خبرهای داغ:
کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید و امور ایثار گران استان قزوین با امضای تفاهم نامه همکاری، بسترهای خدمت به مددجویان تحت حمایت و خانواده های نیازمند را ارتقا می دهند.
کد خبر: ۸۹۸۷۱۰۵
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در این تفاهم نامه آمده است : با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر مبارزه با فقر و حمایت از مستضعفین به عنوان مهمترین هدف انقلاب اسلامی ایران و رویکرد ویژه دولت محترم به این امر، انتظار می‌رود با ارائه خدمات حمایتی ، معیشتی و فرهنگی به منظور محرومیت زدایی با رویکرد سلامت و توانمند سازی خانواده های معظم شهدا و نیازمندان نسبت به ارتقاء سطح فرهنگ ، زندگی و تامین خود اتکایی ، تقویت و رشد ایمانی و حفظ کرامت انسانی آنان اهتمام شود .
توسعه و ترویج فرهنگ نوع دوستی، انفاق و نیکوکاری با توجه به آموزه‌های دینی در جامعه با استفاده از ظرفیت‌های منابع هر دو دستگاه و حفظ و ارتقای عزت و کرامت انسانی نیازمندان و خدمت گیرندگان از اهداف این تفاهم نامه است.
زمینه سازی برای هم افزایی، انسجام و هماهنگی بیشتر در بین هر دو دستگاه در راستای ارائه خدمات منسجم و بهینه و ایجاد زمینه بروز توانایی‌های خانواده‌های معظم شهدا و خانواده های تحت حمایت کمیته امداد در جهت توانمندسازی آنها و همچنین پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
براساس توافق صورت گرفته؛ دو طرف در زمینه اتخاذ تدابیر و هماهنگی‌های لازم برای جلوگیری از پیامدهای ایجاد فقر ناشی از تبعات برنامه ریزی سازمانی، همکاری در طرح برکت امداد، همکاری در طرح اکرام ایتام تحت حمایت امداد با عنوان هر شهید یک حامی به منظور حمایت مادی و معنوی والدین شهدا به نیابت از شهید خود ، همکاری و مشارکت در اجرای طرح مفتاح الجنه و همکاری و مشارکت در اجرای طرح محسنین به اقدامات مشترک خواهند پرداخت.
لازم به ذکر است در حال حاضر بیش از 21000 خانوار ( 34900 نفر) در استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد 1685 نفر ایتام هستند. که 20543 حامی ، حمایت مادی و معنوی ایتام را برعهده دارند و در 9 ماهه سال جاری بیش از 48 میلیارد ریال از طریق حامیان به ایتام تحت حمایت مساعدت شده است.
1001/پ30.ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها