خبرهای داغ:
امام جمعه بهبهان:

اسلام دین منطق و عقل است/ با فساد و تبعیض مبارزه شود

از بین بردن سنت های غلط مصیبتی عظماست/در فضای علمی دانشگاه نباید برخورد سیاسی، خطی و جناحی کرد.
کد خبر: ۸۹۸۶۶۸۴
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در خوزستان ،همزمان با ایام الله دهه فجر نماز جمعه 96/11/20 این هفته با حضور چشم گیر نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان و عموم مردم متدین شهرستان بهبهان در امامزاده حیدر علیه السلام برگزار شد.
امام جمعه موقت شهرستان بهبهان در خطبه اول با اشاره به اینکه اسلام دین منطق و عقل است گفت: گاهی در جامعه اسلامی یک سنت های غلطی جا می افتد که البته از بین بردن آنها هم مصیبت عظما است من جمله از بدعت ها و شبهاتی که در دین ایجاد کرده اند این است که در خانه صاحب عزا غذا می خورند یا اینکه بخاطر فاتحه گلهای گران قیمت، انواع شیرینی ها بر روی قبور آوردن و آوردن ساز زن آن هم به قیمت میلیونی چقدر سود برای میت دارد؛ مجالس فاتحه را ساده و خداپسندانه برگزار کنیم و پول ساز زدنها را خرج کار خیرکنید تا صدقه جاریه برای میت شود چرا که بسیاری از دختران بخاطر نداشتن جهیزیه ازدواج نکرده اند.
در مورد غذا خوردن در نزد صاحبان عزا روایت از امام صادق داریم که فرمودند: غذاخوردن نزد صاحبان عزا از اعمال جاهلیت است. یعنی در زمان جاهلیت این کار را انجام می دادند؛ سنت پیامبر خدا(ص) فرستادن غذا برای آنهاست نه آنکه آنها را در خرج بیاندازند. پیامبر وقتی خبر شهادت جعفر بن ابیطالب را شنید فرمود برای خانواده او غذا ببرید. علامه حلی(ره) نیز فرمودند: مستحق نیست که صاحبان عزا برای مردم غذا درست کنند تا مردم گِرد آنها جمع شوند بنابراین بعضی از سنت های غلط را باید از جامعه بر داریم و با آن مبارزه کنیم.
ایشان در ادامه با اشاره به آوردن سلاح گرم در قبرستان افزود: مدتی بود اسلحه در قبرستان نمی آمد مگر ما باید برگشت به عقب کنیم یا رو به جلو حرکت کنیم؟ خواهشم از نیروی انتظامی و شورای تامین شهرستان این است که مقابله کنند با این مسئله که به صورت آشکار عده ای اسلحه گرم نیاورند و در مجامع عمومی تیراندازی کنند.
حجت الاسلام و المسلمین طواف در خطبه دوم ضمن عرض تبریک این روزهای بیاد ماندنی، به دیدار امام خامنه ای مدظله العالی با پرسنل نیروی هوایی اشاره کردند و موارد مهم این دیدار را بیان نمودند.
ایشان گفت مقام معظم رهبری در مورد مفهوم کلمه "مردم" تبیین کردند، در جواب بعضی ها که مردم مردمِ زیاد کرده و سنگ مردم را به سینه می زنند فرمودند مردم چه کسانی هستند!؟ مردم آنهابب هستند که روز بیست و دوم بهمن می آیند در خیابانها و همه ساله اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به رُخ عالم و استکبار جهانی می کِشند، مردم کسانی هستند که در نهم دیماه سال هشتاد و هشت آمدند در خیابانها و از نظام و ولایت فقیه دفاع کردند اما آنهایی که در سال هشتاد و هشت و اغتشاشات اخیر بیرون آمدند و شعار نه غزه نه لبنان دادند و پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران که اسماء متبرکه در آن وجود دارد را به آتش کشیدند، در سال هشتاد و هشت عکس امام را جسارت کردند، بانکها را آتش زدند، اموال عمومی، اموال بیت المال را آتش زدند اینها جز مردم نیستند مردم ما این کارها را نمی کنند.
وقتی هم یک عده ای برحسب فشارهای اقتصادی بیرون آمدند و شعار دادند دیدند عده ای اغتشاش گر می خواهند سوء استفاده کنند راه خودشان را از اینها جدا کردند، اینها مردمند نه آنهایی که بر خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران عمل می کنند و گوش به فرمان رهبری نیستند و شما به فرموده مقام معظم رهبری ببینید در روز بیست و دوم بهمن ماه چه سیل جمعیتی در سر تا سر کشور بیرون خواهد آمد و با مشت های گره کرده جواب آمریکا را خواهند داد.
ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: امام خامنه ای مدظله العالی فرمودند مردم مشکلات را تحمل می کنند اما شکایت از فساد دارند شکایت از تبعیض دارند.
امام جمعه موقت بهبهان مصادیق تبعیض و فساد در ادارات دولتی را بیان کرده و گفت: فساد در جامعه و ادارات هنوز وجود دارد و مردم انتظار دارند قوه قضائیه به شدت با فساد اقتصادی برخورد کند و اغماض در کار نکند چون اموال بیت المال است و چنانچه مردم اعتراضی نسبت به نظام اسلامی دارند برای اجرای عدالت است و مبارزه با فساد و تبعیض است و در مورد حوادث منطقه فرمودند دستاوردهای انقلاب چیست!؟ آیا قبل از انقلاب اوضاع علمی اینگونه بود؟ رشد علمی، رشد هسته ای و... داشته ایم، بسیاری از روستا ها امکانات اولیه زندگی را نداشتند، به طور نمونه چند روز است مردم روستاهای کیکاووس، دودانگه کوچک و آغاجاری از روند آبرسانی شکایت دارند و میگویند بیش از یک هفته است آب درست و حسابی نداریم آخرشب فشار آب قوی و روز با افت شدید فشار روبرو هستیم که نیاز به تعویض سیستم آبرسانی دارد، لااقل اگر تعویض نمی کنید تانکی را پر از آب کنید تا ذخیره آب داشته باشند، چرا رسیدگی نمی کنید.
حجت الاسلام طواف در بحث یمن گفت: بعضی به ما اتهام می زدند که موشکهای ایران را در یمن پیدا کردیم اولاً اینها دروغ است چون یمن در محاصره است، بله اگر یمن محاصره نبود ما از کمک کردن دریغ نمی کردیم چرا که دستور دینمان استهمانطور که به حزب الله لبنان کمک کردیم تا از پای در آمدید؛ مرزهای امروز مرز جغرافیایی نیست جنگ امروز جنگ عقیدتی است.
ایشان در ادامه ضمن گرامیداشت عملیات والفجر هشت در منطقه عملیاتی فاو، نکات شهرستان بهبهان را به مسئولین ذیربط یادآور شدند و افزودند: دخالت خایی در دانشگاهها دیده می شود، پنج مجموعه دانشگاهی داریم که دو دانشگاه پیام نور و تربیت معلم فاقد رئیس است، دانشگاه آزاد هم با سرپرست اداره می شود و بعضی از دانشگاهها که می خواهند کار کنند سنگ اندازی می کنند، دانشگاه فضای علمی است نباید برخورد سیاسی، خطی و جناحی با دانشگاه کرد، دیگران را اتهام زدن صحیح نیست خلاف تقواست؛ اجازه ندهیم اختلاف سیاسی به دانشگاهها رسوخ پیدا کند، به طور کلی نباید انتخاب ها بر اساس جناح بندی ها باشد ما حزبی کار نمی کنیم و هر کسی که تعهد و تخصص دارد باید در راس کار قرار گیرد. ما امروز بیش از هر چیز به وحدت کلمه نیاز داریم و برخورد جناحی صد در صد اشتباه است و خلاف مصالح جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین طواف در پایان با مشخص کردن مسیر راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه، همگان را به حضور در راهپیمایی و خلق حماسه دعوت کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها