خبرهای داغ:
راوی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» ایجاد نارضایتی عمومی و ناامید کردن مردم از انقلاب را از ابرازهای دشمن در جنگ نرم و تهاجمات فرهنگی دانست و گفت: دشمن با توطئه‌هایی که ایجاد می‌کند می‌خواهد از این راه به کشور و نظام ضربه وارد کند.
کد خبر: ۸۹۸۶۳۲۵
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹

ایجاد نارضایتی عمومی از ابرازهای دشمن در جنگ نرم/جهاد اکبر جهاد فرهنگی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار میرزا محمد سلگی امروز در آیین اختتامیه جشنواره «هنر ماندگار» با بیان اینکه جهاد اصغر را در طول دفاع مقدس انجام دادیم، اظهار داشت: در جنگ هشت ساله دفاع مقدس با وجود نبود امکانات و جنگ سختی دشمن، ما جنگی آسان و خیالی راحت داشتیم که با رشادت‌های رزمندگان بر دشمن چیره شدیم و اکنون وقت جهاد اکبر است.

وی جهاد اکبر را جهاد فرهنگی دانست و عنوان کرد: در شرایط کنونی باید برای  جهاد اکبر به پا خواست که این تکلیف بر دوش ما است تا با آگاه شدن نسبت به موضع دشمن با آن مقابله کنیم.

راوی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» با اشاره به توطئه‌های دشمنان در طول 40 سال پس از انقلاب اظهار  کرد: تمام اهداف دشمن در برخورد با نظام، انقلاب و راه شهدا و امام راحل یک برخورد فرهنگی است.

وی با بیان اینکه تمام اهداف دشمن در تهاجم و تقابل نظام و انقلاب یک اقدام فرهنگی است، تاکید کرد: تحریم‌ها اقتصادی و... در راستای نابودی نظام و انقلاب و ریشه تمام تهاجمات، فرهنگی است  چراکه ریشه انقلاب و نظم ما فرهنگی است.

سردار سلگی با اشاره به اینکه در فرهنگ ما به عنوان ریشه انقلاب و نظام، بر مبارزه با ظلم تاکید شده است، افزود: کار فرهنگی، کاری اثربخش و ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه ریشه تقابل ما با دشمن اعتقادات است، از آن به عنوان مهم‌ترین عامل پیروزی در  جنگ هشت ساله دفاع مقدس یاد کرد و بیان داشت: اعتقادات ما نقاط قوت ما هستند به طوری که در دوران دفاع مقدس به وسیله امدادهای الهی بر دشمن چیره شدیم.

راوی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» با اشاره به اینکه بر تحلیل و مورد نقد و بررسی قرار دادن محاسبات و تصمیمات مادی دشمن عنوان کرد: باید محاسبات و تصمیمات مادی دشمن را مورد تحلیل قرار داد و از آن به سادگی عبور نکرد چراکه دشمن با تمام وجود و قدرت برای ضربه زدن به نظام وارد عمل شده است.

* شناخت حقیقت ایمان در گرو شناخت قدرت و تحلیل تصمیمات مادی دشمن

وی ادامه داد: اینکه ما فرض می‌کنیم دشنان ما احمق و دیوانه هستند از نظر بعد معنوی است که متوجه امدادهای غیبی الهی و قدرت ایمان و اعتقاد مردم را نمی‌بینند وگرنه دیوانه هیچ‌گاه نمی‌توان کشورداری کند و ابرقدرت جهان شود.

سلگی با بیان اینکه شناخت حقیقت ایمان در گرو شناخت قدرت و تحلیل و بررسی تصمیمات مادی دشمن است، گفت: تا زمانی که شناختی نسبت به قدرت دشمن نداشته باشیم و تصمیمات مادی آنها را مورد بررسی قرار ندهیم به حقیقت ایمان پی نمی‌بریم و یارای مقابله با دشمنان را نخواهیم داشت بنابراین باید  بدانیم در مقابل چه قدرتی بودیم و تا چه اندازه مظلوم بودیم.

وی با اشاره به محاسبات دشمن در ابتدای جنگ تحمیلی اظهار داشت: به دلیل عدم آمادگی و عدم وجود امکانات کشور، دشمن با تهاجماتی که شروع کرد تصورش بر این بود که می‌تواند بر ما چیره و انقلاب را شکست دهد اما کشور ما با وجود تمام کمبودها با قدرت ایمان، مقاومت و قدرت ایستادن دشمن را شکست داد که این همان بعد معنوی جنگ است.

راوی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» با بیان اینکه دشمن بعد از جنگ تحمیلی نسبت به نقاط قوت ما شناخت پیدا کرده و به دنبال تضعیف آن است، گفت: امروز دشمن دقیقاً بر روی نقاط قوت ما دست گذاشته و جنگ نرم را به راه انداخته است که بحث تهاجمات و ناتوی فرهنگی، قتل عام فرهنگی و شبیخون فرهنگی که مقام معظم رهبری می فرماید به خاطر همین نکته است.

وی ایجاد نارضایتی عمومی و ناامید کردن مردم از انقلاب را از ابرازهای دشمن در جنگ نرم و تهاجمات فرهنگی دانست و یادآور شد: دشمن با توطئه‌هایی که ایجاد می‌کند می‌خواهند اوضاع کشور را آشفته جلوه داده و مردم را نسبت به انقلاب و نظام ناامید کند تا از این راه به کشور و نظام ضربه وارد کند.

سلگی با بیان اینکه در طول 40 سال پس از انقلاب به مراتب مشکلاتی در کشور وجود داشت، گفت: دشمن سعی در ناامید کردن مردم دارد و با تمام قدرت وارد شده که می‌خواهد این موضوع را طوری در کشور تعمیم دهد که کشور و انقلاب نمی‌تواند به مسیر خود ادامه دهد.

وی شبکه اجتماعی «آمد نیوز» را به عنوان یکی از ابرازهای مهم دشمن در راستای ایجاد نارضایتی مردم از انقلاب و نظام دانست و یادآور شد: این جای تأسف دارد که مسئولین تصمیم‌گیر کشور توضیحی ساده برای این اقدام دارند که باید آنها را آزاد گذاشت در حالی که آنها به راحتی به نظام، انقلاب، اسلام، امام(ره)، رهبری و مقدسات توهین  و مردم را از نظام و انقلاب ناامید و دلسرد می‌کنند.

* ضرروت ترویج کار فرهنگی در جامعه 

راوی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» به عملیات مرصاد و رویارویی تعداد اندکی از رزمندگان با منافقین به عنوان  آخرین عملیات دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود نیروهای اندک به لطف و یاری  خداوند در برابر ارتش مجهز دشمن پیروز شدیم و من ریشه دارالمومنین و دارالمجاهیدن همدان را در آنجا پیدا کردم که کار رزمندگانی چون سردار شهید فضلی، سردار همدانی، چیت سازیان، شکری پور، امیدی و... نتیجه داد.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی‌های رزمندگان استان همدان در عملیات مرصاد عنوان کرد: درشرایطی که جمهوری اسلامی ایران در نهایت مظلومیت بود، پروژه آخر جنگ با روسفیدی و مجاهدت رزمندگان استان همدان که نقش تعیین کننده در این عملیات داشتند به پیروزی رسید که اینها همه به لطف و معجزه خداوند بود.

سردار سلگی ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری  جشنواره «هنر ماندگار» آن را اقدامی مؤثر در راستای مبارزه با اهداف دشمن در جنگ و ناتوی فرهنگی دانست و بیان داشت: برگزار ی جشنواره کاری جهادی برای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان است.

وی با اشاره به تقریظ های امام خامنه ای(مد ظله العالی) بر کتاب‌های دفاع مقدس استان بر ضرروت ترویج کار فرهنگی در جامعه  تاکید کرد.

راوی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» اضافه کرد: این انتظار از مردم دارالمومنین همدان است که از کار فرهنگی استقبال کنند تا به عنوان اقدامی مؤثر در راستای مقابله با اهداف دشمنا ن در جنگ نرم و ناتوی فرهنگی، استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ کتاب «آب هرگز نمی‌میرد»  روایتی از  خاطرات سردار جانبازحاج میرزامحمد سلگی، فرمانده‌ گردان حضرت ابالفضل(ع) لشگر انصارالحسین(ع) استان همدان است که حمید حسام، نویسنده و رزمنده دفاع مقدس آن را به رشته تحریر درآورده است.

این کتاب ارزشمند سال گذشته به تقریظ ارزشمند مقام معظم رهبری مزین گشت و جزو کتاب‌های ارزشمند حوزه دفاع مقدس به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات