به مناسبت گرامیداشت دهه فجر؛

برگزاری کارگاه آموزشی تربیتی پیشگیری از آسیب‌های اجتماهی

کارگاه آموزشی تربیتی پیشگیری از آسیب‌های اجتماهی با موضوع بررسی نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون‌های مساجد استان در مجتمع فجر سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۶۸۲۹
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بهرام ولدبیگی، از اساتید دانشگاه کردستان امروز (۱۹ بهمن) در این کارگاه آموزشی که با حضور بانوان ادارات و مربیان قرآن و عترت در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: توجه ویژه به سلامت زنان از مهمترین راه‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به انواع واقسام آسیب‌های اجتماعی در جامعه، عنوان کرد: در جامعه امروز بیشترین آسیب را استفاده نادرست از فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای به بنیان خانواده‌ها وارد می‌کنند.

وی پایین بودن سن روسپی گری، کمیت و کیفیت سبک زندگی خانواده ها، طلاق و .. از دیگر مواردی برشمرد که امروز خانواده‌های ایرانی را تهدید می‌کند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه حریم خانواده به عنوان امن‌ترین کانون باید مصون بماند، اذعان کرد: امروز به واسطه تکنولوژی جدید و گسترش روزافزون فضای مجازی، این حریم نسبت به گذشته امن نمانده است واین مهم مستلزم هوشیاری و اگاهی و بالا بردن سواد رسانه‌ای افراد جامعه است.

ولدبیگی از والدین خواست زمان بیشتری را برای تربیت و آموزش فرزندانشان صرف کنند و افزود: هر چه فاصله والدین با فرزندان بیشتر شود، فضای مجازی وشبکه‌های مخرب اجتماعی ان‌ها را بسوی خود می‌کشاند.

وی با بیان اینکه نیاز نیست که فرزندان ما در هر مقطع سنی به فضای مجازی دسترسی داشته باشند، ادامه داد: در صورت فراهم کردن زمینه وبستر دسترسی فرزندان به فضای مجازی باید این دسترسی با نظارت والدین باشد.

این استاد دانشگاه همچنین گفت: جامعه ایرانی یکی از متمدن‌ترین جوامع انسانی است و فرهنگ بالا و غنی دارد که لازم است این ماهیت فرهنگی همچنان حفظ شود تا آسیبی به خانواده‌های ما وارد نشود.

ولدبیگی ادادمه داد: ما باید تلاش کنیم این گذار پرهزینه را با کمترین هزینه طی کنیم و با مدیریت چالش‌های فرهنگی و اجتماعی آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

وی مساجد را مهمترین پایگاه‌های فرهنگی مقابله با تهدید‌های اجتماعی دانست و ابراز کرد: در همین راستا توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی در مساجد بیش از پیش نیاز است.

ولدبیگی در ادامه به نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب نیز اشاره و خاطر نشان کرد: هم زمان با پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی، شاهد حضور زنان در صحنه‏های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بودیم که این مهم موجب شد تا تحولاتی در فرهنگ و ساختار فکری جامعه و به طور اخص زنان به وجود بیایید.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار