خبرهای داغ:
مدیر مهد قرآنی و پیش دبستانی ریحانه پایگاه حضرت آمنه(س) همدان عنوان کرد
مدیر مهد قرآنی و پیش دبستانی ریحانه پایگاه حضرت آمنه(س) همدان گفت: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید انقلاب و معرفی اسطوره‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دانش‌آموزان یکی از وظایف خطیر نظام آموزشی کشور است.
کد خبر: ۸۹۸۶۴۱۲
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳

انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید انقلاب از وظایف خطیر نظام آموزشیلیلا یوسفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در حاشیه غبارروبی گلزار شهدای همدان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: به همین مناسبت آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم با حضور نوآموزان مهد قرآنی و پیش دبستانی ریحانه همدان برگزار شد.

وی با تاکید بر ضرورت معرفی ارزش‌های انقلاب اسلامی در بین نسل جدید عنوان کرد: نسل جدید باید از همان دوران کودکی  نسبت به ارزش‌های انقلاب شناخت و آگاهی داشته  باشند چراکه شهدا از بهترین ارزش‌های انقلاب هستند.

مدیر مهد قرآنی و پیش دبستانی ریحانه پایگاه حضرت آمنه(س) سپاه ناحیه همدان ضمن قدردانی از ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام گفت: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید انقلاب و معرفی اسطوره‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دانش‌آموزان  یکی از وظایف خطیر نظام آموزشی کشور است.

وی با بیان اینکه وظیفه سنگینی بر دوش نظام آموزشی کشور در خصوص معرفی شهدا به نسل جدید وجود دارد، تصریح کرد: لازم است نظام آموزشی کشور برای ترویج سبک زندگی شهدا و الگو قرار دادن آنها در بین نسل جدید عقاید، ارزش‌ها، آرمان‌های شهدا، زندگینامه و خاطرات شهدا را در قالب‌ها مختلف به کودکان آموزش دهند.

یوسفی با تاکید بر حفظ و انتقال ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس به نسل های جدید اضافه کرد: باید این فرهنگ در برنامه ریزی نظام آموزشی کشور دنبال شود.

وی ادامه داد: آشنایی دانش آموزان از هر مقطعی با فداکاری‌های جنگ لازم است تا در بزرگسالی با مفهوم دفاع مقدس و ارزش های انقلاب آشنا شود.

مدیر مهد قرآنی و پیش دبستانی ریحانه پایگاه حضرت آمنه(س) سپاه ناحیه همدان افزود: آشنایی کودکان با شهدا و گلزار شهدا بسیار اثربخش است چرا که آنها آینده‌سازان کشور هستند و  نباید فاصله‌ای بین نسل‌ها ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه بر حسب آیات قرآن، شهدا زنده‌اند، ابراز داشت: امام(ره) نیز فرمودند مزار پاک شهیدان دارالشفای عاشقان است.

یوسفی خاطرنشان کرد: ظرف وجودی کودکان از همان دوران کودکی مانند یک ظرف خالی احتیاج به پر شدن دارد و  باید در مهد کودک‌ها، پیش دبستانی‌ها و دبستان ترویج عقاید شهدا و زندگی آنها را شروع کنیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات