مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۵۰۰ واحد مسکن مقاوم روستایی در دهه فجرافتتاح می شود، گفت: ۷ هزار و ۳۲۰ خانوار از مزایای طرح هادی بهره مند می شوند.
کد خبر: ۸۹۸۶۹۸۴
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محمود بدلی با اشاره به اینکه ۵۰۰ واحد مسکن مقاوم با اعتباری بالغ‌ بر ۹۵ میلیارد ریال در دهه فجر افتتاح می‌شود، گفت: در ۱۶ روستا طرح هادی با اعتبار بالغ‌ بر ۳۴ میلیارد ریال در سطح استان افتتاح می‌شود که ۷ هزار و ۳۲۰ خانوار از مزایای این طرح‌های عمرانی بهره‌مندمی شوند.

وی، بابیان اینکه تاکنون در سطح روستاهای استان، ساخت تعداد ۷۸ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی مقاوم شروع و ۷۵ هزار واحد به اتمام رسیده، افزود: طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و باهدف توسعه اصولی برابر نقشه تهیه‌شده اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی، در این خصوص خاطرنشان کرد: تاکنون برای تمامی ۲ هزار و ۱۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان نقشه طرح هادی تهیه و در ۵۰۰ روستا نیز با اقدامات فیزیکی نظیر بازگشایی معابر، جدول‌گذاری، سنگ‌فرش و آسفالت معابر، ساماندهی چشمه‌ها اجرا شده است.

بدلی، تصریح کرد: تمامی روستاییان می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان‌ها و مشارکت بانک‌ها از تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون ریالی در روستاهای مرزی و ۱۸۰ میلیون ریالی در سایر روستاها با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله بدون سپرده‌گذاری و هیچ محدودیتی بهره‌مند شوند.

وی، افزود: از عواملی که موجب شده اجرای طرح‌های عمرانی به‌ویژه طرح هادی و طرح بهسازی مساکن روستایی با موفقیت اجرا شوند، اعتماد، مشارکت مردم و مسئولین بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی، تصریح کرد: از مهم‌ترین و حساس‌ترین فعالیت های عمرانی که با جدیت پیگیری می‌شود، اجرای طرح بهسازی یا ترویج ساخت‌وسازهای مقاوم بوده است.

بدلی، خاطرنشان کرد: اکثر اماکن روستایی قدیمی و فرسوده با مصالح نامرغوب و غیراصولی و یا در مکان نامناسب ساخته شدند که در برابر سوانح آسیب‌پذیر می باشند، لذا از تمامی دست‌اندرکاران و صاحبان نفوذ دعوت می‌شود در راستای ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی و ارتقا کیفیت ساخت‌وسازها برابر مقررات ملی ساختمان در بهبود بافت‌های فرسوده این نهاد را یاری کنند.

ارسال نظرات