مدیر آموزش و پرورش سقز در جمع مدیران و معاونین مقطع ابتدایی سقز و زیویه گفت: رسیدن به نظام تعلیم و تربیت پویا از اهداف سند تحول بنیادین است.
کد خبر: ۸۹۸۶۱۴۵
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، به همت کانون بسیج فرهنگیان؛ دوره ضمن خدمت "آشنایی جامعه فرهنگیان با سند تحول بنیادین ویژه مدیران و معاونین دوره ابتدایی سقز و زیویه سقز، در سالن اجتماعات کانون شهید بهشتی و با حضور مدرس استانی برگزار شد.


در افتتاحیه این دوره آشنایی با سند تحول بنیادین، مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز در جمع مدیران و معاونین دوره ابتدایی سقز و زیویه شرکت کننده که به همت کانون بسیج فرهنگیان سقز تشکیل شد، به اهمیت برگزاری این دوره‌ها پرداخت و از عوامل برگزار کننده این برنامه تشکر کرد.

سید رحمان سیدیان اظهار داشت: انتظار می‌رود که فرهنگیان عزیز با برنامه‌ی هدفمند و در چارچوب وظایف محوله و با بررسی دقیق اهداف تعیین شده به انجام وظیفه بپردازند.


وی افزود: تا تفکر و باور اشخاص در برخورد با مسایل بی اهمیت و منسوخ شده تغییر نکند نباید انتظار اتفاق خاصی را داشت.


سیدیان خاطرنشان کرد: همه مسئولین رده‌های مختلف آموزش و پرورش بر این عقیده هستند که با اجرای سند تحول بنیادین، دغدغه‌های آموزش و پرورش حل و مشکلات به حداقل خواهد رسید.


وی افزود: هم چنان که از مفاد سند پیداست، هر آن چه که برای رسیدن به یک نظام تعلیم و تربیت پویا و اصولی لازم است در سند تحول بنیادین به آن اشاره و برای رفع نقایص راهکار پیشنهاد داده شده است.


این مسئول در ادامه به ساختار واحدی آموزش و پرورش به عنوان DNA آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: این ساختار کوچک، اما مهم، همانا کلاس درس است که اگر در کلاس درس دانش آموز با اصول و مبانی تربیتی، رفتاری و پژوهشی آشنا و عادت داده شود، تحولات عمیق و پایدار در بدنه آموزش و پرورش رخ خواهد داد.

وی همکاری تمامی عوامل مدرسه برای پیشبرد اهداف و ترمیم مناسبات انسانی و هماهنگی در این راستا را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: به اعتقاد ما همکاری دلسوزانه در روابط بین کاری و همیاری در اجرای برنامه‌ها بسیار بیشتر از حضور فیزیکی در مدرسه اهمیت دارد و در کنار هم بودن در فضای صمیمی مدرسه باید توأم با تعامل و دوستی باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز با اشاره به این که اولیاء نباید در فرایند تدریس دخالت کنند، گفت: تدریس و آموزش موارد درسی باید توسط معلم و در محیط کلاس درس و به صورت گروهی و بر اساس آموزش‌های رسمی انجام گیرد و دخالت اولیا در تدریس و تحمیل عقاید و موارد مدنظر اولیا فقط موجب سردرگمی دانش آموز خواهد شد.

وی با تأکید بر این که برنامه تعالی مدیریت و مفاد سند تحول بنیادین برای بسیاری از همکاران ناشناخته است، تصریح کرد: مطالعه این برنامه‌ها باعث حس اعتماد به نفس و تطبیق مهارت‌ها و الگو‌های تدریس خواهد شد.

در ادامه نیز ملاولی مدرس دوره به تشریح اهداف سند تحول، وظایف مسئولین ومعلمان در قبال آن، مقایسه سند تحول با سند ۲۰۳۰، مطالبه ومنویات مقام معظم رهبری در تحقق سند پرداخت واظهار داشت: برنامه تعالی مدیریت و سند تحول بنیادین مسیر راه را نشان داده و این سند برنامه جامعی است که آموزش و پرورش و مجموعه همکاران را به سمت و سوی شناخت عمیق سوق می‌دهد.

گفتنی است دوره آموزشی آشنایی با سند تحول بنیادین برای ۲۱۰ نفر از مدیر و معاونین مقطع ابتدایی سقز و زیویه با احتساب ۱۲ ساعت ضمن خدمت برگزار شد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات