خبرهای داغ:
کارشناس مسائل مذهبی مهمترین دستاورد انقلاب را در تشکیل حکومت اسلامی دانست و گفت: دستاوردهای انقلاب صرفاً پیشرفت‌های فیزیکی و ظاهری نبوده است، بلکه مردم انقلاب کردند تا اسلام و قرآن زنده بماند.
کد خبر: ۸۹۸۶۳۶۰
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴

تشکیل حکومت اسلامی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامیبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام میثم سلگی در نشست بصیرتی پایگاه مرضیه روستای شریف آباد که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی پیروزی حق در مقابل باطل بود.

وی افزود: در طول تاریخ بیشتر جنگ‌های رخ داده تقابل حق و باطل بوده است و انقلاب ما نیز پیروزی راه حق و حقیقت در برابر طاغوت و سیره باطل آنها بود.

این کارشناس مذهبی مهمترین دستاورد انقلاب را در تشکیل حکومت اسلامی دانست و گفت: دستاوردهای انقلاب صرفاً پیشرفت‌های فیزیکی و ظاهری نبوده است و مردم نیز فقط برای این موارد انقلاب نکرده‌اند، بلکه مردم انقلاب کرده‌اند تا اسلام و قرآن زنده بماند و حکومت طاغوتی پدر و فرزندی از بین برود.

وی یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب را اجرایی شدن دموکراسی عنوان کرد و افزود: همانطور که تشکیل جمهوری  اسلامی با رأی 98 درصدی مردم واقع شد، اصول قانون اساسی را نیز مردم با رأی‌های خود تایید کردند.

سلگی ابراز داشت: ما قبل از انقلاب نیز مجلس ملی داشتیم، اما یک مجلس فرمایشی که تحت نفوذ بود و مردم تأثیری در آینده خود نداشتند.

وی سومین دستاورد انقلاب را قرار گرفتن ولایت فقیه در رأس حکومت برشمرد و تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی حتی انتخاب رهبر نیز با رأی غیر مستقیم خود مردم است و همه ما موظف هستیم از حریم ولایت دفاع کنیم.

این کارشناس مذهبی بیشترمشکلات نظام جمهوری اسلامی را ناشی از برخی انتخاب‌های نادرست خود مردم دانست و گفت: هر وقت مردم گوش به فرمان و نظریات رهبر و امام خود بوده‌اند، توانسته‌اند انتخاب‌های درستی داشته باشند مانند آری به جمهوری اسلامی، اما گاهی نیز با بی‌توجهی به فرامین بزرگان و مراجع و یک انتخاب نادرست جامعه را متوجه زیان‌هایی کرده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات