بسیجیانی که زمین‌های خشکیده را به سبز می‌نشانند، سقفی بر سر محرومان می‌سازند، ندانسته‌ها را به مردم می‌آموزند و نیت‌شان فقط برای رضای خداست.
کد خبر: ۸۹۸۷۹۰۵
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج، در هنگامه‌ای که خیلی‌ها به دنبال منافع شخصی هستند، انسانهایی را سراغ داریم که از خود می‌گذرند، از آسایشی که در خانه‌های خود دارند تا با هجرت به آرامش برسند؛ هجرت به مناطق محروم که اهالی آن برای همه ما آشنا هستند، حرف‌زدن‌شان شیرین است و قلب‌هایشان پر از محبت و نگاه‌هایشان مهربان.

گروه های جهادی نامی آشناست برای جوانانی که می خواهند راه جهادگرانی را ادامه دهند که روزگاری نه چندان دور پس از پیروزی انقلاب سختی های جان فرسایی را  به جان خریدند تا اندکی خوشی  را جایگزین غصه و غم مردم مستضعف کنند، همانان که با آغاز جنگ، پشت خاکریزهای عشق و خون، سنگر مجاهدت ساختند و طولی نکشید که سنگر محقرشان جسم آسمانی شان را نگنجید و از خاک به افلاک پرگشودند.

از دانش آموزان تا دانشجویان وبازاری و کارمند گرفته جهادگران گمنامی هستند که بی هیچ دلبستگی مادی و در اوج فراغت از راحتی و آسایش شهر، با تحمل انواع و اقسام سختی ها و رنج ها و مشقات در هر منطقه ای که در ذهن متصور شود از قله های نزدیک آسمان تا بیابان و کویر و در اوضاع مختلف جوی و جغرافیایی، حضوری منسجم و فعال داشته و در عرصه های مختلف خدمت رسانی می کنند و فعالانه به صحنه ی کارزار با فقر و تبعیض آمده اند.

این جوانان در روستاها و مناطق محروم  در عرصه های عمرانی فعالیت می کنند و در جهت  محرومیت زدایی، مناطق محروم را دانشگاه خود کرده اند و در اردوهای جهادی خدمت بی منت را به تمامی مردم می آموزند و به شاگردی در مدرسه عشق مشغولند .

آنچه وجه اشتراک همه تعابیر از اردوهای جهادی است همین توجه به مفهوم عظیم جهاد در راه خداست که بدون در نظر گرفتن این اصل، ماهیت مسئله دستخوش تغییری شگفت می شود، بدین  معنا که غفلت از این اصل موجب استحاله ماهیتی می شود و ضربه ای بنیادین به این موضوع وارد میکند.

کار جهادی پیر و جوان نمی‌شناسد، بسیجیانی که زمین‌های خشکیده را به سبز می‌نشانند، سقفی بر سر محرومان می‌سازند، ندانسته‌ها را به مردم می‌آموزند و نیت‌شان فقط برای رضای خداست. و به راستی که این بسیجیان دست هایشان بوی بهشت می دهد.

گروه جهادی محبان حضرت فاطمه زهرا(س) مرکز جهاد فرهنگی کمیل ایوان ،جوانانی هستند که از زرق و برق دنیا دل کنده اند و در عرصه محرومیت زدایی گام برداشته اند.

جمال مرادی از اعضا این گروه جهادی در گفتگو با خبر گار ما اظهار کرد :این گروه جهادی متشکل از جوانانی است که توجه به اقتصاد مقاومتی و خدمت رسانی به قشر محروم و آسیب پذیر مناطق محروم و کم برخوردار از اصلی ترین اهدافخ.د قرار داده اند.

 مرادی ادامه داد:بسیجیان کار جهادی را با عمل نشان داده و برای رسیدن به اهداف خود شب و روز و  ایام تعطیلات نمی شناسند در این راه کوتاهی نمی کنند.

وی ادامه داد: این گروه جهادی برنامه هایی را در دستور کار دارد که امیدواریم بتوانیم  در مناطف محروم بیشتر فعالیت نماییم.

 جهادگرانی که امید را در مناطق محروم زنده می کنند + تصاویر

جهادگرانی که امید را در مناطق محروم زنده می کنند + تصاویر

جهادگرانی که امید را در مناطق محروم زنده می کنند + تصاویر

 

ارسال نظرات