نرم افزار "همیاران" برای جلب مشارکت شهروندان معرفی شد

خبرگزاری بسیج: ناظران افتخاری برتر سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸ منطقه ۲۰ تهران با حضور رئیس گروه مشارکت های مردمی سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸ شهرداری تهران تقدیر شدند و نرم افزار "همیاران" برای سهولت تعامل با شهروندان معرفی شد.
کد خبر: ۸۹۸۵۹۶۱
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 در جلسه ای که به منظور تقدیر از ناظران افتخاری برتر سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸ منطقه ۲۰ برگزار شد، ابوالفضل حیدری قائم مقام منطقه 20 گفت: مشارکت مردمی برای دستیابی به اهداف این سازمان بسیار مهم است و ناظران سامانه 1888 می توانند بر اقدامات مدیریت شهری نظارت داشته باشند.

حیدری با تاکید بر اینکه در بحث مدیریت شهری سه عامل تصمیم گیری، تصمیم سازی و اجرا مدنظر است و مشارکت شهروندان در این سه مقوله برای پیشبرد اهداف سازمان حائز اهمیت است گفت : ناظرین افتخاری درون و برون سازمانی می توانند در تصمیم سازی مدیریت شهری نقش داشته باشند و با برقراری ارتباط با مسئولین سامانه 1888 و بازرس منطقه ضمن احصاء مشکلات در رفع آنها نیز موثر باشند.

محسن کشاورز رئیس گروه مشارکت های مردمی سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸ شهرداری تهران با بیان اینکه در ثبت پیام های مردمی از سوی ناظران، کیفیت مهمتر از کمیت است افزود: شهروندان می توانند از طریق سایت اینترنتی سامانه 1888 نسبت به تکمیل فرم ثبت نام عضویت ناظران اقدام کنند و در صورت داشتن ضوابط مورد نظر به عنوان ناظر افتخاری پذیرفته خواهند شد.

وی به شعار اصلی شهردار تهران «تهران شهر امید، مشارکت و شکوفایی» اشاره کرد و گفت : بحث مطرح شدن امید یعنی امید داشتن به آینده شهر، یعنی برای آینده نسل جوان شهری با دارابودن فاکتورهای مهم از جمله محیط زیست ، امور اجتماعی ،رفاهی و امنیتی و ... مطلوب، ساخته شود.

وی به سیاست های شهرداری تهران در موضوع حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا و ترافیک و اهمیت بازیافت مواد و تفکیک پسماندها اشاره کرد و گفت : با همراهی و تعامل شهروندان با مدیریت شهری می توانیم شهری داشته باشیم که امید به زندگی در آن زیاد باشد.

جعفر ایمانی بخشایش رئیس اداره بازرسی این منطقه ضمن تقدیر از عملکرد سامانه 1888 این منطقه و توجه و پیگیری ناظران افتخاری درون و برون سازمانی اظهار داشت: با همیاری ناظرین افتخاری ،این منطقه همواره رتبه برتر را در پاسخگویی و رسیدگی به پیام های مردمی کسب کرده است.

در این جلسه گودرز کارشناس سامانه نظارت همگانی شهرداری تهران ضمن ارائه گزارش مقایسه عملکرد ناظرین منطقه 20 با سایر مناطق گفت: از ابتدای سال جاری با مشارکت 23 ناظر منطقه 20 در مجموع 90 پیام در این سامانه ثبت شده است.

وی به طراحی اپلیکیشن "همیاران" اشاره کرد و گفت: شهروندان می‌توانند توسط گوشی‌های همراه هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید نظرات، انتقادات و شکایات خود را از عملکرد شهرداری به همراه عکس و فیلم به سامانه ۱۸۸۸ منعکس کنند.

 

ارسال نظرات