امام جمعه فارسان گفت: کشور نیازمند جهاد و مدیریت جهادى، کار همه‏‌جانبه و ایستادگى در برابر مشکلات است.
کد خبر: ۸۹۸۶۷۷۴
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه فارسان اظهار کرد: نظام جمهورى اسلامى ایران در طول چهار دهه توانسته است هم در برابر تهدیدها و مشکلاتى که دشمن ایجاد مى‏‌کند بایستد و هم راهى را به‏‌سوى سعادت و بهروزى ملت ایران هموار کند.

وی ادامه داد: ایران اسلامى امروز قابل مقایسه با آنچه در گذشته بوده است نیست، پیشرفت‏‌هاى بزرگ علمى و فن‏اورى، دستاوردهاى بزرگ سیاسى و بین‏‌المللى، دست‏یابى به استقلال سیاسى و قدرت منطقه‌‏اى، کسب رتبه‏‌هاى اعجاب‌‏انگیز در عرصه‏‌هاى دانش، بومى‏‌سازى بسیارى از علوم و... در حالى صورت‏ گرفته است که ایران تحت شدیدترین فشارها و بدترین نوع محاصره‏‌هاى اقتصادى و سیاسى بوده است.

امام جمعه فارسان با بیان اینکه مشکلاتى که اکنون با آن روبه‏‌رو هستیم کشور را دچار بن‏‌بست نکرده است، گفت: راه برون‏‌رفت از این مشکلات آن است که راهبردهاى کلانى که مقام معظم رهبرى در طول سال‌هاى گذشته بارها بر آن تأکید کرده‏‌اند، جدى گرفته شود.

ملک‌پور با اشاره به راهبردهای مورد تأکید مقام معظم رهبری افزود: شناخت و پایبندى به اصول و مبانى انقلاب اسلامى و انقلابى ماندن اولین نیاز جدى کشور است؛ مردم عدالت و رعایت اصول اسلامى را مى‏‌خواستند و مى‏‌خواهند، اگر امروز هم مشکلى وجود دارد، از عمل نکردن به اسلام است.

وی شناخت سرمایه‏‌هاى انسانى داخلى و اتکاى به آن‏‌ها و اعتماد به نیروى جوان و سرزنده‏ داخلى‏ را از دیگر راهبردهای کلان دانست و عنوان کرد: جوانان ایران اکنون یکى از اصلى‏‌ترین سرمایه‏‌هاى کشور محسوب مى‏‌شوند و باید به آن‏‌ها اعتماد کرد، کارها را به آن‏‌ها سپرد و از توان کم‌‏نظیرشان در جهت حل مشکلات کشور استفاده کرد.

خطیب نمازجمعه فارسان قطع امید از بیگانگان و عدم اعتماد به دشمن‏ را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: مسؤولان باید مسأله اقتصاد مقاومتى که سال‌ها مورد تأکید رهبرى است را جدی بگیرند و به آن عمل کنند.

ملک‌پور اضافه کرد: در کنار همه‏ این عوامل، کشور نیازمند جهاد و مدیریت جهادى، کار همه‏‌جانبه و ایستادگى در برابر مشکلات است، با کار ظاهرسازى، بدون سخت‏‌کوشى و براى رفع تکلیف نمى‏‌توان مشکلات کشور را حل و از معضلات عبور کرد.

وی با تأکید بر لزوم مقابله با نفوذ در عرصه‌‏هاى سیاست‏‌گذارى و تصمیم‌‏گیرى کشور تصریح کرد: وقتى دشمن در مراکز فکر و تصمیم‌سازى نظام نفوذ کند، شیرازه‏ کار از دست مى‏‌رود و تصمیم‏‌ها خلاف مصالح ملى و منافع کشور گرفته مى‌‏شود.

امام جمعه فارسان اظهار داشت: نباید غفلت کرد که قطار انقلاب اسلامى هرچه بر ریل ارزش‌ها و آرمان‌هاى مکتبى و با پشتیبانى توده‏‌هاى مردم به پیش مى‏‌رود، به‌‏طور طبیعى با موانع و تهدیدات گوناگون دشمنانش نیز مواجه مى‌‏شود لذا به تناسب شرایط اهمیت حضور مردم در راهپیمایى‏‌هایى همچون یوم‌الله 22 بهمن بیشتر از هر زمانى جلوه مى‏‌کند.

ملک‌پور با بیان اینکه آرایش و صف‏‌بندى‏‌ها نشان مى‏‌دهد که جبهه استکبار به رهبرى آمریکاى جنایتکار ممکن است تهدید و جنگى تمام‌‏عیار، به‏‌صورت ترکیبى (مستقیم و نیابتى) و نیز سخت و نرم را علیه جمهورى اسلامى تدارک دیده باشد، افزود: در چنین شرایطى حضور آحاد مردم و توده‌‏هاى میلیونى امت حزب‌‏الله در راهپیمایى عظیم و راهبردى 22 بهمن از اهمیت و ویژگى خاصى برخوردار است.

ارسال نظرات