عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

حضور مردم، باطل السحر تهدیدات دشمنان است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وحدت مردم و همراهی با مسئولان از مسائل مهم امروزِ ماست و حضور مردم باطل السحر تهدیدات علیه نظام جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۸۷۶۱۵
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، حسین مظفر وزیر اسبق آموزش و پرورش و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در آیین راهپیمایی 22 بهمن در سمنان ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، با تقبیح وابستگی ایران به قدرت های جهانی در رژیم پهلوی، گفت: ایرانِ امروز به برکت وقوع انقلاب اسلامی، حضور مردم و تقدیم شهدای بسیار به نقطه ای درخشان در جغرافیای زمین تبدیل شده است.

مظفر با بیان اینکه لیبرالیسم و کمونیسم همچون دو لبه یک قیچی در تلاش برای حذف اندیشه دینی بودند، افزود: در چنین شرایطی، در ایران انقلابی بزرگ رخ داد که در هماوردی با دو مکتب منحط مذکور موفق شد تا اندیشه ای والا را به جهان ارائه کند.

وی با اشاره به این که جهانیان باور نمی کردند که انقلاب ایران در برابر رژیم تا دندان مسلح و مورد حمایت آمریکا به ثمر برسد گفت: این ملت که بدون در اختیار داشتن سلاح و پادگان، با دست خالی به پیروزی رسیدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری سخن کارتر و ژنرال هایزر مبنی بر این که در ایران انقلابی رخ نخواهد داد، اظهار کرد: حتی شخص شاه نیز می گفت من گارد جاویدان دارم و باور نمی کرد که ملت ایران موفق شوند اما اراده خدا بر این قرار گرفته بود که انقلاب به ثمر برسد.

مظفر، اسلام گرایی، خدامحوری، دین محوری و تمسک به ارزش ها را از جمله عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: در این میان رهبری امام(ره) سبب جهت دهی به ظرفیت های عظیم دینی در ملت شد.

وی با بیان این که عامل «رهبری» به ایجاد وحدت و شورش همگانی علیه رژیم پهلوی منجر شد، اظهار کرد: مردم نیز در مقابل از رهبری امام(ره) و اسلام حمایت کردند و با حضور و شهادت طلبی خود انقلاب را به ثمر رساندند.

پایان دادن به حکومت اعضای یک خاندان فاسد بر کشور

وزیر اسبق آموزش و پرورش اسقاط رژیم پادشاهی و پایان دادن به حکومت یک خانواده بر کشور را از جمله برکات اولیه انقلاب عنوان کرد و گفت: در گذشته مردم نقشی در حاکمیت نداشتند و فرزندان یک خاندان فاسد بر کشور حکومت می کردند اما تأسیس جمهوری اسلامی به این وضعیت پایان داد.

مظفر تأسیس جمهوری اسلامی را مبتنی بر دو پایه اسلامیت و جمهوریت و اسلامیت را عامل مشروعیت نظام دانست و افزود: ترکیب جمهوریت و اسلامیت بدین معناست که این نظام متعلق به مردم است و رو به آسمان دارد.

وی با تأکید بر این که بقای جمهوری اسلامی و تحقق شرط اسلامیت بدون مردم ممکن نیست، بیان کرد: جمهوریت منهای اسلام نیز نمی تواند بشر را به سعادت حقیقی برساند.

این استاد دانشگاه در ادامه استقرار نظام ولایی را از دیگر برکات انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: ما معتقدیم که ولایت فقیه در راستای ولایت انبیاء و امام عصر(عج) است.

ایرانِ امروز، مستقل ترین کشور دنیاست

مظفر با یادآوری این که پیشتر اکثر کشورهای جهان به بلوک های غرب یا شرق وابسته بودند، استقلال را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: با ساختارشکنی امام امت، ایرانِ امروز به عنوان مستقل ترین کشور در جهان، به غرب و شرق وابسته نیست.

وی با انکارناپذیر خواندن دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران گفت: برخی می خواهند ناکارآمدی ها را به گردن نظام بیاندازند در حالی که این تفکر نادرست است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ترور استوانه های فکری نظام و تحمیل یک جنگ بزرگ در اوان پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمنان در جریان جنگ تحمیلی 900 هزار میلیارد دلار به کشور ما خسارت زدند و در سال های پس از جنگ نیز همواره با فشار و تهدید با تحریم با ملت ایران مواجه شده اند اما ایران در چنین شرایطی مسیر پیشرفت را طی کرده است.

مظفر با تأکید بر ضرورت باقی ماندن بر آرمان های انقلاب، رهبری معظم را حبل المتین انقلاب خوانده و افزود: ملت های بی مسئولیت و ترسو و بی عرضه نمی توانند قله ها را فتح کنند اما ملت ایران با حضور خود نشان می دهند که دشمنان نمی توانند با هیچ فشاری آنان را از انقلاب و مسیر پیشرفت جدا کنند.

وی انقلاب اسلامی را بهارِ بی خزان و شناخته شده در سراسر دنیا توصیف کرد و گفت: مسئولان نباید به سبب این حضور مردم تصور کنند که مشکلی در کشور وجود ندارد بلکه سخن مردم این است که ما به خاطر انقلاب به صحنه آمده ایم اما از عملکردها ناراضی هستیم.

نماینده اسبق مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفکرات اندک افرادی که همچنان در پی استقرار نظام پلید، فاسد و خانوادگی شاهنشاهی هستند، بیان کرد: امروز روز بصیرت است و همه مردم باید هوشیار باشند.

حضور مردم، باطل السحر تهدیدات دشمنان است

مظفر با بیان این که دشمنانی که برای اسلام و انقلاب پیامِ مرگ آورده اند، نمی توانند دلسوز ملت ایران باشند گفت: وحدت مردم و همراهی با مسئولان از مسائل مهم امروزِ ماست و حضور مردم باطل السحر تهدیدات علیه نظام جمهوری اسلامی است.

وی در پایان با تأکید بر این که باید قدر نظام اسلامی را بدانیم اظهار کرد: کفران نعمتِ انقلاب، سرانجام نامطلوبی خواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار