نیروهای نظامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کردند که مسیر انتقال نفت از میدان کرکوک به پالایشگاه کرمانشاه را با اقدامات امنیتی و حفاظتی تأمین کردند.
کد خبر: ۸۹۸۶۳۴۳
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸


به گزارش خبرگزاری بسیج، نیروهای عراقی اقدامات امنیتی را درباره پاکسازی مسیر انتقال نفت پیش‌بینی شده به ایران را روز چهارشنبه آغاز کردند که در این اقدام، مین‌هایی که احتمالا در جنگ ایران و عراق در این مسیرها بود کاملا در مسیر دو کشور  پاکسازی شد تا مسیر انتقال نفت از میدان کروک به کرمانشاه کاملا امن باشد. 

مقامات نفتی عراق در ماه دسامبر اعلام کردند که قرار است نفت خام میدان نفتی کرکوک توسط کامیون‌هایی به پالایشگاهی در کرمانشاه ایران منتقل شود. 

ارسال این محموله‌های نفتی قرار بود از هفته‌ گذشته آغاز شود اما تاکنون درباره دلیل این تأخیر از سوی مقامات دو کشور توضیحاتی ارائه نشده است. 

نیروهای ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کردند با هدف حفظ امنیت و پایداری در مسیر انتقال نفت میدان کرکوک به ایران از جمله از بین بردن مین‌های احتمالی، اقدامات پاکسازی اوایل صبح امروز آغاز شد.

این منطقه پاکسازی در شرق «توز خرماتو» قرار دارد. در این اقدامات پاکسازی، نیروهای نظامی ایران و عراق با یکدیگر همکاری می‌کنند. 

براساس این گزارش براساس قرادادی که بین دو کشور منعقد شده، قرار است روزانه ۶۰ هزار بشکه از میدان نفتی کرکوک به پالایشگاه کرمانشاه توسط کامیون‌ها و تانکرها منتقل شود. 

ارسال نظرات