میزان اعتبار هزینه شده برای ساخت و تجهیز طرح‌ها حوزه سلامت مازندران حدود یک‌هزار و 400 میلیارد ریال اعلام شد که اورژانس بیمارستان رازی قائم‌شهر، دستگاه ام آر آی (MAR) بیمارستان امام خمینی (ره) بهشهر و سی‌تی‌اسکن بیمارستان زیرآب از مهم‌ترین طرح‌های بهداشتی در استان مازندران در دهه فجر امسال است.
کد خبر: ۸۹۸۶۹۵۹
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، افتتاح پل راه‌آهن با اعتبار بالغ بر 10 میلیارد ریال و افتتاح سالن اجتماعات، انبار دارویی و ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان نکا با اعتبار بالغ بر 2 میلیارد و 600 میلیون ریال از جمله پروژه‌های افتتاح شده در حوزه شهری بود.

در کنار همه تلاش‌های زیرساختی در بخش‌های مختلف و ارائه خدمات به مردم، اجرای طرح تحول سلامت از جمله اقدام بسیار ارزشمندی بود که موجب تحول در زمینه بهداشت و سلامت شد و این تحول در بخش‌های مختلف شهری و روستایی مشهود و قابل لمس است.

فرماندار نکا با بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت، راهی برای شکوفائی سلامت و بهداشت جامعه است؛ گفت: وظیفه مرکز بهداشت و درمان در ارتباط مستقیم با سلامت افراد جامعه است و در سال‌های اخیر شاهد تحول مناسبی در این بخش بوده‌ایم و همچنان ادامه دارد.

جعفر احمدی در گفت‌وگویی اظهار کرد: تجهیز و نوسازی خانه‌ها و مراکز بهداشت و درمانی، ساخت کلینیک تخصصی طوبی به عنوان مرکز جامع برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان زیر نظر پزشکان متخصص، هتلینگ بیمارستان‌ها و تلاش برای افزایش سلامت جامعه از جمله توسعه‌های لازم در بخش سلامت نکا است.

وی با اعلام اینکه اجرای طرح تحول سلامت در شهرستان نکا موجب کاهش بسیاری از مشکلات و کاهش هزینه‌های درمان و تردد افراد به شهرهای همجوار شده است، افزود: اجرای طرح تحول سلامت ، اقدام بسیار ارزشمندی بود که تحول فراوانی را در بخش‌های مختلف ایجاد کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا در حاشیه این مراسم با اعلام اینکه سلامت یکی از اولویت‌های مورد توجه دولت است؛ گفت: در این راستا طی سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی در نقاط مختلف شهری و روستایی برای رفع کمبود فضاهای بهداشتی و درمانی صورت گرفته است.

علی‌رضا خانجانی در گفت‌وگویی اظهار کرد: تلاش برای داشتن زندگی سالم از مسائل مهمی است که باید مورد توجه جدی همه مسؤولان و مردم قرار گیرد و در راستای خودمراقبتی و پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری‌های غیرواگیر اطلاع‌رسانی شود.

وی افزود: در دهه فجر امسال براساس برنامه‌ریزی انجام شده 6 طرح و پروژه بهداشت و درمان در شهرستان نکا با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که بیانگر توجه دولت به این بخش و رفع مشکلات بهداشت و درمان است.

با اعلام اینکه بهداشت و درمان نکا همچنان نیازمند کمک خیران و دولت برای بهبودبخشی به توسعه درمان این شهرستان است؛ خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تلاش‌های ارزنده‌ای انجام شده اما باید توسعه مراکز بهداشت و درمان برای خدمت‌دهی بهتر به شهروندان و مردم ادامه یابد.

اجرای طرح تحول سلامت را راهی برای توسعه تحول در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان اعلام کرد و یادآور شد: با اجرای طرح تحول سلامت، هفت هزار متر مربع به فضای فیزیکی بهداشت و درمان نکا افزوده شد.

 6 پروژه در حوزه سلامت نکا با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال در دهه فجر امسال افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

افتتاح سالن اجتماعات، انبار دارویی و اتاق‌های اداری با اعتبار 2 میلیارد و 600 میلیون ریال و افتتاح سه خانه بهداشت در روستاهای خانسر، استخرپشت و کفرات با اعتبار حدود 3 میلیارد ریال از جمله این پروژه‌ها در دهه فجر امسال است.

همزمان با دهه فجر 44 پروژه عمرانی بهداشتی و درمانی استان مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.

میزان اعتبار هزینه شده برای ساخت و تجهیز این طرح‌ها حدود یک‌هزار و 400 میلیارد ریال اعلام شد که اورژانس بیمارستان رازی قائم‌شهر، دستگاه ام آر آی (MAR) بیمارستان امام خمینی (ره) بهشهر و سی‌تی‌اسکن بیمارستان زیرآب از مهم‌ترین طرح‌های بهداشتی در استان مازندران در دهه فجر امسال است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها