فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود:

از یک شخصیت مجازی تا یک آبرو ریزی

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی چند خانم در فضای مجازی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۶۵۸۳
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سرهنگ "سید مجتبی اشرفی" فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود در تشریح این خبر گفت: پس از مراجعه فردی مونث به پلیس فتا این شهرستان در خصوص انتشار تصاویر ایشان در یک پیج اینستاگرام ، مورد در دستور رسیدگی قرار گرفت .
وی افزود: پس از شروع رسیدگی فردی دیگر نیز به پلیس فتا مراجعه و اعلام داشت ، تصاویر خصوصی ایشان و چند تن ازدوستانش در فضای مجازی منتشر شده که با رصد صفحه اینستاگرامی مورد نظر مشخص شد فردی ناشناس اقدام به انتشار تعدادی از عکسهای خصوصی چند فرد مونث نموده که اقدامات فنی و پلیسی در این خصوص توسط کارشناسان پلیس فتا آغاز گردید.
این مقام انتظامی با توجه به پیچیده بودن موضوع اذعان داشت : سر نخ های مکشوفه از عامل انتشار این ماجرا در نهایت ما را به چند فرد رساند که با بررسیهای تخصصی از 5 مظنون پرونده در نهایت عامل اصلی این اقدام شناسایی و دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود در خصوص نحوه اقدام این فرد 35 ساله گفت : این مرد با هویت جعلی فردی مونث وارد یک گروه تلگرامی بانوان شده و با شیوه و شگردهای خاص خود ، پس از جلب اعتماد اعضای این گروه خصوصی، توانسته تعدادی عکسهای شخصی از اعضا را که در زمینه آرایشگری درحال فعالیت بودند کسب و اقدام به انتشار آن تصاویر نماید .
سرهنگ اشرفی در خاتمه با بیان این مطلب که اعتماد بیجا به هویتهای جعلی در فضای مجازی تاکنون مبنای بسیاری از جرایم و سواستفاده ها قرارگرفته در پیامی به همه کاربران این فضا گفت: در فضای مجازی به هیچ عنوان به هویت اعلامی و تصاویر مورد استناد و استفاده طرف مقابل اعتماد نکنند چه بسا گرگی در لباس میش در کمین کوچکترین فرصت برای دریدن آبروی افراد وسوء استفاده هایی به انحاء مختلف نشسته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار