همایش اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان مریوان با حضور مدیر کل کمیته امداد استان کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۷۴۸۴
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد رسول شیخی زاده، مدیر کل کمیته امداد استان کردستان در این همایش با بیان اینکه ایجاد اشتغال در کمیته امداد فقط صرف پرداخت تسهیلات نیست، گفت: ا. یجاد اشتغال توسط این نهاد یک فرایند و کارعلمی و کارشناسی شده است.

وی ضمن بیان اینکه اولین مرحله از این فرایند استعدادسنجی شغلی است وتلاش ما در این مرحله شناسایی افرادی است که توانایی ایجاد اشتغال را دارند، افزود: مرحله بعد آموزش فنی و شغلی این افراد است.

شیخی زاده اعلام کرد: بعد از آموزش مددجویان تحت حمایت با انجام مشاوره‌های شغلی به این افراد ازطریق ارائه راهکار‌های مناسب جهت اجرای طرح‌های اشتغال و بعد از اطمینان از آمادگی فرد متقاضی، به وی تسهیلات متناسب با طرح مورد نظر پرداخت خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه مهم‌ترین بخش، بعد ازپرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان، نظارت هوشمند بر طرح‌های اجرا شده است که در کنار این کار راهنمایی‌ها و مشاوره‌های شغلی مورد نیاز افراد ارائه می‌شود، گفت: در صورت نیاز مددجویان به توسعه طرح‌های اشتغال با پرداخت تسهیلات تکمیلی از آن‌ها حمایت خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال دلیل بر قطع شدن مستمری مددجویان نیست، اعلام کرد: این کار در صورتی انجام خواهد شد که طرح اشتغال اجرا شده به منبع درآمدی مناسب و پایدار برای خانوار منجر شود و بدون شک هیچ مددجویی به ناحق از مستمری این نهاد محروم نخواهند شد.

وی افزود: این نهاد از ایده‌های مناسب گروه‌های مختلف اجتماعی در زمینه کمک به ایجاد اشتغال برای مددجویان استقبال خواهد کرد و تلاش می‌کنیم فرهنگ کار و تلاش در جامعه فراگیر شود.

شیخی زاده با بیان اینکه اشتغال مهم‌ترین راه برای توانمند کردن و خودکفا کردن مددجویان است، گفت: کمیته امداد تلاش می‌کند با همکاری دولت و مجلس خانوار‌های تحت حمایت را از طریق مختلف به سطح مناسبی از رفاه برساند.

شایسته ذکر است در پایان مراسم از همکاری بانک‌های عامل در زمینه پرداخت تسهیلات به مددجویان تحت حمایت وهمچنین مجریان طرح‌های موفق اشتغال شهرستان مریوان تقدیر شد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات