همزمان ۴ طرح آبیاری تحت فشار در روستاهای کجوت، حسو شیری، کوسج و طرح لایروبی و مرمت قنات کند کهریزی عیسی خان در ماکو افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۸۵۹۰۳
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳

قاسم تاروردیزاده در گفت و گو با خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، اظهار کرد: ۴ طرح آبیاری خرده مالکین و مرمت و لایروبی یک حلقه قنات در ایام الله دهه فجر در شهرستان ماکو افتتاح و به بهره برداری رسید.

رئیس جهاد کشاورزی ماکو ادامه داد: این طرح ها در روستاهای عیسی خان، حسو شیری، کجوت و کوسج با اعتباری بالغ بر ۱۱۸۸ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

وی افزود: مساحت کل آبیاری در سایه اجرایی شدن این پروژه ۵۸ هکتار است که شغل ۵۰ نفر به صورت کامل با تامین آب مطمئن برای کشاورزی تثبیت شده است.

تاروردی زاده با تاکید بر اینکه بیشتر زمینهای اجرایی طرح آبیاری تحت فشار زراعی و باغی است، اظهار کرد: جهاد کشاورزی ماکو آمادگی خود را در جهت اجرای طرح آبیاری تحت فشار برای هر هکتار ۵ میلیون تومان و برای اجرای طرح آبیاری قطره ای برای هر هکتار ۷ میلیون تومان و همچنین در صورت تجمیعی آبیاری تحت فشار از سوی مالک صورت گیرد ۸۵ درصد کل هزینه را به صورت بلاعوض از سوی این سازمان پرداخت خواهد شد.

شایان ذکر است؛ از دیگر طرحهای به افتتاح رسیده در ایام الله دهه فجر می توان به افتتاح خانه محرومین در روستای بری با مشارکت بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی رحمت الله علیه، با اعتباری بالغ بر سیصد و ده میلیون ریال اشاره کرد

همچنین افتتاح مسجد روستای تازه کند شهر بازرگان با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال نیز در این دهه افتتاح و بهره برداری رسید.

 

ارسال نظرات