شهید «علی پسندیده» تنها شهید دوران انقلاب اسلامی در فریمان در حالی که مشت‌های خود را علیه رژیم منحوس پهلوی گره کرده بود به شهادت رسید.
کد خبر: ۸۹۸۷۳۴۵
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ شهید سیدعلی پسندیده تنها شهید دوران مبارزات مردم با رژیم شاهنشاهی است که در ادامه به بیان زندگی نامه و خاطراتی از آن شهید بزرگوار می‌پردازیم:

سید علی در سال ۱۳۳۲ در روستای تقی آباد از توابع فریمان به دنیا آمد. او تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش گذراند. در ۱۲ سالگی در نبود پدر، برای این که هم به خانواده اش کمک کند و هم تحصیل خود را ادامه دهد، به مشهد مهاجرت کرد و اول دبیرستان را هم در آنجا گذراند. در سال ۱۳۵۷ با اوج گیری مبارزات مردم مسلمان ایران بر علیه رژیم پهلوی، حضوری فعال و حماسی در راهپیمایی‌ها داشت و سرانجام در شامگاه ۱۳۵۷/۱۰/۳۰ هنگام تظاهرات در اطراف بیمارستان امام رضا(ع) مشهد، مورد اصابت گلوله دژخیمان پهلوی قرار گرفت و مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نایل آمد و در بهشت رضا (ع) آرام گرفت. سید علی پسندیده نخستین شهید شهرستان فریمان است.

یکی از دوستان شهید پسندیده می‌گوید:

رژیم منحوس پهلوی به روز‌های آخر عمر خود نزدیک می‌شد. در آخرین روز دی ماه راهپیمایی عظیمی در مشهد و در اطراف بیمارستان امام رضا(ع) به وقوع پیوست. حضور مردم در این راهپیمایی چشمگیر بود و استیصال دست نشاندگان پهلوی بیش از پیش نمایان بود. سید علی مثل همیشه در صف اول راهپیمایی بود. او مصمم با فریادی خروشان، علیه شاه شعار می‌داد. حمله سربازان رژیم آغاز شد و ناگهان گلوله‌ای به علی اصابت کرد. خیلی سریع او را به بیمارستان منتقل کردیم، اما درحالی که همچنان مشت هایش گره بود، به شهادت رسید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها