مصطفی برزگر
وقتی باورها فقط روی مرز حق و باطل تمرکز یافته بود
این مبارز انقلابی اظهار کرد: بی تاب دریافت اعلامیه و سخنان جدید امام بودیم و به محض دریافت اعلامیه از قم که گاهی تنها یک برگ بود شروع به چاپ، دست نویسی و تکثیر اعلامیه میکردیم و با گرفتن اعلامیه ها علیرغم خطرات و دستگیری راهی ایلام می شدم و با کمک دوستان شبانه اعلامیه ها را در شهرستان های ایلام، مهران و دهلران توزیع می کردیم.
کد خبر: ۸۹۸۷۹۰۱
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳

"به گزارش خبرگزاری بسیج، باقر رحمانی" مبارز انقلابی در سال های 56 و 57 در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلام پویا گفت: تظاهرات سیل آسای مردم ایلام در مناسبت های مختلف و فعالیت های گسترده روزانه در کوی بزرن و شهر و روستای این دیار در مبارزه با سلطه طاغوت و برقراری حکومت اسلامی افتخار بزرگی است که در تاریخ کهن ایلام می درخشد. پیام ها و سخنرانی های امام راحل با سرمستی شگفت انگیز به همه جا می رسید. دل و جان مردم یک پارچه در تسخیر امام راحل بود.مساجد، کانون انقلاب و سنگر مبارزه و پایگاه هم دلی و تعاون بود ؛ مرزهای خودخواهی، قوم گرایی و بخشی نگری رنگ باخته و باورها فقط روی مرز حق و باطل تمرکز یافته بود. در این سوی مرز، مودت بود و محبت، همبستگی بود و  وحدت. مدارا بود و تولی.
نسبت به آن سوی مرز- به خصوص در مورد ثلث شوم شاه، آمریکا و اسراییل غاصب و سر سپردگان آن ها صلابت بود و انعطاف ناپذیری، انزجار بود و ستیز شجاعانه، نفرت بود و تبری. خود محوری ها به خدا محوری، قوم گرایی ها به اسلام گرایی تبدیل شده بود. طلوع خورشید اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و اله و سلم) از آیینه روشن وجود امام راحل، دیوارهای کاذب تحزیه جامعه را در نوردیده و با نور وحدت، روشن کرده بود.
این مبارز انقلابی از روزهای سخت و مبارزه با ایلام پویا چنین گفت: سال55 وارد  دانشگاه رازی کرمانشاه شدم و در همان اوایل به گروه انجمن اسلامی دانشگاه پیوستم انجمنی که بصورت مخفیانه با اجاره منزل مسکونی خارج از دانشگاه فعالیت می کرد.
این مبارز انقلابی اظهار کرد: بی تاب دریافت اعلامیه و سخنان جدید امام  بودیم و به محض دریافت اعلامیه از قم که گاهی تنها یک برگ بود شروع به چاپ، دست نویسی و تکثیر اعلامیه میکردیم و با گرفتن اعلامیه ها علیرغم خطرات و دستگیری راهی ایلام می شدم و با کمک دوستان شبانه اعلامیه ها را در شهرستان های ایلام، مهران و دهلران توزیع می کردیم.
رحمانی در بخش دیگر از خاطراتش گفت: با تشکیل ستادی در مرکز استان و مسجد جامع شهر ایلام، فعالیت وسیع تری را شروع کردیم و مرحوم "محمد تقی مروارید" محور فعالیت انقلابی جوانان پرشور ایلامی بود؛ توزیع  و تکثیر اعلامیه، ساخت کوتو   و تنظیم برنامه های راهپیمایی از دیگر فعالیت های ما بود.
وی درخصوص یکی از خاطرات شیرین مبارزاتش میگوید: با جمع کردن جوانان پرشور و حق طلب به کوه های اطرف شهر می رفتیم و شعارهای راهپیمایی را تمرین میکردیم  و در روزهای تظاهرات نفرات در نقاط  مختلف بین جمعیت پخش میشدند و با اولین شعار جوابگوی شعارها می شدند و مردم به پیروی شروع به سردادن شعارهای انقلابی می کردند.
رحمانی تاکید کرد: دستگیری و اعدام دوستان از خاطرات غم انگیز آن روزهاست؛ انتقال دوستان به زندان فلک الافلاک سبب شد تا مدت ها به کوه ها متواری شده و شبانه برای تهیه مایحتاج به خانه روستائیان آشنا برویم.
وی افزود: "ایوب سورمیری" و "رسول امامیان" که تا مدت ها پیش نماز مسجد جامع شهر ایلام بود، "علی دشتی پور"، "محمد رضا مروارید"، "خلیل نوراللهی"، "سلمانی پور" و "زنگنه" از جمله افرادی بودند که در توزیع اعلامیه و مبارزات فعالیت  داشتند و  دستگیر شدند.
رحمانی تصریح کرد: با گسترش فعالیت ها از قدرت نظامی حکومت طاغوت کاسته شد؛ انتقال اعلامیه ها و نوار کاست ضبط به زبان کوردی از کرمانشاه به ایلام سبب انگیزه بیشتر در بین مبارزان شد پس از پیروزی انقلاب تاسیس کتابخانه، کلاس کوهنوردی، کلاس سواد آموزی و قرائت قرآن و تاسیس کتابخانه شهدا در خیابان از دیگر فعالیت های ما به همراه دوستان بود.
رحمانی درادامه درخصوص فعالیت های فرهنگی ورزشی خود پس از پیروزی انقلاب گفت: تاسیس و راه اندازی باشگاه کوهنوردان ایلام و نمایندگی انجمن کوهنوردان ایران در ایلام؛ مدرسه غیر انتفاعی  مهر و مدرسه خیام، آموزشگاه زبان انگلیسی و کلاس های سنگ نوردی از دیگر فعالیت های فرهنگی و ورزشی است که در حال انجام آنها هستم.

 

ارسال نظرات