برگزاری جشن انقلاب با حضور تشکل های کارفرمایی و کارگری در کردستان

جشن بزرگ انقلاب به مناسبت سی ونهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور تشکل های کارفرمایی و کارگری در کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۷۰۹۴
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
 به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جشن بزرگ انقلاب به مناسبت سی ونهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امروز (21 بهمن)با حمایت سازمان بسیج کارگری و تشکل‌های کارفرمایی و اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان کردستان و با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.

در این مراسم علوی نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران با اشاره به اصلی‌ترین مشکلات اجتماعی بحث اشتغال اظهار کرد: اگر ما تولید پایداری در کشور نداشته باشیم، هرگز نمی‌توانیم اشتغال را تضمین کنیم لذا حمایت از تولیدات داخلی باید به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار همه مسوولان و مردم قرار بگیرد.

علوی به آمار بالای بیکاری در کشور و استان اشاره کرد و افزود: آمار فارغ‌التحصیلان بیکاری در رشته‌های مختلف در کشور بسیار بالااست که نداشتن استراتژیک درست در همه موارد دلیل این آمار است.

وی حمایت از تولید داخلی و توسعه صادرات را نیازی ضروری دانست و افزود: حمایت از تولید و مصرف تولیدات داخلی باید اولویت همه جامعه باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از وارداتی که از طریق قاچاق به بازار‌های کشور سرازیر می‌شود اجناس بدردنخور و بنجل کشور‌هایی مختلف است، خاطرنشان کرد: باید با حمایت از بخش تولید با پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها زمینه توسعه و تقویت تولید را در کشور فراهم سازیم تا بتوانیم در مقابل بیکاری و عواقب نامناسب آن جلوگیری کنیم.

در ادامه این مراسم خوش اقبال معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان افزود: قشر کارگر ما در همه صحنه‌ها پای این انقلاب ایستادند و در راستای توسعه اقتصادی این استان تلاش کردند.

وی گفت:رفع مشکلات کارگری بخصوص مسایل معیشتی این قشر، نیازمند همکاری و همراهی تمام دستگاه‌های مرتبط با دولت است تا بتوان معضلات پیش روی کارگران را برداشت.

وی افزود: امیدواریم مسئولان اجرایی در کنار هم و با ایجاد راهکار‌های مناسبی برای برون رفت از شرایط نامناسب حاکم بر فضای کار و کارگری کشور در ساختن شرایط مطلوب برای اعتلای زندگی بهتر و رفاه بیشتر، این عزیزان بیش از پیش بکوشند.

در ادامه سید شاکر ابراهیمی نماینده کارگران کردستان از کم بودن دستمزد کارگران انتقاد کرد و گفت: دستمزد کارگران در کردستان یک سوم خط فقر و سبد معیشتی است.

وی اظهار داشت:سهم کارگران ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی سهمی در شان و جایگاه پرچمداران کار و اشتغال نیست و این وضعیت به دلیل عدم امنیت شغلی و عدم امنیت سرمایه گذاری کارفرما است.

نماینده کارگران کردستان با اشاره به اینکه عدم امنیت سرمایه گذاران موجب شده چرخ اقتصاد با وضعیت نا مطلوبی بچرخد، از مسئولان استان خواست تا برای حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید تلاش کنند

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات