهه فجر که برنامه‌های سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب را در استان باشکوه برگزار کردند قدردانی می‌کنم.

* وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راهپیمایی 22 بهمن در جمع مردم ساری گفت: خدا را شاکریم که به 40 سالگی انقلاب رسیدیم و به کوری چشم دشمنان به این مرحله از انقلاب رسیدیم و 100 سالگی انقلاب را جشن می‌گیریم.

علی ربیعی در راهپیمایی 22 بهمن در جمع مردم ساری با اشاره به اینکه مردم مازندران همواره در تمام صحنه‌های انقلاب حضوری فعال داشته‌اند، افزود: مسیر در حرکت انقلاب صحیح بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: خدا را شاکریم که به 40 سالگی انقلاب رسیدیم و به کوری چشم دشمنان  به این مرحله از انقلاب رسیدیم و 100 سالگی انقلاب را جشن می‌گیریم.

این مسؤول با اعلام اینکه نیاز جامعه امروز ما عمق بخشیدن به شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است گفت: صندوق رای، صندوق ثبات جمهوری اسلامی ایران است.

ربیعی با بیان اینکه امروز هم جسارت می‌کنند و اعلام کردند که نمی‌گذارند این انقلاب 40 ساله شود و باید این آرزو را به گور ببرند، ادامه داد: بیشتر افرادی که برای پیروزی انقلاب اسلامی شهید شدند اهل مازندران هم بودند.

وی با بیان اینکه در مسیر که در جمع مردم حضور داشتم حضور نسل‌های دهه ۴۰ تا دهه ۸۰ در این راهپیمایی مشاهده شد، گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب هستیم و امسال به این دلیل مهم است که عده‌ای بی‌شرمانه می‌گویند نباید امسال جشن چهل سالگی ببینیم و این جمعیت تو دهنی محکم به دشمنان اسلام است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: مسیر ما در انقلاب صحیح است و عده‌ای تلاش دارند انقلاب را تضعیف کنند دشمنان بداند آن رژیم قدرت تداوم نداشت و انقلاب یک سنت الهی بوده است.

این مسؤول با بیان اینکه امنیت منطقه را تعریف می‌کنیم و  بدون ما نمی‌تواند منطقه را اداره کند، گفت: مردم منطقه را اداره می‌کنند.

ربیعی با اشاره به اینکه پخش ناامیدی از جامعه بزرگ‌ترین خیانت است و ما آماده جهش هستیم، افزود: همه چیز برای جهش بزرگ آماده است.

وی با تاکید بر اینکه ما قادر خواهیم بود به نیاز بازار کار پاسخ دهیم، ادامه داد: ما با رژیم مستبد خونخوار را در زمانی که هیچ حزبی وجود نداشت را شکست دادیم، امروزه این مردم هستند که به مسؤولیت‌های بزرگ دست پیدا کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نتوانستیم درست تببین کنیم چه رژیمی را ساقط کردیم و بسیاری از خارجی‌های افاده‌خیز افتخار می‌کنند که با وزیر خارجه ما هم صحبت هستند.

این مسؤول با بیان اینکه امروز اقتصاد کوچک شده واقعیت است و نمی‌خواهیم آن را کتمان کنیم، ادامه داد: در سال‌های گذشته انرژی ما تخلیه شد و گرنه انقلاب می‌توانست به قطب صنعتی در تمام منطقه باشد.

ربیعی اضافه کرد: تحریم تاثیر داشت و می‌توانست پول‌هایی وارد کشور شود اما ما می‌خواهیم رو پای خود بایستیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۳۰ میلیارد تومان اشتغال روستایی برای مازندران اختصاص دادیم، گفت: مازندران باید از مسافرگردی به گردشگری برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اقتصاد را باید بزرگ‌تر می‌کردیم، ادامه داد: مازندران به عنوان استان مهم در دولت تدبیر و امید است و هنوز بخش‌های زیادی در استان فعال نشده است.

ربیعی در پایان عنوان کرد: برای سال آینده ۷۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال پیش‌بینی شد و امسال هم اعتباری اختصاص داده شده است.

* در کنار هم قرار گرفتن نسل خردسال نوجوان و میانسال، نشان از انتقال مناسب ارزش‌های انقلاب اسلامی دارد؛ با وجود تلاش بدخواهان نظام برای تضعیف راهپیمایی اما مردم با مشارکت پرشور خود باری دیگر نشان دادند که انقلاب اسلامی ایران را فارغ از هر کم و کاستی دوست دارند.

* مسؤولان و مقامات مختلف نیز در کنار مردم در این راهپیمایی حضور داشتند.

* امسال نیز همانند سال‌های گذشته شاهد حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بودیم اما نکته مهم حضور قابل توجه جوانان و غنچه‌های انقلاب در جای جای دیار علوی مازندران بود.

با آغاز راهپیمایی شاهد حضور گسترده مردم به‌ویژه جوانان و کودکان در جای جای مازندران بودیم که حماسه ماندگار و بهار آزادی دیگری را از خود به نمایش گذاشتند.

22 بهمن همه مردم مازندران با تمام وجود خود دست به دست هم دادند تا به جهانیان اعلام کنند تا هنگامی که جان در بدن دارند به انقلاب اسلامی وفادار می‌مانند و در تمام صحنه‌ها حضور حداکثری خود را به نمایش خواهند گذاشت.

* جوان ساروی حاضر در راهپیمایی امروز مرکز مازندران در گفت‌وگویی اظهار کرد: حضور مردم نشان از حمایتشان از انقلاب اسلامی است و با گذشت 39 سال همچنان پای انقلاب ایستاده‌اند.

* یکی از شرکت‌کنندگان دیگر در راهپیمایی امروز شهرستان ساری گفت: بر خلاف تصور برخی، مردم انقلاب و نظام اسلامی را می‌خواهند و حضور پرشورشان نشان از همین موضوع می‌دهد که امسال هم برای عهدی دوباره با نظام و انقلاب به میدان آمدند.

* دیگر شرکت‌کننده در این راهپیمایی در گفت‌و‌گویی با بیان اینکه ما همواره پشت نظام و رهبری هستیم افزود: ما با وجود مشکلات اقتصادی کشور پای انقلاب ایستاده‌ایم و این حضور وظیفه مسؤولان برای حل مشکلات مردم را بیشتر می‌کند.

* امروز حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن همان‌گونه که انتظار می‌رفت قابل توجه و تماشایی بود در کنار همه گروه‌های مردمی حضور جوانان، نوجوانان و کودکان نیز بسیار پرشور بوده است.

* در کنار همه مسائلی که مورد توجه و در نوع خود بی‌نظیر است دانش‌آموزان خواستار ابطال رسمی و فوری سند 2030 بودند.

* همچنین سرود 1357 نفره توسط دانش‌آموزان ناحیه یک ساری نیز اجرا شده است.

* رضا رنجبر سواسری شهروند ساروی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن مرکز مازندران در گفت‌وگویی، با بیان اینکه امروز حضور مردم در راهپیمایی پرشور بود، اظهار کرد: مردم باری دیگر نشان دادند پای انقلاب خود ایستاده هستند و حالا نوبت مسؤولان است تا مشکلات اقتصادی جامعه را برطرف کنند.

وی با اشاره به دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی و توطئه آنان برای براندازی جمهوری اسلامی، افزود: آمریکا افول انقلاب اسلامی ما را در خواب هم نخواهد دید.

این شهروند ساری با بیان اینکه رهبری عزیز فرمودند بزرگترین مبارزه با آمریکا کار است و مسؤولان و مردم باید با یکدیگر تلاش کنند تا مشکلات برطرف شود، تصریح کرد: اگر همه مسؤولان به شعار سال مقام معظم رهبری توجه کنند قطعا تمامی مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

رنجبر با بیان اینکه مسؤولان با کار و تلاش رضایت مردم را جلب کنند، خاطرنشان کرد: روحیه مطالبه‌گری در مردم باید تقویت شود تا مسؤولان پاسخگو شوند.

وی با اشاره به اینکه حضرت آقا در یکی از سفرهای پر برکت خود به مازندران فرمودند استانی که جنگل و دریا دارد نباید مشکل اشتغال داشته باشد، گفت: با این پیام رهبری و بعدش باز هم مشکل اشتغال نشان از آن دارد که مدیران از همه ظرفیت‌ها استفاده نکرده‌اند.

* مسیر راهپیمایی مرکز استان مازندران برخلاف سال‌های گذشته تغییر کرد؛ با وجود افزایش طول مسیر و فضای بازی که در این مسیر وجود دارد، تعداد جمعیت حتی از سال‌های گذشته هم بیشتر بود.

* علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در محل شروع راهپیمایی با آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار کرد؛ وی را در حین عبور از خیابان‌های ساری برای رسیدن به جایگاه اصلی سخنرانی، استاندار مازندران، معاون عمرانی، مدیرکل امور سیاسی، مسؤولان اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، فرماندار ساری و دیگر متولیان استانی همراهی می‌کردند.

* علیرضا یونسی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران هم در طول مسیر به جمع راهپیمایان مرکز استان مازندران پیوست.

* آیت‌الله نظری خادم الشریعه با ویلچر در مراسم راهپیمایی روز 22 بهمن مرکز استان مازندران شرکت کرد.

* صندوق‌های برای کمک به زلزله‌دگان کرمانشاه در مسیر راهپیمایی 22 بهمن ساری مشغول جمع‌آوری کمک‌های مردمی بود.

* وزیر کار به درخواست‌های دریافت عکس سلفی هم پاسخ می‌داد و در بین راه چندین نفر با وی عکس یادگاری گرفتند.

* در جایگاه ویژه که در ابتدای ورودی میدان ایجاد شده بود، استاندار، معاونان استاندار، فرماندار ساری، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مدیرکل تأمین اجتماعی و یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسؤولان استانی حضور داشتند.

* در حین سخنرانی مردم نامه‌هایی مبنی بر مشکلات اداری را به فرماندار ساری داده تا در اختیار علی ربیعی قرار گیرد.  

* وزیر کار در حین عبور از میان مردم با درخواست‌های مردمی در ارتباط با رفع دغدغه‌های حوزه کاری مواجه شده بود.

* به دلیل ازدحام ایجاد شده علی ربیعی وزیر کار برای سوار شدن در ماشین با مشکلاتی مواجه شده بود، بخشی از درخواست‌ها در ارتباط با وضعیت نامناسب ایجاد اشتغال در سطح استان مازندران بوده است.

* پس از وزیر استاندار مازندران هم برای عبور از جمعیت با درخواست‌های مردمی مبنی بر ملاقات حضوری مواجه شده است، برخی از مراجعان از اینکه در استانداری اجازه ملاقات با استاندار داده نمی‌شود، گلایه کردند که استاندار نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: درب استانداری به روی همه مردم باز است و مشکلی از این بابت وجود ندارد و اگر شما فردی را می‌شناسید که اجازه دیدار با مسؤولان استانی را نمی‌دهد به من اعلام کنید که برخورد جدی انجام شود.

* در مرکز مازندران شاهد حضور باشکوه مردم بودیم که به‌لحاظ جمعیتی بیش از سال گذشته و به لحاظ ترکیب جمعیتی نیز متنوع‌تر از سال قبل بودند، امروز در حاشیه سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نظر تعدادی از مردم مرکز مازندران را درباره این حضور حماسی جویا شدیم.

* فاطمه کاشی جوان 22 ساله و متأهل که با همسر، پدر و دختر کوچکش ریحانه به راهپیمایی آمده است می‌گوید: در جشن پیروزی انقلاب آمده‌ام برای اینکه قدرت نظام را نشان بدهیم و اینکه مردم هنوز طرفدار نظام هستند و آن را دوست دارند.

* محمد کاشی 55 ساله و پدربزرگ ریحانه است، او می‌گوید: زمان انقلاب 17 سال داشتم و آن زمان نیز در راهپیمایی شرکت می‌کردم، باید به انقلاب پای‌بند باشیم، با حضورمان پشتوانه‌ای برای نظام هستیم و خاری در چشم دشمنان.

* عرفان ملکی 13 سال دارد و چهار سال است که به همراه پدرش در راهپیمایی شرکت می‌کند، او می‌گوید: برای همبستگی، حفظ انقلاب و خون شهیدان که جان خود را فدا کردند تا ما اکنون زندگی کنیم و درس بخوانیم؛ به راهپیمایی آمده‌ام.

* مهدی مجیدی 38 سال دارد و به همراه همسر و دختر کوچکش به راهپیمایی آمده است، او راهپیمایی امسال را باشکوهتر از سال گذشته توصیف کرد و اظهار می‌دارد: با وجود گرانی و مشکلاتی که هست؛ اما مردم به نظام وفادار هستند، انشاالله این نظام به انقلاب حضرت ولی عصر(عج) متصل شود.

* یکی از رانندگان تاکسی شهری که 63 سال دارد و نخواست نامش را بگوید، با اشاره به رهگذران می‌گوید: حیف این مردم که در هر مراسمی بدون منت حضور دارند، او خود نیز مسیر کوتاهی را همراه راهپیمایان بود و درباره علت حضورش بیان می‌دارد؛ هر کسی کار دلش را انجام می‌دهد، من هم دلم خواست و آمده‌ام.

* پیرمردی 78 ساله روی صندلی پارک شهرداری نشسته بود، نامش پنجعلی میرنیا است، 39 سال است که به راهپیمایی می‌آید، بدون اینکه بپرسد چرا سؤال می‌کنی؟ می‌گوید: برای انقلاب، اسلام و مملکت به راهپیمایی آمده‌ام، گرانی هم هست اما آقایان بالادست باید جلوی آن را بگیرند و نمی‌گیرند! نمی‌توانیم به خاطر گرانی و بیکاری جوان‌ها دست از انقلاب خود بکشیم.

* علی یاری جوان 22 ساله است که به همراه دوستانش در گوشه‌ای از پارک آفتاب نشسته بود، او دوران سربازی را می‌گذراند، از 13 سالگی تاکنون هر ساله در راهپیمایی شرکت می‌کند، معتقد است که برای مبارزه با استکبار باید در راهپیمایی شرکت کنیم، از مسؤولان می خواهد به فکر ایجاد اشتغال برای جوانان باشند.

* یکی از جوانان که در محل کارش حاضر بود، درباره علت عدم حضورش در راهپیمایی اظهار می‌دارد: به دلیل مشکلات زندگی ترجیح دادم در مغازه بمانم، از او پرسیدم در دو ساعت گذشته چقدر پول درآوردی؟ گفت: 60 هزار تومان، گفتم: می‌ارزید که به راهپیمایی نروید؟ پاسخ داد: این موضوع شخصی است، ربطی هم به انقلاب ندارد!

* محمد مرادی یکی دیگر از شهروندان ساروی است که در راهپیمایی شرکت نداشت، او نیز معتقد است حساب انقلاب از عدم حضورش جدا است اما به بنا به دلایلی نتوانست شرکت کند و ترجیح داد سخنی از مشکلش نگوید.

*راهپیمایی 22 بهمن 96 در ساری از ساعت 9.5 تا 11.5 صبح امروز در مسیر میدان ساعت تا میدان امام به‌طول انجامید، در مسیر راهپیمایی ایستگاه‌های صلواتی، چادر هلال احمر، چادرهای کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی برای کمک به ایتام و زلزله‌زدگان کرمانشاه، ایستگاه توزیع پرچم، ایستگاه شهدای مدافع حرم، و البته بازار فروش بادکنک هم داغ بود! پرچم آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی به آتش کشیده شد، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در اجتماع راهپیمایان سخنرانی کرد و در پایان، قطعنامه سراسری قرائت شده است.

 

گلوگاه

* مردان و زنان قهرمان گلوگاهی از دورترین روستاها خود را به مسجد علوی رسانده‌اند تا حماسه‌ای دیگر را با مشت‌های گره‌کرده و فریادهای پرجوش و خروش خود رقم بزنند.

گلوگاهی‌ها باید مسجد علوی را به سمت میدان 22 بهمن طی کنند.

* هنوز دقایقی به ساعت 10 مانده که مردم سر از پا نمی‌شناسند و در حال حرکت هستند.

* تباکی فرماندار گلوگاه قرار است در این مراسم به سخنرانی بپردازد.

* محمدرضا تباکی‌قلعه سری در راهپیمایی ۲۲ بهمن این شهرستان اظهار کرد: جوانان پرتلاش و دانشجویان، دانش‌آموزان و همه اقشار جامعه از هیچ کوششی برای تداوم، استحکام و بقای این انقلاب دریغ نکردند.

وی افزود: حضور مردم در صحنه‌های مختلف از ابتدای شکل‌گیری انقلاب تا بعد آن در مناسبت‌های گوناگون باعث دوام انقلاب و نظام شد، تاریخ حضور همه‌جانبه این مردم را در هشت سال دفاع مقدس فراموش نخواهد کرد.

فرماندار گلوگاه بیان کرد: اگر روحیه ایثار، شجاعت و از خودگذشتگی مردم نبود انقلاب نوپا در همین روزهای نخست از پا در می آمد، به برکت خون پاک شهیدان ایران به باشگاه هسته‌ای جهان تبدیل شد، در همه عرصه‌ها پیشرفت شگرفی داشتیم.

این مسؤول یادآور شد: در روزهای جنگ فراموش نکرده‌ایم اسلحه‌های سبک و قایق‌های تندرو نداشتیم و نمی‌توانستیم تولید کنیم و این امکانات را به ما نمی‌فروختند اما امروز نه تنها آن امکانات را می‌سازیم بلکه دنیا را از تولید موشک‌های پیشرفته و پیشرفت‌های اقتصادی، کشاورزی، نظامی و... متحیر کرده‌ایم.

تباکی تصریح کرد: همه این امور براساس سه اصل انقلاب، اعتقاد دینی به نظام جمهوری اسلامی، اصل ولایت فقیه و رهبری واحد و همچنین اصل حضور همیشگی مردم در صحنه رخ داده است.

وی گفت: اتحاد و همدلی بین مسؤولان شهرستان ایجاد شده که سبب شد اعتبارات قابل توجهی برای شهرستان جذب کنیم.

فرماندار گلوگاه با اشاره به اعتبارات شهرستان در دهه فجر بیان کرد: استانداری مازندران نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم از جمله گلوگاه دارد که مشاهده کردیم از مجموع ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استان، ۱۲۲ میلیارد تومان به شهرستان گلوگاه اختصاص یافت، این آمار در شهرستان بی‌سابقه است.

این مسؤول افزود: بزرگ‌ترین پروژه دهه فجر در کل استان به شهرستان گلوگاه اختصاص دارد، کشتارگاه بزرگ مرغ ساوانا با مدیریت طهماسبی این پروژه گسترده است.

تباکی ادامه داد:از دغدغه‌های اصلی مردم گلوگاه معضل آب آشامیدنی بود، سالیان طولانی از طعم آب رنج می‌برند با راه‌اندازی پروژه آب شیرین‌کن با اعتبار ۷ میلیارد تومان به اتمام رسید و تا پایان هفته آب شرب بهداشتی و سالم وارد شبکه های آبرسانی می‌شود.

وی در پایان گفت: پل ارتباطی گلوگاه به دامغان با زیباسازی و اعتبار بیش از ۳ میلیارد تومان با همت شهرداری و شورای شهرستان به بهره‌برداری رسید.

 

 

بهشهر

* مردم دیار آیت‌الله کوهستانی، آیت‌الله ایازی، آیت‌الله جباری و شهیدان هاشمی‌نژاد، ابوعمار، مهرزادی و کابلی همچون سال‌های گذشته سر چهارراه استقلال به صف ایستاده‌اند تا از ساعت 10 مسیر را به سمت پارک ملت طی کنند.

جباری امام جمعه بهشهر در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

 

 

* امام جمعه بهشهر با تاکید بر اینکه مردم ما شایسته خدمت هستند، گفت: ملت ما نباید از گرانی، تبعیض و بی‌عدالتی‌ها رنج ببرند و مسؤولان باید این موضوع را جدی بگیرند.

حجت‌الاسلام سیدعربعلی جباری در راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع مردم بهشهر گفت: 22 بهمن یادآور خاطرات روزهایی است که مردم پابه عرصه مبارزه گذاشتند و رژیم را سرنگون و نظامی مبتنی بر ولایت و عدالت را برقرار ساختند.

وی بابیان اینکه 22 بهمن فریاد معمار کبیر انقلاب است، افزود: 22 بهمن یادآور فریادها و صداهای طنین‌انداز مردمی بود که خواستار سرنگونی رژیم پهلوی و برقراری حکومت علی بود.

امام جمعه بهشهر زمانی که ملت از خود ایمان نشان دهند دنیای کفر به عقب رانده می‌شود، بیان کرد: 22 بهمن ماه نوید بخش روزهای درخشانی است که ملت‌های محروم و مستضعف جهان از یوغ استمعارگران خود را رها یافته دیدند.

این مسؤول با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب را باید بازشناسی کنیم، تصریح کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی است که تاریخ‌ساز شد و تحول ایجاد کرد، وظیفه ماست که شخصیت این معمار کبیر انقلاب را به گوش نسل چهارم انقلاب برسانیم و او را بازشناسی کنیم.

وی افزود: ملت ما نسبت به دنیای کفر و استکبار ضدضربه و غیرقابل نفوذ است و در طول این 39 سال سر سازش با آنان ندارد و تا آخرین قطره خون از دین و رهبری حمایت می‌کنند.

جباری با اشاره به مصادف شدن راهپیمایی 22 بهمن با ایام فاطمیه، اظهار کرد: قوت در دین و عدم ناامیدی، بصیرت در فهم آیات از وظایفی است که امروزه همه ما باید با الگو گرفتن از صدیقه کبری(س)  به آن جامعه عمل بپوشانیم.

وی بیان کرد: ملتی که انس به قرآن داشته باشد دچار سستی، ضعف و ناامیدی نمی‌شود، یقین بدانید قرآن در دل مومنان تحول ایجاد می‌کند و آنان را به سمت عدالت و انصاف سوق می‌دهد.

امام جمعه بهشهر با تاکید بر اینکه مردم ما شایسته خدمت هستند، گفت: ملت ما نباید از گرانی، تبعیض و بی‌عدالتی‌ها رنج ببرند و مسؤولان باید این موضوع را جدی بگیرند.

وی در پایان با تاکید براینکه صدا و پیام انقلاب باید به نسل جوان برسد، افزود: آمریکا باید بداند که ملت ما با اتحاد و همدلی مشکلات را حل خواهد کرد و تا آخرین نفر و قطره خون پای این انقلاب می‌ایستد.

* مردم دیار مؤمنان نکا که همواره در کوران‌های مختلف یار و همراه انقلاب بوده‌اند، رأس ساعت 10 از مقابل جهاد کشاورزی به سمت میدان جانبازان با تلاوت قرآن و بانگ الله‎اکبر، رسماً راهپیمایی را آغاز کردند؛ محمدی‌لائینی امام جمعه نکا سخنران این مراسم است.

* امروز ملت غیور، باغیرت، شهیدپرور، مؤمن و انقلابی نکا همچون سال‌های مختلف بعد از انقلاب و همچون 39 سال گذشته این انقلاب بار دیگر شکوفایی درخت انقلاب در فصل شکفتن بهمن را جشن گرفتند.

* امروز همه مردم از نواحی مختلف شهر و روستای نکا در مقابل جهاد کشاورزی نکا دو هم جمع شدند تا با راهپیمایی دشمن شکن خود از جهاد کشاورزی تا میدان جانبازان، میعادگاه همیشگی مردم با انقلاب و ارزش‌ها، یاد شهدا و آنانی که امروز در میان ما نیستند تا در جشن انقلاب سهمیم باشند را گرامی بدارند.

امروز همه آمدند تا اعلام کنند «استقلال، آزادی و جمهوری  اسلامی» خود را که فریاد بلند پدران و مادران و همرزمان‌شان در 39 سال گذشته انقلاب بوده است فراموش نکرده‌اند و همواره تا پای جانم پای این ارزش‌ها ایستاده‌اند.

ملت ما ملتی از تبار حسین(ع) هستند که همچنان صدای «هیهات من الذله» آنان به گوش می‌رسد و شهدای فراوانی که در طول این انقلاب فدای اسلام و رهبری و میهن کرده‌اند و شهدای مدافعان حرمی که در سال‌های نه چندان دور در همین دهه 90 تقدیم اهل بیت(ع) کرده‌اند، گواه این مسأله است.

مردم نکا برای این انقلاب و پابرجایی آن بیش از 430 شهید تقدیم انقلاب کرده است و اکنون هم در همین سال‌ای اخیر، تقدیم 6 جوان رعنا که با سرسپردگی در آستان دوست و دل سپردن به مولا و امام خود سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) در راه اهل بیت(ع) سر از پا نشناختند و مردانه در دفاع از ائمه وارد میدان شدند گواه باقی ماندن مردم ما بر پای ارزش‌ها، دین و اسلام است.

امروز هم در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، مردم نکا از پیر و جوان، مرد و زن، کودک و نوجوانان آمدند تا اعلام کنند همچنان پای این ارزش‌هایی که جوانان رعنای خود را فدا کرده‌اند ایستاده‌اند و هیچ‌‍گاه ترفندها و توطئه‌های دشمنان بر اراده پولادین ملت در ادامه راه انقلاب کارساز نیست.

* امام جمعه نکا گفت: انقلاب ما سرآغازی برای شروع انقلاب امام عصر(عج) است و باید به خود، به این انقلاب و قدم‌های خود در این راهپیمایی با شکوه افتخار کنیم.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی افزود: با انقلاب اسلامی ایران، کاری شروع کردیم که نقطه آغاز آن انقلاب بزرگ حضرت مهدی(عج) است و لذا باید قدردان این قدم و انقلاب خودمان باشیم.

وی بیان کرد: شکوه ملت ما در این راهپیمایی 22 بهمن قابل تقدیر است و مردم ما با این شکوه حضور خود در راهپیمایی اعلام کردند که با وجود همه بازی‌های عمال و مزدوران، همواره پای انقلاب، ارزش‌ها و ولایت ایستاده‌اند.

مردم ولایتمدار نکا هم در کنار مسؤولان با شعارهای کوبنده خود بر استمرار راه این انقلاب تأکید کردند.

* یکی از شهروندان نکایی در مورد حضور خود در این راهپیمایی گفت: امروز آمدیم تا اعلام کنیم پای این انقلاب ماندگاریم و دشمنان فکر غلبه و چیره شدن بر ایران اسلامی را باید به گور ببرند چرا که ملت ما جانانه پای ارزش‌های این انقلاب ایستاده است.

محمد خلیلی‌واوسری اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی امسال چشمگیرتر از راهپیمایی سال‌های گذشته است و مردم نشان دادند با وجود همه توطئه‌هایی که دشمن در دی ماه امسال انجام داد، مردم پای انقلاب خود ایستاده‌اند و عاشق انقلاب خود هستند.

وی افزود: ملت ما امروز نشان داد که برخی اغتشاشات سازمان یافته برخی سرکردگان کفر و نفاق بر دل مردم غیور و انقلابی ما تأثیری نخواهد داشت و دشمن باید فکر رسیدن به ایران اسلامی و استعمارگری خود بر این کشور را به خواب ببیند و به گور ببرد.

* فاطمه جورسرا دیگر شهروند نکایی با بیان اینکه مردم وفاداری خود را به نظام دادند و اکنون نوبت مسؤولان است، خاطر نشان کرد: ملت 39 سال پای این انقلاب ایستاده است و همچنان هم می‌ایستد اما گرانی، اشتغال و مشکلات اقتصادی در سال‌های اخیر بیداد می‌کند و مسؤولان برای این مشکلات فکری بکنند.

وی با اعلام اینکه در همه این راهپیمایی‌ها با دل و جان برای انقلاب خود شرکت می‌کنیم، گفت: ما برای این انقلاب جان داده‌ایمن و هنوز هم شهدای فراوانی را تقدیم می‌کنیم؛ اما نباید وعده‌های برخی از مسؤولان فراموش شود.

جورسرا افزود: رفع مشکلات ما در گرو ولایت‌مداری، بصیرت و وحدت است و تا مادامی که این موارد در ما تقویت شود هیچ دشمنی نمی‌تواند در امور ما دخالت کند.

* فرماندار نکا نیز حضور طوفانی مردم در راهپیمایی 22 بهمن ما مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان دانست و گفت: ملت ما با این حضور اعلام کردند که هیچ‌گاه از این آرمان‌های مقدس خود دست برنمی‌دارند.

جعفر احمدی اظهار کرد: حضور با صلابت مردم ما رد این یوم‌الله، زمینه‌ای را فراهم کرد تا نیت‌های شوم دشمنان شرق و غرب به نقطه یأس و ناامیدی کشیده شود.

وی با قدردانی از این حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال افزود: مردم همواره در صحنه‌های مختلف این انقلاب پای ارزش‌ها ایستادند و نشان دادند با وجود برخی مشکلات، پای انقلابی که برای آنان سال‌ها تلاش کردند و خون دادند ایستاده‌اند و این مسؤولیت ما را در ارائه خدمات و رفع مشکلات بیشتر خواهد کرد.

* بخشدار هزارجریب نکا نیز 22 بهمن را یادآور خاطرات شورآفرین فراوانی دانست که با پوست و خون لمس شده است و ملت ما با ولایت‌مداری از امام در اوایل انقلاب و اکنون با گوش سپردن به فرمان رهبری، همچنان بر آرمان‌های خود ثابت قدم است.

محمد محمدیان گفت:  حضور انقلابی ملت در راهپیمایی امروز 22 بهمن، در استمرار نهضتی است که توسط امام راحل پایه‌گذاری و در ادامه توسط رهبری هدایت می‌شود و در تمام این دوران، بصیرت و ولایت‌مداری مردم ما مانع از دسیسه‌های دشمنان شد.

وی اظهار کرد: امروز ملت ما با وحدت مثال زدنی آمدند تا اعلام کنند همیشه در صحنه‌های مختلف این انقلاب خواهند ماند.

* فجر و بهمن 96 هم از راه رسید و امروز ملت ما با حضور حماسی و شورانگیز خود همچون سال‌های مختلف این انقلاب نشان دادند که پای ارزش‌ها ایستاده‌اند و فصل شکفتن انقلاب اسلامی ایران را بر پهن دشت این نظام بزرگ با بزرگداشت نام و یاد شهدا و جای یاران دهه فجر سال‌های گذشته، جشن گرفته‌اند تا با فریادهای بلند خود اعلام کنند که انقلاب ما براساس همان شعار اول انقلاب «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» پابرجاست و ملت با ولایت‌مداری و بصیرت خود در صحنه حاضر است.

امروز در روز پیروزی، پیروزی دیگری رقم خورد و کشور عزیزمان تماشایی شد؛ خداوندا تو را سپاس به خاطر همه نیرویی که در ما قرار دادی تا با اخلاص وارد شده و عشق‌مان را به وطن، وحدت، انسجام، یکدلی و شهدا و عشق‌مان را به انقلاب عزیزمان ایران اسلامی نشان دهیم؛ خداوندا این قدم‌ها، قلم‌ها و سرسپردگی‌ها را از ما قبول کن.

*  مسؤول نهاد نمایندگی فقیه در سپاه کربلا مازندران در اجتماع بزرگ مردم ولایت‌مدار نکا در میدان جانبازان به مناسبت بزرگداشت 22 بهمن و بعد از راهپیمایی این روز بزرگ از جهاد کشاورزی تا میدان جانبازان اظهار کرد: در 22 بهمن یاد امام و شهدا را گرامی می‌داریم، ایام فاطمیه را به خدمت امام عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب و دوستان و ارادتمندان به خاندان رسول‌الله تسلیت داریم.

حجت‌الاسلام یدالله غلامی افزود: امیدواریم با این خروشی که در ملت وجود دارد، انقلاب ما به انقلاب حضرت حجت متصل شده و فرج امام عصر(ع) را خداوند در زمان عمر ما قرار دهد تا زائر قبر حضرت زهرا(س) باشیم.

مسؤول نهاد نمایندگی فقیه در سپاه کربلا مازندران گفت: سوالی ممکن است در ذهن خیلی‌ها و دشمنان باشد که مردم چگونه چهل سالگی انقلاب خود را با تمام مشکلات اینگونه ارج می‌نهند و پای انقلاب حاضر هستند؟ به آنان می‌گوئیم مردم ریشه‌های خود را در دین خدا، قرآن و بعثت رسول یافته‌اند و انقلاب خود را ادامه عاشورای سیدالشهدا می‌دانند و پای ارزش‌های این انقلاب ایستاده‌اند.

این مسؤول بیان کرد: مردم با همه مشکلات فداکاری کردند و پای انقلاب ریشه دار مانده‌اند و انقلاب خود را به چهل سالگی رساندند.

غلامی افزود: انقلابی که دشمنان از همان روز اول وعده دادند که کار این انقلاب 6 ماهه تمام است و یکساله تمام می‍‌شود، برای این منظور کودتاهای مختلف در ترکمن صحرا، آمل، کردستان و نواحی مختلف به راه انداختند، جنگ، توطئه، ترور و فتنه‌ها مختلف برنامه‌ریزی کردند؛ تا کار انقلاب تمام شود.

وی یادآور شد: در طول این انقلاب، همواره فضل خدا شامل حال ما شد و انقلاب اکنون به چهل سالگی و به اربعین رسیده است و این به واسطه این است که انقلاب ما ریشه در آیات خدا، قرآن و اهل بیت(ع) دارد.

مسؤول نهاد نمایندگی فقیه در سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه برای این انقلاب خون‌های فراوان اهدا شده است؛ خاطر نشان کرد: ملت ما از ابتدای انقلاب تا کنون سینه به سینه از این انقلاب دفاع کرده است و دست از این ارزش‌های خود بر نمی‌دارند.

این مسؤول گفت: در روایتی از امام محمد باقر(ع) داریم که می فرمایند : "مردمی را در مشرق زمین می‌بینم که دعوت به حق می‌کنند؛ کشته می‌شوند و کشته‌های آنان شهیدند" و از زمان امام باقر(ع) قیامی جز انقلاب اسلامی دارای چنین ویژگی وجود ندارد.

غلامی اظهار کرد: در غربت اسلام ندای اسلام به مسلمانان رسید و دستاوردهای انقلاب و غیرت به مسلمانان رسید و انقلاب اسلامی، فریاد اسلام را جهانی کرد.

وی بیان کرد: خون‌های پاک فرزندان شما از شهدای نهضت، شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و مدافع وطن، عزت مسلمانان را به مسلمانان برگرداند.

وی با بیان اینکه در گذشته مسلمانان در دنیا جایگاهی نداشتند و مردم باورشان این بود که اسلام علت عقب ماندگی است، خاطرنشان کرد: اما انقلاب ما نشان داد که این فریب است و استقلال را به دست آوردیم و آزادی به دست آورده و جمهوری اسلامی را پایه‍‌گذاری کردیم و اکنون انقلاب به 40 سالگی رسیده است.

مسؤول نهاد نمایندگی فقیه در سپاه کربلا مازندران گفت: ایران اسلامی با این انقلاب خود، کدخدایی آمریکا را گرفت و امروز همه دشمنی‌های آمریکا با انقلاب اسلامی است که در مورد خود می‌گوید اگر نتوانیم انقلاب را از هم بپاشیم تا سال 2025 باید آماده فروپاشی خود مثل جماهیر شوری باشیم.

این مسؤول افزود: در زمانی ما را حساب نمی‌کردند امروز انقلاب، اسلام را به سر منزل رسانده است و شما پای انقلاب ایستاده‌اید و انقلاب خود را انقلابی عاشورایی می دانید.

غلامی بیان کرد: توجه به شعار انقلاب مهم است شعار نهضت رسول خدا «لااله الا الله» و «الله اکبر» در میدان کار ساز «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست» از شعارهای اصلی ما در طول انقلاب بود.

وی گفت: انقلاب ما برای استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی به پاشد و البته با هدف ظهور امام زمان(ع) تشکیل شد و شما در این مقطع وظیفه سخت برعهده دارید و اگر سخت‌تر از نهضت رسول و عاشورا نباشد؛ سهل‌تر نیست و باید تلاش کنیم تا با زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج)، اسلام با ظهور امام عصر(عج) دین اسلام، دین جهانی شود.

* میاندورودی‌ها که به حماسه‌سازان عملیات کربلای 4 شهره هستند، ساعاتی قبل از شروع راهپیمایی در مقابل شهرداری سورک تجمع کردند و رأس ساعت 10 با شروع حرکت به سمت میدان امام حسین(ع)، فریادهای دشمن‌شکنانه خود را سر دادند.

قادری فرماندار میاندورود در جمع مردم ایثارگر میاندورود به سخنرانی می‌پردازد.

در تولد 39 سالگی انقلاب، مردم میاندرود هم‌صدا با سراسر ایران با حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر اعلام کردند که برخلاف رویاهای شیطانی استکبار و تهدیدهای دشمن با قرار دادن منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حماسه دیگری خلق کرده و صلابت ایران را فریاد زدند.

میاندورودی‌ها در یوم‌الله 22 بهمن بار دیگر به دنیا نشان دادند که همانند گذشته بر آرمان‌های نظام پایبند بوده و با حضور حداکثری خود حماسه‌ای از مقاومت و ایستادگی، شجاعت و مردانگی از جنس انقلاب را به تصویر کشیدند.

مردم مؤمن و انقلابی بخش گهرباران و مرکزی این شهرستان از نخستین ساعات صبح امروز حرکت خود را به سمت شهر سورک مرکز این شهرستان آغاز کرده‌اند.

پلاکاردها و پارچه‌نوشته‌ها در دست مردان و زنان در طول این مسیر خودنمایی می‌کند.

کودکان خردسال نیز در آغوش مادر و پدر در این راهپیمایی با مقام عظمای ولایت میثاق بستند.

دوستداران انقلاب با لبیک به ندای رهبری و فریاد انزجار استکبار جهانی شعارهایی را فریاد زدند تا دشمنان انقلاب بدانند که توطئه‌ها به نظام کارساز نیست، زیرا مردم حامی و گوش به فرمان رهبر انقلاب هستند.

شرکت در این راهپیمایی از هر رده سنی به معنای اعتماد و اطمینان به نظامی است که برای آن خون‌ها و جان‌ها فدا شد تا دست زورگویان کوتاه شود که حضور کسبه و بازاریان، دانش‌آموزان، دانشجویان، خانواده‌ شهدا و... گویای این اراده و عزم ملی است.

* مردم دیار پهلوانان و قهرمانان جویبار که ورزشکاران‌شان همواره سبب عزت و شکوهمندی ایران اسلامی هستند، در دوران دفاع مقدس سرداری چون پهلوان شهید ذبیح‌الله عالی قهرمان واقعی‌شان بود، این مردم سختی‌کشیده که اغلب گوش‌شکسته‌اند، باز هم در محل میعادگاه خود از مسجد اعظم مقابل بیمارستان عزیزی رأس ساعت 10 به سمت مصلای الغدیر با بانگ الله‌اکبر به راه افتادند.

* نادعلیزاده امام جمعه جویبار در این مراسم به سخنرانی می‌پردازد.

* دلاور بزرگ‌نیا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در راهپیمایی 22 بهمن شهر کوهی‌خیل جویبار اظهار کرد: مردم پس از 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هر سال آرمان‌ها انقلاب را دوباره بازخوانی و متذکر می‌شوند.

وی با بیان اینکه 22 بهمن یوم‌الله است افزود: نباید فداکاری، ایثار و ازخودگذشتگی کسانی که در راه این انقلاب انجام دادند به فراموشی سپرده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: انتظار داریم مدیران ما از آرمان‌ها و اهداف انقلاب فاصله نگیرند و باید کاری کنیم که کارآمدی از خود به نمایش بگذاریم که مردم هر چه می‌گذرد علاقه و پیوندشان با انقلاب و نظام بیشتر شود.

این مسؤول اظهار کرد: اطاعات از فرمایشات مقام معظم رهبری، گسترش مشارکت اجتماعی، انسجام و تحکیم وحدت باعث دلگرم شدن مردم به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود.  

بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نعمات فراوانی برای کشور ما داشت گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف به پیشرفت‌های چشمگیری دست‌ یافتیم.

وی در پایان گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران امید بسیاری از کشورهای مستضعف است اگر خوب عمل نکنیم بسیاری از کشورهای استکبارستیز و مستضعف ناامید می‌شوند.

* حجت‌الاسلام محمدتقی نادعلی‌زاده امام‌جمعه جویبار در سخنرانی پس از راهپیمایی 22 بهمن ضمن تشکر و قدردانی از مردم جویبار برای شرکت در این راهپیمایی گفت: ملت ایران بار دیگر خود را ثابت کردند و رسانه‌های خارجی بدانند که  چهار نفر که ترقه‌بازی می‌کنند ملت ایران نیستند.

وی افزود: امسال چندین برابر سال‌های قبل مردم در این راهپیمایی شرکت کردند که پیام آن برای دشمنان بسیار روشن است.

امام‌جمعه جویبار تأکید کرد: قطعاً دشمنان با دیدن این جمعیت عظیم و با شکوه در تحقق سیاست‌های خصمانه خود ناامید و مأیوس خواهند شد.

نادعلی‌زاده تصریح کرد: هرچه دشمن،  ایران را تهدید و توطئه کند مردم ما بیشتر در صحنه حاضر می‌شوند و پای این انقلاب و نظام خود می‌ایستند.

وی با بیان اینکه مردم ایران پس ا انقلاب روی پای خود ایستادند، گفت: پس از انقلاب اسلامی ملت ایران با تکیه‌ بر توان داخلی خود در جایگاه بالایی در جهان برخوردار است.

امام‌جمعه جویبار بیان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران از این انقلاب و پیشرفت ایران در عرصه‌های مختلف ناراحت و عصبانی هستند.

نادعلی‌زاده به نقش برجسته امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: پس از انبیا و چهارده معصوم یکی از جامع‌ترین، کامل‌ترین و عالی‌ترین از نواب امام زمان(عج) شخصیت بی‌نظیر و بی‌بدیل امام خمینی(ره) بود.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان باید حضور مردم را ببیند، گفت: مسؤولان باید مطالبات مردم را ببینند و به فکر حل این مطالبات باشند.

امام‌جمعه جویبار خاطرنشان کرد: اگر مسؤولان به فکر مطالبات مردم نباشد زمینه برای یاوه‌گویی‌های دشمنان کشور فراهم می‌شود.

 

 

* اسماعیل نادعلی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جویبار در سخنرانی پس از راهپیمایی 22 بهمن منطقه لاریم شهرستان جویبار اظهار کرد: راهپیمایی 22 بهمن مظهر اقتدار ملی ایران است و هر دشمنی را در هر حد و توان نظامی، سیاسی و تبلیغاتی مغلوبب  و درهم می‌شکند.  

وی با اشاره به تقارن فاطمیه اول و آغاز دهه فجر عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران حاصل عشق و دلدادگی مردم به ائمه معصومین(ع) بود و امسال دهه فجر فاطمی داشته‌ایم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جویبار با بیان اینکه انقلاب اسلامی میراث گران‌بهای امام خمینی(ره) است، گفت: این انقلاب با رشادت‌ها  و دلاورمردی‌ها و فداکاری شیرزنان این کشور برای احیای مکتب الله رقم خورد.

نادعلی انقلاب اسلامی ایران را بی‌بدیل دانست و افزود: انقلاب اسلامی، مردم ایران را از یوغ طاغوت ستم‌شاهی و استکبار رهایی بخشید.

وی خاطرنشان کرد: امروز هراس و ترس دشمنان از انقلاب ما چندبرابر شده است و نسبت به این انقلاب بی‌تفاوت نیستند و در طول این 40 سال همچنان به‌دنبال ایجاد فتنه، خدعه و نیرنگ علیه ما هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جویبار تأکید کرد: امروز یکی از بزرگ‌ترین وظایف همه مردم و مسؤولان برای حفظ این انقلاب در برابر  توطئه دشمنان بصیرت‌افزایی و ولایتمداری در کشور است.

نادعلی ولایت مطلقه فقیه را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر ولایت مطلقه فقیه نبود نظام تاکنون نمی‌توانست این اقتدار را حفظ و از فتنه‌ها گذر کند.

وی تأکید کرد: دشمنان در 10 سال اول انقلاب اسلامی حدود 16 فتنه، براندازی، توطئه و جنگ تجاوزگرایانه در کشور رقم  زدند که با درایت و اقتدار ولایت مطلقه فقیه خنثی شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جویبار با بیان اینکه تداوم انقلاب از برکات جامعه ولایی است، تصریح کرد: جامعه ولایی که با توافق، همراهی و همدلی امام امت و مردم غیور رقم خورد، حججی‌هایی را تقدیم انقلاب کرد.

نادعلی خاطرنشان کرد: خواص و نخبگان تا زمانی در این جامعه ولایی مقبولیت و مشروعیت دارند که خود را در قالب جامعه ولایی تعریف کنند.

وی افزود: هرکسی در جامعه ولایی با ولایت زاویه بگیرد سقوط او قطعی است.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جویبار بیان کرد: حتی رئیس‌جمهوری که 85 درصد آرای مردم را داشت زمانی که با ولایت زاویه گرفت، مفتضحانه و با چادر از کشور فرار کرد.

نادعلی یادآور شد: عده‌ای آمدند و ادعای همراهی با امام(ره) را داشتند ولی زمانی که با جامعه ولایی زاویه گرفتند کنار رفتند.

وی بابیان اینکه امام خمینی(ره) پایه‌های انقلاب را بر دو رکن اساس نهاد، گفت: نخست رکن اسلام و ولایت و دوم مردم بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جویبار تأکید کرد: از توطئه‌های امروز دشمنان القای ناکارآمدی نظام است ولی پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف، دنیا را متحیر کرده است.

نادعلی با بیان اینکه مسؤولان ما باید در تصمیمات خود بصیرت داشته باشند، اظهار کرد: آن چیزی که امروز قطعیت دارد این است که استکبار جهانی در راه سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کند.

وی افزود: همه مسؤولان باید گوش‌به‌فرمان مقام معظم رهبری باشند و تذکرات ایشان را جدی بگیرند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جویبار با اشاره به اینکه دشمن با مشکلات اقتصادی به‌دنبال خسته و ناامید کردن مردم است، گفت: وظیفه همه مسؤولان در قبال مردم بسیار سنگین است و با روحیه سرمایه‌داری و لیبرالی نمی‌توان مشکلات مردم حل کرد.

نادعلی تصریح کرد: مدیران باروحیه اشرافی‌گری و کاخ‌نشینی نمی‌توانند مشکلات کشور را رفع کنند، درحالی‌که امام (ره) با همراهی محرومین و پابرهنگان انقلاب را به پیروزی رساند.

* مردم شهرستان مزین به نام قائم آل محمد(ص)، شهر سرداران و بیش از هزار شهید قائم‌شهر از خیابان امام خمینی(ره) از خیابان‌های کارگر، آیت‎الله صالحی‌مازندرانی، شریعتی، مدرس و از کوچه و پس کوچه‌های این شهر عاشقانه برای شرکت در راهپیمایی حرکت کرده‌اند.

قائم‌شهری‌ها همگام با سایر مردم در سراسر ایران فوج فوج به خیابان‌ها آمده‌اند تا حماسه 22 بهمن 57 را زنده کنند و به همه خناسان و بدخواهان این نظام ثابت کنند که نه‌تنها آمریکا بلکه هیچ‌کدام از ایادی کفر نمی‌توانند غلطی کنند و انقلاب و آرمان‌های امام هیچ‌وقت کهنه و فراموش نخواهد شد.

 

 

از نخستین ساعات شروع راهپیمایی خیابان‌های منتهی به میدان مرکزی شهر از مردان، زنان و کودکانی پر شده بود که همه با یک هدف و آن هم اعتلای انقلاب اسلامی، با هر وسیله‌ای که بود خود را به محل راهپیمایی می‌رساندند.

* میدان طالقانی این شهرستان دیگر از انبوه جمعیت پر شده و رأس ساعت 10 با نجوای الله‌اکبر خیل عظیم مردم قائم‌شهر به راه افتادند.

 

 

* رضیان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی سخنران این مراسم است.

* مردم پرشور و انقلابی این شهرستان ساعت‌ها پیش از شروع راهپیمایی در میدان طالقانی گرد هم جمع شدند تا حماسه‌ای دیگر از دفتر ماندگار انقلاب را ورق بزنند.

آنها آمدند تا ثابت کنند حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانگر وحدت و یکپارچگی ملت ایران است و چهلمین سالگرد انقلاب‌شان را در کنار هم و با مشت‌های گره کرده جشن می‌گیرند.

مرد و زن، پیر و جوان پا به میدان گذاشتند تا بار دیگر با هوشیاری و حضور در راهپیمایی اقتدار خود را به رخ دنیا بکشند و به جهانیان ثابت کنند که به لطف الهی ۲۲ بهمن امسال از آن ۲۲ بهمن‌های تماشایی شده که رهبری تأکید فرمودند.

امروز در شهرها و روستاهای ایران آسمان صاف و آفتابی است چرا که خورشید وفاق و یکدلی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با تلالو خود ایران اسلامی را روشن کرده و در پرتو اتحاد و همدلی همه ادیان، مذاهب و سلایق سیاسی را زیر پرچم سه رنگ ایران به صحنه کشانده است.

* نماینده مردم قائم‌شهر و حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم این شهرستان بیان کرد: مسؤولان باید با مردم صاف و شفاف باشند و صداقت داشته باشند چرا که ما امانت‌دار هستیم.

عبدالله رضیان تصریح کرد: این ملت به لطف خدا و رهبری توانسته دموکراسی را بنا کند و حق رأی، مقدر و اظهار نظر دارد.

وی ادامه داد: گرچه مشکلات زیادی وجود دارد و هزینه‌های جاری کشور بالا رفته است ولی بنای کار مجلس شورای اسلامی آن است که بودجه‌های زیرساختی را بالا ببرد و هزینه جاری را کاهش دهد.

نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی با بیان اینکه سال گذشته 3 هزار میلیارد تومان به کمیته امداد امام خمینی و هزار و 500 میلیارد تومان به بهزیستی اختصاص یافت بنا داریم امسال این رقم افزایش پیدا کند.

رضیان تصریح کرد: محوری‌ترین موضوع در مازندران بحث کشاورزی است و به همین منظور پروژه انتقال آب سد البرز به آیت‌الله صالحی مازندرانی پیش‌بینی شد که سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان و سال ۹۷ مبلغ ۲۲ میلیارد تومان برای این طرح پیش‌بینی و لوله‌گذاری از سد البرز تا شیرگاه انجام شد.

این مسؤول با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی برای سال آینده منابع ۶۲ هزار میلیارد تومانی را برای اشتغال پیش‌بینی کرده است، اظهار کرد: این رقم یک‌ششم بودجه کل کشور است.

رضیان در پایان گفت: منابع سال گذشته در بخش صنعت مبلغ ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده و  امسال ۳۰ میلیارد تومان برای رفع مشکل اشتغال پیش‌بینی شده است.

 

 

* مردم شهرستان سوادکوه‌شمالی از مسجد ولی‌عصر(عج) شهر شیرگاه رأس ساعت 10 به سوی مسجد جامع این شهر با شعارهای الله‌اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل راهپیمایی‌شان را آغاز کردند.

* ادیانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به‌ سخنرانی در این مراسم می‌پردازد.

* سید‌علی ادیانی در جمع راهپیمایان 22 بهمن سوادکوه‌شمالی با گرامیداشت 40 سالگی انقلاب اسلامی، اظهار‌ کرد: قانون ثابت الهی آن است که هر کس خدا را کمک کند، خدا هم او را کمک می کند و ملت ایران در طول 40 سال از عمر انقلاب اسلامی در مسیر الهی بودند.

وی با بیان اینکه مردم با همه مشکلاتی که از لحاظ تحریم‌ها، کودتاها، جنگ، ترور‌ها و مشکلات اقتصادی تحمل کردند و در مسیر خدا بودند و خدا هم به این ملت کمک کرد، افزود: انقلاب اسلامی ایران در واقع معجزه الهی بود و هنگامی که صدام با کمک 37 کشور به ایران حمله کرد و یا با نقشه‌های دشمنان شاهد کودتاها، ترور‌ها و تحریم‌ها بودیم به دلیل مسیر الهی ملت‌ ایران شاهد کمک‌الهی بودیم، افزود: سردار سلیمانی از همان مکانی که جنگ بر علیه ملت مدیریت می‌شد، نقشه امنیت در برابر داعش را مدیریت کرد و این عزت و اقتدار امروز ایران‌ اسلامی را نشان می‌دهد.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران از ابتدای انقلاب اسلامی در تحریم قرار داشت و در جنگ تحمیلی گلوله و سیم‌خاردار هم در تحریم قرار داشتیم، خاطرنشان کرد: ملت ایران در تحریم‌ها و فتنه‌های مختلف، ایستادگی کردند و نصرت الهی با ملت بود و مردم به حق، گِله‌هایی دارند و حق‌دارند نسبت به کسانی که وضعیت قبل و بعد از مسولیت آنان متفاوت‌است شک‌کنند.

این مسؤول با اشاره به موج حضور ملت در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار کرد: مردم از نظر اقتصادی مشکل دارند و اقتصاد مقاومتی جدی گرفته نشد.

ادیانی با بیان اینکه هنگامی که کلام خدا، رسول‌خدا و ائمه، امام راحل و مقام‌معظم رهبری که رهبری هوشمند، مقتدر و مردم دوست است، کم رنگ در جامعه اجرا‌ شود و شاهد مشکلات هستیم، گفت: راه حل بسیاری از مشکلات در داخل کشور وجود دارد و و ملت حماسه آفریدند و مردم، حافظان انقلاب اسلامی هستند تا این انقلاب به دست نا‌اهلان نیفتد.

* محمد‌رضا منصوریان فرماندار سوادکوه‌شمالی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برگزاری 2 راهپیمایی 22 بهمن‌ماه در شهر شیر‌گاه و دهستان لفور شهرستان سوادکوه‌شمالی، گفت: حضور گسترده مردم نشان‌داد که مردم بدون توجه به گروه‌ها و جناح‌ها به اصل نظام اعتقاد دارند.

وی با بیان اینکه مردم همواره به وظیفه خود در دفاع از انقلاب اسلامی عمل کردند، افزود: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه انجام‌شد و ما مسؤولان باید در مسیر رضایت و خدمت به مردم باشیم.

فرماندار سوادکوه‌شمالی به پیام راهپیمایی 22 بهمن‌ماه به دشمنان انقلاب اسلامی اشاره‌کرد و گفت: اگر اختلاف‌سلیقه یا مشکلاتی در نظام اسلامی ما وجود داشته‌باشد ما در چارچوب قانون برای حل آن تلاش می‌کنیم و دخالت کشور‌های دیگر را نمی‌پذیریم.

 

- مردم شهر زیرآب از مسجد جامع این شهر رأس ساعت 10 با نوای الله‌اکبر فریاد پرخروش‌شان را سر دادند؛ آنها از بلوار امام رضا(ع) به سمت سپاه و سپس به امامزاده عبدالحق(ع) بازمی‌گردند تا پای سخنرانی رضایی امام جمعه زیرآب بنشینند.

- پل‌سفیدی‌ها نیز راهپیمایی گرم و پرطمطراق خود را از ساعت 10 از مسجد جامع به سمت گلزار شهدا آغاز کردند، آنها پس از رسیدن به گلزار شهدا دوباره به مسجد جامع برمی‌گردند.

* قربانی امام جمعه پل‌سفید در این مراسم به سخنرانی می‌پردازد.

* مردم شهر‌ها و روستا‌های سوادکوه هم‌گام با مردم سراسر استان مازندران و سراسر کشور و هموطنان ما در کشور‌های مختلف حضور گسترده و حماسی در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه داشتند.

* راهپیمایی 22 بهمن‌ماه در شهر‌های شیر‌گاه شهرستان سوادکوه‌شمالی و شهر‌های زیراب، پل‌سفید و الاشت شهرستان سوادکوه و در دهستان لفور بخش مرکزی شهرستان سوادکوه‌شمالی در روستای کالی کلا، دهستان ولو‌پی بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در روستای کار‌مزد، دهستان راستو‍پی در روستای ورسک و دهستان کسلیان در روستای لاجیم برگزار‌شد.

* عبدالجواد توحیدی‌مقدم فرماندار سوادکوه در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه، گفت: در شهر‌ها و روستا‌های سوادکوه شاهد برگزاری راهپیمایی 22 بهمن‌ماه بودیم.

وی با بیان اینکه حضور مردم نسبت به گذشته پر‌شور‌تر بود، افزود: حضور مردم در راهپیمایی امروز بر طبق نظر مقام‌معظم رهبری برگزار‌شد.

فرماندار سوادکوه به پیام حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه امسال اشاره‌ و خاطر‌نشان کرد: حضور گسترده مردم.2، بیانگر اعتقاد آنان به نظام اسلامی و نشان‌دهنده اتحاد و انسجام داخلی است و بیانگر قدرت‌نرم در دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

* سید‌علی ادیانی نماینده قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی در شهر شیرگاه، حجت‌الاسلام غلامحسین‌ ذاکری‌خطیر رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی در شهر‌زیراب، حجت‌الاسلام حسن قربانی امام‌جمعه پل‌سفید در شهر پل‌سفید، محمد سیاوشی فرمانده اسبق ناحیه مقاومت بسیج سوادکوه در جمع مردم الاشت، حجت‌الاسلام علی‌اشرف کجوری در جمع مردم دهستان لفور به میزبانی روستای کالی کلا، حجت‌الاسلام رحمت اکبری کارشناس دینی و مذهبی در جمع مردم بخش ولو‌پی در روستای کار‌مزد، پرویز اردشیری شهردار اسبق زیراب و معاون اسبق فرمانداری ساری در جمع مردم بخش کِسِلیان در روستای لاجیم، مهدی رضایی قائم‌مقام ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه در جمع مردم بخش راستو‌پی در روستای ورسک و حجت‌الاسلام عباس‌علی ابراهیمی دبیر ستاد اقامه نماز مازندران در جمع مردم اتو که پس از پایان راهپیمایی 22 بهمن‌ماه و در سومین روز در‌گذشت حجت‌الاسلام محمد‌رضا احمدی حضور داشتند، سخنرانی کردند.

 

* مردم دیار امیر سرلشکر خلبان شهید احمد کشوری، از میدان شهید کشوری ساعت 9 و 30 دقیقه راهپیمایی خود را با شور و حال خاصی آغاز کردند؛ مسیر مردم انقلابی سیمرغ پراقتدار به سمت خیابان امام خمینی(ره) برای رسیدن به مسجد جامع در حال حرکتند.

بریمانی معاون تعلیم و تربیت سپاه کربلا مازندران سخنان انقلابی‌اش را امروز تقدیم مردم سمیرغ می‌کند.

مردم دیار شهید کشوری‌ها و صمصام طورها با حضور پرشور خود حماسه‌ای دیگر خلق کردند و مشتاقانه ساعتی قبل از شروع راهپیمایی در میدان شهید کشوری حاضر شدند و هرلحظه به این جمعیت افزوده می‌شد؛ از پیر و جوان همه آمده بودند و ندای الله‌اکبر و بانگ مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس و مرگ بر صهیونیست سر می‌دادند.

* امام‌جمعه سیمرغ  در مراسم سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا انقلاب و دفاع مقدس، اظهار کرد: حکومت‌های دنیا وابسته به مادی‌گرایی بود و فطرت انسانی، معنویت انسان و دین الهی در جامعه فراموش‌ شده یا به انحراف کشیده شده بود.

حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی افزود: در طول حیات انسان شرایط سختی بر مسلمانان گذشت اما این مردم برای تحقق آرمان الهی تلاش می‌کردند.

امام‌جمعه سیمرغ با بیان اینکه در غیبت ولی‌عصر (عج) مراجع عظام و شخصیت‌های دینی تلاش کردند تا محوریتی ایجاد کنند اما بنا به دلایل مختلف موفق نشدند تا در امام راحل هدایت جامعه را به عهده گرفت، تصریح کرد: سخن به‌حق امام سبب شد مردم حضور پیدا کنند اگرچه به‌سختی گذشت اما در چنین روزی در سال 57 انقلاب اسلامی ایران در مقابله با توطئه‌های دشمن پیروز شد.

وی ادامه داد: دشمنان اجازه نمی‌دادند علما، روحانیت و مراجع تقلید میدان‌دار بشوند تا حکومت را از طریق هدایت الهی انجام دهند.

یوسفی با تأکید بر اینکه دشمن ساکت ننشسته و با گذشت 39 سال انواع توطئه‌ها را علیه جمهوری اسلامی پیاده کردند، تصریح کرد: سه رکن ماهیت دینی، رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری و مردم توانستند در برابر همه توطئه‌ها ایستادگی کنند.

وی افزود: اصل اسلامیت این نظام سبب شد انقلاب در مسیر خودش حرکت کند و در برابر همه کج‌اندیشی‌ها گزند نبیند.

امام‌جمعه شهرستان سیمرغ با بیان اینکه رهبری امام راحل در ابتدای انقلاب و بعد از آن هدایت مقام معظم رهبری سبب شد در صراط مستقیم و در جهت هدایت امام قدم برداریم، اظهار کرد: مردم سنگ صبور این انقلاب هستند و در تمامی شرایط و عرصه‌ها خود را محیا کرده و آمدند.

وی ادامه داد: نسلی بعد از نسلی دیگر گوش‌به‌فرمان رهبری‌اند اگرچه برخی از خارج نشینان زوزه‌هایی کشیدند اما این ملت مسیر خود را تغییر ندادند.

یوسفی با اشاره به اغتشاشات اخیر، خاطرنشان کرد: مردم به‌محض اینکه از متوجه هدف دشمنان شدند صف خود را جدا کردند و آن‌ها را به زباله‌دان تاریخ فرستادند.

وی افزود: سه شاخصه جمهوری اسلامی یعنی «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» در حال رشد و پیشرفت است اگرچه آمریکا و ترامپ نخواهد.

امام‌جمعه شهرستان سیمرغ با بیان اینکه آقای ترامپ آنهایی که مخالفش هستند را گروه‌های سرکش معرفی می‌کند و می‌گوید آنها در مقابل منافع ما ایستادگی کردند، تصریح کرد: آقای ترامپ آیا این ملت‌ها منفعت ندارد، انسان نیستند، چگونه به خودتان اجازه می‌دهید دهان بازکنید و به هر کشور و ملتی اهانت کنید، شما مدعی هدایت افکار عالی و ارزشی انسانی هستید اما خودتان غرق در منجلاب هستید.

وی ادامه داد: همان‌طور که دیدیم بلوک غرب و شرق نتوانستند در برابر این انقلاب ایستادگی کنند شما هم نمی‌توانید.

یوسفی با اشاره به اینکه انقلاب ما انفجار نور بود، تأکید کرد: نور هدایتگری انقلاب اسلامی در حال همه‌گیر شدن است و امیدواریم فرزندان امام و رهبری هرروز توفیقات بیشتری پیدا کنند.

وی افزود: هدف دشمن تحریم اقتصادی نیست بلکه جنگ اقتصادی است

امام‌جمعه شهرستان سیمرغ در پایان بابیان اینکه در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) میزبان دو شهید گمنام خوشنام در شهرستان سیمرغ هستیم، تصریح کرد: از آحاد مختلف مردم در برگزاری مراسم تشییع باشکوه دعوت می‌کنم.

 

* مردم دارالمؤمنین بابل که در سال‌های دفاع مقدس با تقدیم 1700 شهید به‌عنوان نماد مجاهدت و رادمردی شهره‌اند، از میدان ولایت این شهرستان از ساعت 10 به سمت اداره‌کل مخابرات مازندران با جمعیت چشم‌گیری به راه افتادند.

* آیت‌الله توکل نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری سخنران امروز راهپیمایان است.

* حسین نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حضور حداکثری و متعهدانه مردم ولایت‌مدار و انقلابی مازندران در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن برگ دیگری از افتخارات دیار سرداران و 1700 شهید دفاع مقدس را به ثبت رسانده است. 

وی افزود: بی‌تردید خدمت‌گزاری جهادی شکر نعمت جمهوری اسلامی و پاسخ مشارکت مردم همیشه در صحنه است که میثاق تک تک مسؤولان با مردم انقلابی است.

نیازآذری تأکید کرد: در نظام اسلامی مردم و مسؤولان باهم ودرکنار هم برای تحقق آرمان‌های امام راحل و راه شهیدان و با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری برای توسعه و تعالی جامعه مشارکت دارند. 

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وظیفه همه کارگزاران نظام در قوای مختلف وحدت و تعامل سازنده برای خدمت‌گذاری بی‌منت بوده و هرگونه اختلاف فرصت‌سوز گناه نابخشودنی است.

*  آیت‌الله سیدرحیم توکل در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن این شهرستان اظهار کرد: پای عصای چوبی خود را با پای دشمن عوض نکنید.

وی با اشاره به اینکه باید به حل مشکل اشتغال و تولید توجه شود، افزود: مردم بیدارند و حربه دشمن را به خوبی می‌شناسند، این مردم زمان شناس‌ترین مردم در عصر کنونی هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان تصریح کرد:  این راهپیمایی‌های با شکوه نشان دهنده تجلی دشمن‌شناسی و قدرت ایران است این حضور پرشور مردم، یکی از ارکان اقتدار ایران است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: آیا ملتی که با اقتدار موشک می‌سازد از ساخت سنگ پا و سنجاق قفلی ناتوان است، به مسؤولان متخصص و متعهد نیازمندیم که تخصص و تعهد مسؤولان  می‌تواند ایرانی مقتدر بسازد و حضور پرشکوه مردم در صحنه را پاسخگو باشد.

توکل خاطرنشان کرد: امروز پیروزی مسلمانان در سوریه، عراق، لبنان و حزب‌الله با تدبیر و شجاعت رهبری به دست آمد.

وی با اشاره به اینکه مردم از تبعیض‌ها ناراحتند و گرنه مردم در صحنه حضور پرشکوه دارند، گفت: مسؤولان قدر حضور پرشور مردم در صحنه را  بدانند زیرا یکی از ارکان پیروزی انقلاب اسلامی این اتحاد و همدلی مردم با رهبری رهبر شجاع و با تدبیر بوده است.

 

 

مردم شهر ساحلی بابلسر از مقابل سپاه این شهرستان رأس ساعت 10 به سمت گلزار شهدای امامزاده ابراهیم(ع) با بانگ یکصدای مرگ بر آمریکا به راه افتادند.

* امام جمعه بابلسر امروز در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: راهپیمایی 22 بهمن باشکوه‌تر از سال‌های گذشته در حال برگزاری است و این نشان از این دارد که ملت باصلابت در میدان ایستاده‌اند.

محمداسماعیل قلی‌پور تصریح کرد: تا زمانی‌که این ملت با این بصیرت و معرفت پشت سر رهبری ایستاده است به تعبیر مقام معظم رهبری دشمنان ما هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

* سید جواد حسینیان مسؤول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران در راهپیمایی 22 بهمن ماه امسال در مازندران در گفت‌وگو با فارس، بیان کرد: امروز حضور بی‌نظیر مردم بابلسر و جامعه ورزشکاران استان را در راهپیمایی 22 بهمن که به فرمان مقام معظم رهبری پرشورتر از تمامی سال‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی است را نظاره‌گر هستیم.

* فرماندار بابلسر در راهپیمایی 22 بهمن تأکید کرد: علت حضور من در راهپیمایی 22 بهمن حضور جمعیت انبوه و پورشور و مثال‌زدنی است که لبیک‌گویان به مقام معظم رهبری در این جمع حضور پیدا کردند.

سیدعلی اسد ادامه داد: مردم همواره ثابت کردند که پای آرمان‌های خودشان ایستادند و نمی‌گذارند خون شهدا به هدر برود.

وی افزود: مردم با این حضور مثال‌زدنی مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان زدند.

* مردم شهر بندری فریدونکنار که افتخار شهرشان سرلشکر شهید حاج حسین بصیر پدر معنوی رزمندگان لشکر ویژه 25 کربلا است و همه اهالی این شهر به‌نوعی متأثر از این فرمانده شهید، رزمنده و جبهه‌رفته هستند، از مقابل مسجد جامع این شهر از ساعت 10 به سمت مصلای قدس حرکت کردند.

* سخنران امروز آنها نانواکناری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است.

*  نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: با توجه به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی در سراسر منطقه حضور فعال پیدا کردند و دست به توطئه‌هایی زدند و موجب ناامنی در منطقه شدند که با توجه به این مسائل حضور پرشور مردم در صحنه‌ها ضرورتی‌ انکارناپذیر است.

ولی‌الله نانواکناری بیان کرد: همه ما دیدیم در حادثه اغتشاشات اخیر چگونه دشمنان در تدارک برای براندازی انقلاب اسلامی بودند که باید برای اثبات حقانیت در راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز با حضور خود باید مشت محکمی بر دهان استکبار بزنیم، خاطرنشان کرد: با حضور پرشور خود باید امنیت و آرامش را برای همگان به اثبات برسانیم.

 

* آملی‌ها که نام شهرشان پسوند بیشتر بزرگان دین و نظام است و علامه جوادی‌آملی و علامه حسن‌زاده‌آملی امروز پرچم افتخار این خطه هستند، رأس ساعت 9 و 30 دقیقه از میدان قائم(عج) به سمت امامزاده ابراهیم(ع) با فریادهای پرخروش خود، حرکت‌شان را آغاز کردند.

 

 

* عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در جمع راهپیمایان پر شور مردم دیار هزار سنگر در روز 22 بهمن با اعلام اینکه امروزه ایران اسلامی در اوج قله افتخار و بزرگی قرار دارد، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی در طول تاریخ با گذشت 40 سال از عمر با برکتش بسیاری از ناملایمت‌ها و توطئه‌هایی مبنی بر براندازی را تجربه کرد.

وی با اعلام انجام کودتاهای نافرجام در سال‌های گذشت عمر انقلاب اسلامی علیه ایران، افزود: دوام نظام اسلامی در این بین بیشتر از گذشته شده و امروز کشوری در دنیا نمی‌تواند فکر براندازی کشورمان را در سر بپروراند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید مردم و مسؤولان کشورمان بصیر، هوشیار و مراقب باشند، تصریح کرد: در کشور مشکلات زیادی وجود دارد که باید همیشه بیان شده و برای آن راهکار در نظر گرفته شود البته در این بین نباید افرادی سودجو به فکر حمله و تخریب اموال عمومی باشند.

این مسؤول با بیان اینکه دولت نباید در شرایط نگرانی مردم اعلام کند که 30 میلیون نفر از دریافت یارانه حذف شوند، ادامه داد: نمایندگان مجلس مقابل این ادعا با تمام توان ایستادگی کردند.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه 3 میلیون و 300 هزار هکتار از اراضی در طول سال‌های بعد پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان واگذار شد، افزود: حدود یک‌میلیون و 500 هزار هکتار از این اراضی در حوزه‌های دانشگاه، بیمارستان و دیگر عرصه‌ها صرف شد هر چند باید پرسیده شود که دیگر اراضی در چه بخش‌هایی صرف شده است.

وی با بیان اینکه در کشور مدیران زیادی وجود دارند که فقط به فکر اندوخته و سرمایه خود هستند، ادامه داد: مدیران با اهداف سوء در مملکت جمهوری اسلامی رسوا خواهند شد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در زمینه اشتغال مدیران به بیانات رهبر انقلاب اسلامی توجه کنند و از راه تولید اشتغال را تحقق بخشند، بیان کرد: در شهرستان آمل پروژه‌های فراوانی در دست اقدام است که یکی از آنها سد مخزنی هراز بوده که به تنهایی 27 درصد آب جاری مازندران را جمع‌آوری می‌کند و می‌تواند تعداد زیادی از نیروی کار در خود مشغول کند.

این مسؤول با اعلام اینکه برای اتمام چهار خطه کردن محور هراز 18 پیمانکار مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: خواستار اصل اشتغال از دولت هستیم که باید زمینه اشتغال جوانان کشور فراهم شود.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه امروزه بازنشستگان در مشاغل دولتی مشغول کار هستند ولی جوانان زیادی در این مملکت بیکار هستند، گفت: دولت جلوی اشتغال بازنشستگان در مشاغل دولتی را بگیرد.

* حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی امام جمعه آمل در جمع راهپیمایان آملی روز 22 بهمن که مسیر میدان قائم تا گلزار شهدای آستان امامزاده ابراهیم(ع) را پیاده پیمودند، اظهار کرد: روز پیروزی انقلاب اسلامی بسیار بزرگ و تاریخ‌ساز است زیرا مردم کشورمان با وحدت کلمه، توکل بر خدا و اطاعت از رهبریت دینی و مرجعیت دست به کار بزرگی زدند.

وی با اعلام اینکه مردم کشورمان با مشت‌های گره کرده به صحنه آمدند و این بار هم با مشت‌های گره کرده با آرمان‌های امام، رهبری انقلاب و شهدا پیمان دوباره بستند، افزود: باید به ملت شریف و بابصیرت ایران درود گفت که با آگاهی کامل و زمان‌سنجی همیشه در دفاع از اسلام و انقلاب پای کار هستند.

امام جمعه آمل با بیان اینکه ملت با بصیرت ایران همیشه جلوتر از مدیران حرکت دارند و همگام با ولی امر مسلمین مشت‌های خود را گره کردند، یادآور شد: مردم ایران نشان دادند همچون یاران امام حسین(ع) در مسیر ولایت گام برداشته و برای همیشه در مسیر هستند.

این مسؤول با اعلام اینکه اقدامات مردم کشورمان به مصداق جهاد در راه خدا بوده است، گفت: مردم با حضور حماسی و انقلابی در راهپیمایی جهاد اصغر و جهاد اکبر را به نمایش درآوردند و به دنیای استکبار و غرب نشان دادند که فدای قرآن، اسلام، رهبر انقلاب اسلامی و شهدا می‌َشوند.

مرتضوی با اعلام اینکه مدیران باید از حضور پر شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بیاموزند که با تمام وجود خدمت شبانه‌روزی را سرلوحه کارها قرار دهند، گفت: مدیران باید بیاموزند که بیشتر از گذشته در راه بهبود وضعیت معیشت، برطرف کردن مشکلات و ایجاد اشتغال مردم گام‌های اساسی بردارند.

 

* مردم انقلابی و شهیدپرور شهر ساحلی محمودآباد از گلزار شهدای آهومحله رأس ساعت 10 با بانگ الله‌اکبر و شعارهای خود به فضای سرد راهپیمایی امروز گرمایی جانانه بخشیدند؛ محمودآبادی‌ها از بلوار امام(ره) تا سه‌راه مرکز شهر و سپس به مصلای موقت می‌روند.

* سیدسعید جلالی مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور در مراسم باشکوه راهپیمایی 22 بهمن محمودآباد که با حضور گسترده مردم و مسؤولان برگزار شد، اظهار کرد: در مقابل دو مکتب جهانی در عصر انقلاب امام(ره) راه سومی را پیش روی جهانیان گذاشت و آن راه عزت‌مندی، شرافت، آزادی، پیشرفت، معنویت تکیه بر ارزش‌های انسانی بوده است.

وی افزود: مهم‌ترین گزاره در 22 بهمن به نقل از امام خمینی(ره) انقلاب ما انفجار نور بود این یک سخن کلیدی و نور در تمام ادیان و مکاتب حقیقت و روشنایی بوده است.

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور خاطرنشان کرد: دو مکتب در دوره انقلاب تمام دنیا را احاطه کرده بود و فکر می‌کردند مکتبی غیر از این نیست  یکی مکتب مارکسیست مادی‌گرا که انسان را تا حد یک ماده پایین آورده و جای خداوند تاریخ را نشانده و مکتب کاپیتالیسم و سرمایه‌داری بی‌رحم که با تبلیغات و هژمونی قوی وارد شده و می‌گفت هر جا من هستم مارکسیست شکست خورده و مارکسیست می‌گفت هر کجا من هستم کاپیتالیسم شکست می‌خورد.

این مسؤول تصریح کرد: انقلاب ما از کشوری بزرگ با تمدنی بزرگ برخواست تمدن ایران تمدن هفت هزار ساله و اولین تمدن جهان و خواستگاه تمدن بزرگ بشر ایران است و انسان از انسان‌های بزرگ اندیشه‌های بزرگ می‌خواهد ، بنابراین امام بزرگ‌ترین اندیشه را از این ملت، مکتب، دین و قرآن دریافت و تقدیم جهانیان کرد.

جلالی بیان کرد: این کم نکته‌ای در مقابل کاپیتالیسم و مارکسیست نیست که اسلام محمدی و عدالت و آزادی ارائه شده و دنیا را مبهوت کرد چون در مقابل امام کسانی بودند که دین را متعلق به کنج خانه‌ها و حجره‌ها دانسته و دین را  به یک امر فردی و در دل انسان‌ها صرفا می‌دانستند اما امام دین را با آزادی ،معنویت و ارزش‌های الهی و انسانی در هم آمیخت و به ملت ایران داد.

وی افزود: ما همگی مسؤول هستیم و باید همگی پاسدار این راه و ایده‌ها باشیم و مهم‌ترین چیزی که امام(ره) در وصیت‌نامه سیاسی الهی خود اشاره و تاکید می‌کند بحث وحدت هست و وحدت کلمه این نیست که همه به یک شکل فکر بکنیم بلکه امام می‌فرماید به گونه‌های مختلف فکر کنید و بیندیشید واختلاف سلیقه و سلایق در فروع دین قبول است ولی اختلاف در اصول مورد قبول نیست.

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور درباره سرنگونی جنگنده رژیم صهیونیستی بیان کرد: شب گذشته خبری شنیدیم که فانتوم رژیم صهیونیستی در سرزمین سوریه دیده شد توسط مجاهدین اسلام بر زمین افتاده و این خبر برای یک تحلیل‌گر دارای ارزش بالایی بوده و تحلیل این خبر این است که رژیم صهیونیستی یک کشور بی قوم است که هیچ گونه تعلقی به یکدیگر در داخل کشورشان ندارند و این رژیم جعلی که پایه تاریخی نداشته و پایه در ظلم دارد امیدواریم به زودی شاهد سقوط این رژیم در دنیا باشیم.

این مسؤول درباره عزتمندی ملت ایران بیان کرد: شما ملت عزتمندی هستید و قدر این عزت خودتان را بدانید و در زمان جنگ جهانی دوم سران سه ابرقدرت به کشورمان آمده ولی شاه مملکت را تحویل نگرفته و حتی یک دقیقه با وی ملاقات نداشتند و ننشستند ولی فقط رهبر شوروی با پولی که گرفت چند دقیقه در کاخ سعدآباد آمد نشست و فقط شاه را دید و رفت بدون اینکه کلمه‌ای صحبت کند که این توهین به شخص اول مملکت بود.

جلالی افزود: در این دوره تمام قدرت‌های دنیا از آمریکای جهانخوار گرفته تا انگلیس مکار و فرانسه فرصت طلب و سایرین یک طرف نشستند و جمهوری اسلامی ایران با رهنمودهای مقام معظم رهبری با تیم دیپلماسی قوی یک طرف نشستند و این عزت هست و این عزت را از دست ندهید.

وی درباره حضور ایران در سوریه و یمن و لبنان اظهار کرد: بعضا می‌شنویم که می‌گویند ایران را چه کار به لبنان و سوریه و عراق و یمن و... ببینید که اولا اینها همه در حوزه تمدنی و فرهنگی ماست و جزء ارزش‌های انقلاب ماست و از این مهم‌تر اگر از منظر جامعه شناسی این موضوع را بررسی کنیم پیامبر اکرم فرمودند ملتی که در خانه بماند و منظر دشمن باشد ذلیل می‌شود و پس در آن کشور حضور داریم جزء حوزه تمدنی ماست.

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور اضافه کرد: روز گذشته هواپیمای رژیم صهیونیستی در دمشق چه کار می‌کردند مگر دمشق سرزمین آنهاست و چرا آمریکا دو هزار نفر نیرو در سوریه دارد و عربستان با یمن چه کار دارد اینها همه پیام‌آور بزرگ و عزت و رهایی است که ما در آن کشور حضور داریم و اگر می‌خواهیم عزت داشته باشیم باید بیرون از مرزها سنگرهای خودمان ببندیم تا در داخل ایمن باشیم و اگر غفلت کنیم دشمن پیروز خواهد شد.

جلالی در پایان گفت: مسؤولان قدر مردم را بدانند یک لحظه غفلت کردن از مردم و خواسته‌ها و مطالبات آنها گناه بزرگی است و چپ و راست، اصلاح‌طلب و اصول‌گرا در اصول اسلام و انقلاب مشترک هستند و با کار و فکر کردن چگونگی راه تامین نیاز‌های مردم را پیدا کرده و دست وحدت و یاری و مودت به همدیگر داده تا برای آبادانی و رشد و پیشرفت استان و شهرهای خود تلاش کنیم و جدایی‌ها را کنار بگذارند و از ذهنیت‌های تفرقه آمیز دور باشند که این راه حضرت امام نیست.

 

* نوری‌های قهرمان مردم دیار شیخ‌فضل‌الله نوری و آیت‌الله سجادی‌نوری که نقشی ماندگار در پیروزی انقلاب ایفا کردند، از میدان امام خمینی(ره) رأس ساعت 10 به سمت مصلای بزرگ الغدیر فریادهای ضداستکباری خود را طنین‌انداز کردند.

* احمدی امام جمعه نور در این مراسم به سخنرانی می‌پردازد.

* حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی امام جمعه شهرستان نور در پایان مراسم راهپیمایی 22 بهمن این شهرستان اظهار کرد: وعده قرآن است که پیروزی از آن مسلمانان و کسانی‌که ایمان آورده‌اند و خالصانه کار می‌کنند است و با این وعده به ما هشدار می‌دهد که امروز انقلاب ما در ورود به چهلمین سال پیروزی دیگر از دشمنان بیرونی هراسی ندارد زیرا دشمنان بیرونی ناکام ماندند وآمریکا مایوس‌تر از گذشته شده است.

وی افزود: آنچه امروز انقلاب ما را تهدید می‌کند، دشمنان بیرونی نیست بلکه کم کاری‌ها، فساد و تبعیض است، ما باید از داخل هراس داشته باشیم از بیگانه نباید بترسیم، امروز اگر انقلاب ما تهدید می‌شود و خدای ناکرده خدشه‌ای وارد شود به خاطر نفوذ از داخل است، و باید از کم‌کاری‌ها، فساد، تبعیض و بی‌عدالتی ترسید والا دشمن بیرونی نابود است.

امام جمعه شهرستان نور در قالب تذکرات به مسؤولان، تصریح کرد: اول به خودم خطاب می‌کنم؛ امام جمعه به عنوان چشم بیدار مردم باید در مسائل عبادی و سیاسی همت کند و حقوق این مردم را استیفا کند که اگر چنین نکند فردای قیامت در جهنم می‌سوزد.

این مسؤول ادامه داد: دوم  به فرماندار عرض می‌کنم اگر چه تازه وارد شهرستان شدند اما مسؤول اجرایی برنامه‌های مدیران شهرستان هستند، باید همه مدیران را برای خدمت به مردم بسیج کنید تا نوکری این مردم را به نمایش بگذارند، مسؤولی که کم کاری می‌کند اگر استعداد کار را دارد با تذکر مشکل رفع کنند اما مسؤولی که استعداد کار و خدمت خالصانه به مردم ندارد با چنین مدیر و مسؤول تسویه حساب شود تا جایگاه خدمت مردم اشغال نشود.

احمدی افزود: اگر دشمن به ما طمع می‌کند به خاطر کم کاری‌هایی است که در محیط اداری وجود دارد باید فساد و تبعیض از ادارات ما رخت بربندد.

وی تصریح کرد: به نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی هم عرض می‌کنم این مردم به شما رای دادند تا مشکلات این منطقه در مرکز و وزارتخانه‌ها پیگیری و رفع شود، نطق قاطع و عالمانه باعث امید و سرافرازی این مردم می‌شود.

امام جمعه شهرستان نور اضافه کرد: تمام همت شما بر این باشد که به مردم خدمت شود تا مشکلات منطقه رفع شود، در ارتباط با مردم نیز به صورت توزیع عادلانه در شهرها و بخش‌ها حضور پیدا کنید که سبب دلگرمی‌ شود.

* نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در پایان این مراسم اظهار کرد: امام(ره) مدافع اسلام ناب محمدی(ص) بود و در مقابل اسلام آمریکایی، اسلام سکولار و در مقابل سخنانی که جدایی دین و از سیاست را تهییج می‌کنند می‌ایستاد، تعریف و تمجید امام(ره) از مدرس به خاطر همراهی دین و سیاست بود.

علی اسماعیلی با بیان اینکه امام راحل مدافع عدالت بود، افزود: 124 هزار پیغمبر و 12 امام آمدند به عدالت سخن بگویند، امروز مشکلات اقتصادی وجود دارد اما اگر عدالت ساری و جاری شود مردم راضی هستند و راضی‌تر می‌شوند.

وی تصریح کرد: مردم از تبعیض بی‌عدالتی و ظلم نسبت به خود گله دارند ما مسؤولان وظیفه داریم با همدلی و وحدت زیر پرچم ولایت امر و با همراهی ائمه جمعه شهرستان جان و جسم خود را مانند بسیجیان و پاسداران مانند دهه 60 برای این مردم فداکاری، ایثار و گذشت کنیم و راه شهیدان را ادامه دهیم.

این مسؤول افزود: ما بنا داریم به کمک و همت شما برای عمران و آبادانی تلاش کنیم قدر انقلاب را بدانیم و تلاش کنیم تا پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی در ام‌القرای اسلامی اهتزاز داشته باشد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروژه‌هایی را در شهرستان دنبال می‌کنیم تا به سرانجام برسد و از جمله آن بیمارستان 160 تخت خوابی جایگزین بیمارستان فعلی است که بزودی کلنگ زنی می‌شود، به مناطق ییلاقی لاویج گازرسانی شد، روستاهای واز و 13 روستای منطقه میانبند در حال انجام است و گازرسانی به همه روستاهای بالا دست به زودی کلنگ زنی می‌شود.

اسماعیلی افزود: آماده سازی استادیوم ورزشی ناطق نوری نور با 5 میلیارد و 800 میلیون اعتبار در بهار سال آینده شروع و در پائیز با برگزاری مسابقه بزرگ افتتاح می‌شود.

 وی برای رفع مشکلات فاضلاب شهری شهرستان نور، خاطر نشان کرد: با یک سال پیگیری پروژه فاضلاب شهرهای شهرستان نور در جدول 19 و 20 با کمک و مشارکت بخش خصوصی پیشنهاد بودجه دارد و در بودجه سال آینده دولت لحاظ می‌شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، گفت: با پیگیری پروژه پارک‌های جنگلی نور، ایزدشهر، رویان و کشپل تلاش داریم تا از اقتصاد جنگل برای اشتغال جوانان کمک بگیریم.

 

* مردم شهر بندری نوشهر که هرساله به بهانه تحلیف دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر میزبان مقام معظم رهبری هستند، در دوران دفاع مقدس نیز نقش اثرگذاری را ایفا کردند.

* آنها رأس ساعت 10 از مسجد جامع این شهر فریادهای خود را سر دادند و حرکت انقلابی‌شان را آغاز کردند.

نوشهری‌ها باید به سمت خیابان شهید کریمی، میدان همافران، خیابان انقلاب، میدان آزادی، روبه‌روی آموزش و پرورش سابق طی مسیر کنند.

* شکریان مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران سخنران امروز مردم نوشهر است.

 

 

* چالوسی‌ها که در نظر مقام معظم رهبری شهرشان افتخار قدمگاه بودن 20 هزار شهید شمال کشور را به یدک می‌کشد، باری دیگر با حضور باشکوه خود حماسه‌ای دیگر را رقم زند؛ آنها ساعت 10 از مقابل مسجد جامع این شهر به سمت بانک ملی و به طرف میدان معلم راهپیمایی خود را آغاز کردند.

 

 

* عراقچی معاون وزیر امور خارجه سخران امروز چالوسی‌هاست.

* مردم از دقایق آغازین صبح با حضور در خیابان‌ها برای سی‌ونهمین سال متوالی، ایستادگی خود بر اصول و ارزش‌های انقلابی را به رخ جهانیان کشیدند.

 

 

ولایتمداران چالوسی از پیر وجوان، کودک و نوجوان، زن و مرد، خانواده معظم شهدا و مسؤولان با در دست داشتن نوشته‌ها و پرچم مقدس جمهوری اسلامی عشق و ارادت خود را به نظام اسلامی نشان دادند و بار دیگر با حضور حماسی خود برگ زرینی بر افتخارات خود افزودند.

چالوسی‌ها با حضور حداکثری خود در آیین راهپیمایی 22 بهمن و با سر دادن شعارهای انقلابی بار دیگر بر حمایت از انقلاب اسلامی، آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری تأکید کرده و با آن تجدید بیعت کردند؛ امروز همه اقشار دست به‌دست همه دادند و با مشت‌های گره‌کرده و فریاد الله اکبر به جهانیان فهماندند که تا آخرین قطره خون پای این نظام اسلامی ایستاده‌اند.

ملت ایران با این حرکت خود گام بلندی در مسیر اقتدار کشور برداشته تا بدخواهان ملت بیش از پیش مأیوس شوند، همان‌طور که در 22 بهمن سال 57 نظام  پوسیده ستمشاهی فرو ریخت و ریشه‌های فاسد دودمان شاه پهلوی از این کشور کنده شد و مبارزه 15 ساله ملت به‌ رهبری امام راحل به‌ ثمر رسید و ملت ایران از چنگال طاغوتیان زمان نجات پیدا کردند.

 

 

* کیک سالگرد چهل سالگی انقلاب اسلامی با حضور عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و فرماندار چالس و سایر مسؤولان در شهرستان چالوس برش شد.

* معاون سیاسی وزیر امور خارجه پس از شرکت و همراهی با مردم در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن در جمع مردم این شهرستان با اشاره به اینکه رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران در اهداف، اصول و آرمان‌هایی است که مردم به خاطرش انقلاب کردند، اظهار کرد: استقلال‌خواهی، عزت‌طلبی، مبارزه با سلطه و سلطه‌پذیری، مقابله با ظلم و اشغال‌گری، مبارزه با وابستگی و تأمین منافع بیگانگان از اصول انقلاب اسلامی ایران بوده است.

سیدعباس عراقچی افزود: ما خوشحال هستیم و افتخار می‌کنیم که تقریباً بعد از 40 سال، مردم ما کماکان بر سر این آرمان‌ها ایستاده‌اند و به دنبال تحقق آن هستند و از اصول خود کوتاه نمی‌آیند.

وی با بیان اینکه شعار محوری «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ایران» به معنای واقعی خودش محقق شد، گفت: شعار دیگر پیروزی ما که «مرگ بر آمریکا» در سال‌های اخیر بوده است همچنان ادامه دارد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه تأکید کرد: شعار «مرگ بر آمریکا» یک شعار راهبردی است و به معنی مرگ بر سیاست‌های استعماری، سلطه‌طلبانه، زورگویی‌ها و زیاده‌‌طلبی‌ها و گرنه ما خواهان مرگ هیچ مردم و هیچ ملتی نیستیم.

این مسؤول تصریح کرد: آنچه که ما به عنوان «مرگ بر آمریکا» در دنیا با افتخار فریاد می‌زنیم، مرگ بر سیاست‌های سلطه‌طلبانه، زورگویی‌ها، جنایت‌کاری‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی است و این را با قوت ادامه خواهیم داد.

عراقچی اضافه کرد: انقلاب اسلامی به ما استقلال و عزت نفس و اعتماد بنفس داده است و به همین جهت است که فرزندان شما در عرصه‌های مختلف سیاسی، دفاعی، علمی، فرهنگی و... کشور را در مسیر استقلال و سربلندی هدایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز نیروهای مسلح ما در اوج قدرت خودشان قرار دارند، بیان کرد: امروز توانمندی‌های در حدی است که هیچ کشوری و حتی بزرگ‌ترین قدرت دنیا در فکر خودش نمی‌تواند بیاورد که کوچک‌ترین تعرضی به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه اظهار کرد: امروز در منطقه ما، هیچ کشوری از امنیتی که جمهوری اسلامی ایران برخوردار است، برخوردار نیست و این به برکت تلاش‌های مجاهدان ما در عرصه‌های مختلف دفاعی و به ویژه مدافعان حرم هستند که با دشمنان این ملت در مرزها خود آنها می‌جنگند و اجازه نمی‌دهند کوچک‌ترین تعرضی به جمهوری اسلامی ایران صورت بگیرد.

این مسؤول افزود: فرزندان این ملت در عرصه دیپلماسی نیز با عزت و قوت و اقتدار در عرصه‌های مختلف سیاست خارجی، دیپلماسی و مذاکراتی حضور دارند و ذره‌ای از حقوق این کشور و مردم کوتاه نخواهند آمد و گواهی می‌دهم آنچه که در مذاکرات هسته‌ای انجام شد زیر رهبریِ مقام معظم رهبری فقط برای حفظ استقلال و عزت این کشور بود و به‌حمدالله نیز محقق شده است.

عراقچی در پایان گفت: فریادهایی که وزیر امور خارجه کشورمان بر سر وزیر امور خارجه آمریکا کشید هیچ‌گاه در طول تاریخ انجام نشده است به طوری که به خاطر دارم چندین بار محافظان «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا از شدت فریادهایی که «ظریف» بر سر وزیر امور خارجه آمریکا کشید درب اتاق را باز کردند و نگران شده بودند که نکند اتفاقی پیش بیاید و بنابراین با این عزت و قدرت، ما در مذاکرات حضور پیدا می‌کنیم و امیدوار هستیم که سربازان خوبی برای شما مردم عزیز و سربلند ایران باشیم.

 کلاردشتی‌ها ساعت 10 از میدان معلم به سمت بیمارستان حضرت قائم(عج) و بازگشت مجدد به میدان معلم، ساعت 10 حرکت مجاهدانه و انقلابی خود را با مشت‌های گره‌کرده آغاز کردند.

احمدی‌لاشکی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامیدر جمع کلاردشتی‌ها به سخنرانی می‌پردازد.

مردم شهرستان عباس‌آباد رأس ساعت 10 از مسجد جامع با نوای پرشور و شعور الله‌اکبر حرکت خود را آغاز کردند؛ آنها از به سمت  موزش و پرورش می‌روند و مجدداً به سمت مسجد جامع بازمی‌گردند.

جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران سخنران امروز مراسم 22 بهمن در این شهرستان است.

 

 

  مردمان شهر امیر خلبان سرلشکر علی‌اکبر شیرودی و سلمان هراتی ساعت 10 از مسجد جامع این شهر به سمت میدان شهید شیرودی و میدان امام(ره) حرکت انقلابی‌شان را آغاز کردند.

حسینی‌جو فرماندار تنکابن سخنران امروز آنهاست.

 

 

مردم غربی‌ترین شهر مازندران و عروس‌ شهرهای ایران رأس ساعت 10 از مقابل شهرداری رامسر با نوای یکصدای مرگ بر آمریکای جنایتکار راهپیمایی خود را آغاز کردند آنها تا مصلای جوادالائمه(ع) ادامه مسیر می‌دهند.

 

 

شریعت‌نژاد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی سخنران امروز رامسری‌هاست.

شمس‌الله شریعت‌نژاد امروز در مراسم سخنرانی  راهپیمایی ۲۲ بهمن این شهرستان با اشاره به حضور پرشور مردم همیشه در صحنه اظهار کرد: صحنه حضور مردم فرمایش مقام معظم رهبری را تداعی کرد که استکبار جهانی در روز ۲۲ بهمن، خلاصه همه توطئه‌های خود را از مردم و حضور آنها خواهد شنید.

وی بیان کرد: مردم ما در ۲۲ بهمن ۵۷ در مقابل استکبار جهانی ایستاده و به برکت اتحاد، وحدت و پشتیبانی از یکدیگر حکومتی که مطیع بیگانه بوده و مردم را به اسارت گرفته بود و مطیع غرب و دشمن بود از بین بردند.

نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم ایران توانستند رژیم طاغوت را که شاه آن ادعا‌های بسیار داشت و همه دستورات خود را از سفرای بیگانه انگلیس و امریکا می‌گرفت و ارزشی برای ایران و مردم قائل نبود را سرنگون کنند.

این مسؤول شعار اول مردم ما در صحنه‌های پیروزی انقلاب اسلامی را  استقلال بیان کرد و افزود: استقلال، آزادی جمهوری اسلامی به اعتبار مسلمان بودن ماست، اما برای استقلال چقدر هزینه کردیم و می‌کنیم.

شریعت‌نژاد با اشاره به توطئه‌های دشمنان که به اشکال مختلف خود را نشان می‌دهد و اینکه مردم ما چقدر مراقبت می‌کنند، خاطر‌نشان کرد: دشمنان از کمترین شکاف بین مردم ایران و کوچک‌ترین انحراف افکار در ایران که در همه کشورها نیز وجود دارد، سو‌ استفاده می‌کنند اما به برکت تیزهوشی رهبران نظام و هوشمندی مردم ناکام شدند.

وی با اشاره به اینکه استکبار‌ستیزی هویت اول انقلاب ماست، گفت: وقتی دشمنان موفق نشدند انقلاب را خاموش کنند در همان روز‌های اول، جنگ هشت ساله را تحمیل کردند که وجبی از خاک کشور را به آنها ندادیم.

نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از یک‌میلیون هکتار خاک کشور در رژیم‌های گذشته از بین رفت اما با دادن بیش از ۲۳۰ هزار شهید و جانبازان و خانواده‌ها که اجاره دادند فرزندان‌شان در عرصه جهاد و مبارزه جان‌فشانی کنند پیروز شدیم، اظهار کرد: قطعه‌ای از خاک ما نیز به دست دشمن نرفت.

این مسؤول تصریح کرد: زمانی که دشمن از جنگ مایوس شد تحریم نظام مقدس جمهوری را گسترش داد و به کشورهای دیگه هم کشاند و تلاش داشت تا کاری کند که انقلاب ایران در خود حبس شود و تفکر انقلابی رشد نیابد، همه تلاش خود را کرد تا ایران پا نگیرد اما به برکت تیزهوش بنیان‌گذار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری آنها مایوس شدند.

شریعت‌نژاد با بیان اینکه حضور پرشور مردم بعد از ۳۹ سال بیش از گذشته است که به معنی تیزهوشی ملت است، اظهار کرد: راه‌اندازی داعش و فرقه‌های مختلف در منطقه خاورمیانه با هدف منحرف کردن ملت‌ها و خدشه‌دار کردن انقلاب اسلامی و تجزیه ملت‌ها است و تلاش دارند که اهداف خود را در منطقه پیاده کنند که با هوشیاری مردم و فداکاری و ایثارگری جوانان دفاع مقدس که امروزه نیز با حضور در سوریه اطاعت از رهبری می‌کنند هیچ‌گاه به دشمن اجازه رسیدن به اهدافش را خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه قدرت و قوت جمهوری اسلامی دلیلی است تا برای نابودی ایران تلاش کنند، تصریح کرد: اگر منابع خود را در اختیارشان می‌گذاشتیم کاری با ما نداشتند اما نگران این هستند که ایران در حوزه امنیت تلاش می‌کند و امروزه حاشیه امنی در منطقه است و به اعتبار قدرت نظامی و تلاشگر ایران است که جرات ندارند به سمت ایران بیایند.

نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران در مسائل اقتصادی و فعالیت‌های دانش‌بنیان اقدامات بسیار خوبی دارد، خاطر‌نشان کرد: امروز با همه محدودیت‌ها و مشکلات ۲۷ هزار روستا دارای گاز هستند در صورتی که قبل انقلاب دو روستا گاز داشت.

این مسؤول با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران سبب وحشت آنهاست، افزود: زمانی که در جبهه بودیم کاری از دست ما برنمی‌آمد و امکاناتی نداشتیم اما امروز داشتن تا ۲ هزار کیلومتر برد موشکی از قدرت‌های ایران است و دارا بودن قدرت موشکی و انرژی اتمی ایران است که جرات حضور در منطقه را ندارند و نشانه قدرت ایران است.

شریعت‌نژاد با اشاره به حوزه برق و انرژی که امروز ایران جز صادر کننده انرژی است، گفت: با همه محدودیت‌ها و سختی‌ها تلاش شد اتفاقات مثبت صورت گیرد در صورتی که اگر شرایط بهتر بود از اینها فراتر می‌رفتیم.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش خود را مضاعف کنیم، به موفقیت‌های حوزه بهداشت و درمان اشاره و تصریح کرد: با همه مشکلات و سختی‌ها در حال آباد کردن کشور و روستاها هستیم.

نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی خاطر‌نشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران با سه مشکل اساسی روبرو هستیم که که فقر به معنی کاهش قدرت خرید مردم نسبت به گذشته، فساد که در شان جمهوری اسلامی و حکومت مکتبی نیست، رشوه‌خوری و به هر قیمتی صاحب ثروت شدن که پسندیده نظام نیست،
تبعیض و بی ‌عدالتی قابل پذیرش نیست که باید با آنها مقابله شود.

این مسؤول تاکید کرد: همه مسؤولان باید به فکر باشند و ما که در اینجا حضور داریم و همه مردم ایران در این موضوعات گلایه داشته و خواستار حل این مشکلات هستیم.

شریعت‌نژاد یادآور شد: دارایی مسؤولان باید مشخص باشد و نمی‌توانیم اجازه دهیم کسانی که فقط از اسلام صحبت می‌کنند دنبال رفاه و خوش‌گذرانی باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رؤسای سه قوه نیز بی‌تعارف باید در این محدوده ورود کنند و مدارای هیچ کسی را نکنند.

نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نباید به ترفندهای استکبار اجازه و فرصت دهیم و شمارش تعداد بالای شهیدان و جانبازان را فراموش کنیم.

این مسؤول افزود: از طرف مردم و به زبان آنها از مسؤولان نظام خواستارم شفاف‌سازی در حوزه اقتصادی و دیگر حوزه‌ها داشته باشند و فرصت سوءاستفاده به هیچ‌کسی را ندهند و همه که در جایگاه خدمت‌رسانی به مردم هستند تلاش کنند و خودمان باید فرهنگ‌سازی کنیم

شریعت‌نژاد با اشاره به اینکه سیستم باید به گونه‌ای باشد که کنترل و نظارت و پایش کند تا افراد را  به خود محول نکنند و جلوی سواستفاده گرفته شود، گفت: به گونه ای باشد که بگویند ایران پاکترین سیستم و سرمایه گذاری راحت و... است و باید با پاسداری از خون شهدا دستاوردهای آنان را حفظ کنیم.

وی گفت: اختلاف‌نظرها را کنار بگذاریم و برای هدف تعیین شده گام برداریم نه برای منافع خود و خانواده مسؤولان درس بگیرند و پاسدار خون شهدا باشند دشمن نمی‌خواهد کشور مستقلی باشیم و با حضور آگاهان در کار و عمل و حضور باید کاری کنیم که مایوس شوند.

 

 نشتا: از مسجد جامع به سمت گلزار شهدا و بالعکس ـ ساعت 10 ـ سخنرانی قادی امام جمعه نشتا

خرم‌آباد: از میدان شهدا به سمت مسجد جامع خرم‌آباد ـ ساعت 9 ـ سخنرانی باقری بخشدار

سلمان‌شهر: از مسجد جامع به سمت دهکده شیرین و بالعکس به سمت پارک کوثر ـ ساعت 10 ـ سخنرانی کثیری فرماندار عباس‌آباد

کلارآباد: از دبیرستان شهید قاضی به طرف بریدگی خوش آمیان و بالعکس به سمت کارخانه چای ـ ساعت 10 ـ سخنرانی سورتچی امام جمعه کلارآباد

مرزن‌آباد: از مقابل حوزه مقاومت امام حسن مجتبی(ع) به سمت بلوار امام خمینی(ره) و بالعکس به طرف مسجد المهدی(عج) ـ  ساعت 10 ـ سخنرانی قمی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران

پول: از بخشداری به طرف مسجد امام حسن عسکری(ع) ـ ساعت 10 ـ سخنرانی خطیبی رئیس اداره تبلیغات اسلامی نوشهر

کجور: از مسجد جامع  به سمت میدان شهدا ـ ساعت 10 ـ سخنرانی مختاری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر

صلاح‌الدین‌کلا: از پاسگاه سی‌سنگان به سمت مسجدعلی ابن ابی‌طالب( بازار) ـ ساعت 10 ـ سخنرانی قائمی مدیر حوزه علمیه نوشهر

کیاسر: از میدان معلم به سمت بلوار امام رضا(ع)، میدان ولی عصر(ع) مصلای جمعه ـ ساعت 10 ـ سخنرانی تیموری امام جمعه کیاسر

فریم دودانگه: از جنب ستاد امام سجاد(ع) تا مسجد جامع شهر فریم ـ ساعت 9 ـ سخنرانی عشوری بخشدار منطقه

سنگده دودانگه: از مسجد چهارده معصوم(ع) به سمت گلزار شهدا ـ ساعت 10

کلیجان‌رستاق: از مسجد سلیم‌بهرام ‌به سمت مسجد امامزاده هولار ـ ساعت 9 و 30 دقیقه ـ سخنرانی نوذری نماینده ولی فقیه در سپاه ساری

لفور: از شرکت تعاونی روستای کالیکلا به سمت گلزار شهدا ـ ساعت9:30 ـ سخنرانی کجوری مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سوادکوه شمالی

زاغمرز: از میدان ولی‌عصر(عج)، گلزار شهدا و به سمت مصلای جمعه ـ ساعت 9 صبح

لاریجان (وانا): 1. از پمپ بنزین صادق به سمت حسینیه وانا ـ ساعت 10 صبح 2. از شرکت ایران راحت تا امامزاده محمدطاهر(ع)

رویان: از گلزار شهدا به سمت میدان الغدیر و برگشت به گلزار شهدا ـ ساعت 10

چمستان: از مقابل بخشداری به سمت میدان امام خمینی(ره) ـ ساعت 10 ـ سخنرانی شادمان فرماندار نور

بلده: از مقابل بخشداری به سمت گلزار شهدا ـ ساعت 9:30 ـ سخنرانی حسینی‌نژاد رئیس حوزه علمیه بلده

ایزدشهر: از مسجد جامع به سمت نبش کوچه گلسار 9 ـ ساعت 9 ـ سخنرانی اسدی فرمانده سپاه نور

هادی‌شهر: از سه راهی میربازار بلوار آیت‌الله روحانی به سمت مصلای هادی‌شهر ـ ساعت 10 ـ سخنرانی آزادی امام جمعه هادی‌شهر

امیرکلا: از مسجد جامع امیرکلا به سمت گلزار شهدای شایستگان ـ ساعت 10 ـ سخنرانی محمدی مسؤول ستاد اقامه نماز بابل

بابلکنار: از سه راه مرزی‌کلا به سمت مصلای جمعه شهر ـ ساعت 9 ـ سخنرانی رمضانی فرمانده سپاه بابل

لاله‌آباد: از گلزار شهدای گمنام کارون به سمت مصلای جمعه ـ ساعت 9 ـ سخنرانی حسینی از مدیران کل وزارت اطلاعات

گتاب: از مقابل مدرسه شهید آهی به سمت میدان شهدای شهر گتاب ـ ساعت 10 ـ سخنرانی امام جمعه

بندپی غربی: از بخشداری به سمت مصلای جمعه ـ ساعت 10 ـ سخنرانی امام جمعه

بندپی شرقی: از گلزار شهدای گمنام به سمت گلزار شهدای سیدنظام‌الدین، ساعت 10 ـ سخنرانی امام جمعه

کوهی‌خیل: از سه راهی شهدای کوهی‌خیل به سمت گلزار شهدا ـ ساعت 10 ـ سخنرانی بزرگ‌نیا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران

بهنمیر: از مقابل سپاه به سمت مصلای جمعه ـ ساعت 10 ـ سخنرانی سردار کریمیان از یادگاران هشت سال دفاع مقدس

رودپی شمالی و رودپی جنوبی: از مقابل ساختمان بخشداری رودپی شمالی تا مصلای جمعه فرح‌آباد، ساعت 9:30 ـ سخنرانی اصغریان مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران

سرخرود: از بخشداری تا مهدیه ـ ساعت 10

هچیرود: از مرکز شهر به سمت بریدگی حوزه خواهران و بالعکس به سمت مرکز شهر و مسجد جامع ـ ساعت 10 ـ سخنرانی عسکری فرمانده سپاه چالوس

بیشه‌بنه مرکز بخش یانه‌سر: از  بخشداری یانه‌سر تا مسجد جامع ـ ساعت 10 ـ سخنرانی نجفی بخشدار یانه‌سر

دابودشت: از مقابل پاسگاه انتظامی تا مصلای جمعه ـ ساعت 10 ـ سخنرانی تقی‌زاده امام جمعه

امامزاده عبدالله: از شهرداری به سمت خیابان ولیعصر(عج) و آستانه مقدس امامزاده عبدالله ـ ساعت 10 ـ سخنرانی اسماعیلی امام جمعه

آلاشت: از مسجد جامع تا گلزار شهدا و برگشت به سمت مسجد ـ ساعت 10 ـ سخنرانی رضانژاد استاد دانشگاه

لاریم: از مسجد شهدای لاریم به سمت گلزار شهدا ـ ساعت 10 ـ سخنرانی نادعلی فرمانده سپاه جویبار

قراخیل: از مسجد مهدیه به سمت میدان شهدا ـ ساعت 10 ـ سخنرانی خوبرو امام جمعه قراخیل

مردم مؤمن، انقلابی و ولایتمدار دیار علویان در سی‌ونهمین سالگشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بار دیگر در میعادگاه‌های سراسر مازندران در 59 نقطه از سرزمین سرداران و 10 هزار آلاله سرخ وطن، عشق و ارادت خود به انقلاب و نظام مردمی ایران را نشان دادند.

مردم مازندران در حالی وارد میدان حماسه 22 بهمن 96 شدند که مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم، تورم و بیکاری گریبانگیر آنها است اما آمده‌اند تا بار دیگر شعار محوری استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را در طلیعه چهلمین سالگشت انقلاب مردمی ایران فریاد بدارند و تأکید کنند که دخالت هیچ کشوری را در امور  ملی و بین‌المللی برنمی‌تابند و بر عهد و پیمانی که با بنیانگذار انقلاب، شهدا و زعیم انقلاب خود بستند؛ ثابت‌قدم هستند.

انقلاب اسلامی ایران به تعبیر مقام معظم رهبری «موجود زنده»ای است که رشد و نمو دارد؛ این موجود زنده همواره رو به کمال می‌رود و اقتدار نظامی، پیشرفت‌های روزافزون در علم و فناوری و ارتقای امنیت و صلابت در عرصه‌های جهانی از حقایق انکارناپذیر آن است.

همان‌گونه که رهبر انقلاب اسلامی پیش‌بینی کرده بودند راهپیمایی امسال تماشایی بوده است، دشمن باز هم باید بداند با به راه انداختن ترقه‌بازی و اقدامات کورکورانه جهت ایجاد اختلال در نظم و امنیت کشورمان به بهانه گرانی و بیکاری نمی‌تواند مردم را از ارزش‌هایی که با آنها عجین شده‌اند دور کند، دشمن خوب می‌داند در 40 سال گذشته همواره با ملت ایران طرف حساب بوده و این مردم حساب گرفتاری‌ها و مشکلات ریز و درشت را از اصل نظام و دفاع از ارزش‌هایی که به پای آن جوانان رشید خود را تقدیم انقلاب کرده‌اند، جدا دانسته و در تمیز و تشخیص مسائل زمان‌شناس و بصیر هستند و هر گاه اراده کنند خواهند توانستند سخت‌ترین و پیچیده‌ترین مشکلات را از سر راه بردارند و از تمامی آزمون‌های سخت، سربلند بیرون بیایند.

دشمن سرا پا مسلح در 22 بهمن 96 از نگاه بیش از 6 هزار عکاس، خبرنگار و مستندساز و تصویربردار چشم به یک حماسه حضور دیگر دوخته است، هر چند در تبلیغات رسانه‌ای با نیشخندهای همیشگی حضور میلیونی مردم را ده‌ها هزار نفری اعلام می‌کند اما عصبانیت‌های او در اتاق‌های فکر و لابی‌های شیطانی دور از چشم‌ها نیست، دشمن خوب می‌داند با این ترفندهای قدیمی دیگر نمی‌تواند افکار عمومی را در دهکده جهانی گول بزند و باید سلاح خود را در برابر ملتی که خواب را از چشمان او گرفته است؛ غلاف کند.

این ملت شجاع نه از تحریم و تهدید می‌هراسد و نه گرانی و مشکلات خللی در دیدگاه انقلابی آنها ایجاد می‌کند، چه اینکه ضمن بیان مطالبات خود در فرصتی که تشخیص می‌دهند؛ مسؤولان را هنرمندانه به کار و تکاپو وادار می‌سازند.

در یوم الله 22بهمن 96 بار دیگر فریادهای کوبنده «الله‌اکبر»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از شرق تا غرب مازندران طنین‌انداز شد،  مردم دیار علویان که شاید بیشترین مشکلات اقتصادی کشور را دارند و خانواده‌های زیادی درگیر بیکاری فرزندان تحصیلکرده خود هستند اما در جشن پیروزی انقلاب همگام و همصدا با مردم سایر نقاط کشور به میدان آمدند و به دریای خروشان انقلاب برای خلق یک حماسه تماشایی پیوستند تا بعد مطالبات داخلی معیشتی را خواستار شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها