خبرهای داغ:
دبیر اجرایی جشنواره ملی خاطره‌نویسی «حبیب حرم» از برگزاری جشنواره ملی خاطره‌نویسی «حبیب حرم» در 25 بهمن ماه در همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۵۸۶۴
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵

جشنواره ملی خاطره‌نویسی «حبیب حرم» در همدان برگزار می‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی‌اصغر عزیزی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان همدان با اشاره به برگزاری جشنواره ملی خاطره‌نویسی «حبیب حرم» در 25 بهمن ماه اظهار داشت: فراخوان این جشنواره از چند ماه پیش به صورت سراسری انجام شد و 300 اثر از 12 استان به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

وی افزود: سردار همدانی در 5 استان همدان، کرمانشاه، ایلام، تهران و گیلان مسئولیت داشته و به همین دلیل تبلیغات جشنواره در این 5 استان پررنگ‌تر انجام‌شده و تیزر تلویزیونی جشنواره نیز از صداوسیمای مراکز این استان‌ها پخش‌شده است.

دبیر اجرایی جشنواره ملی خاطره‌نویسی «حبیب حرم» مطرح کرد: علاوه بر ساخت تیزر تلویزیونی جشنواره خاطره‌نویسی حبیب حرم 2 هزار پوستر و 260 بنر در سراسر کشور توزیع‌شده است.

وی با اشاره به حضور قشرهای مختلف مردم در این جشنواره تصریح کرد: برای تشویق عموم افراد به حضور در این جشنواره، عنوان ادبی بر آن گذاشته نشد تا افراد عادی نیز بتوانند خاطرات خود را به زبان ساده بیان کنند.

عزیزی با اشاره به اینکه 60 درصد آثار رسیده از طرف مردم عادی است، اعلام کرد: برای افرادی که دست‌به‌قلم نیستند نیز بخش صوتی طراحی شد و با این کار، تعداد زیادی فایل صوتی به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را جمع‌آوری خاطرات افراد حقیقی و حقوقی درباره سرلشگر شهید همدانی عنوان کرد و گفت: این خاطرات مورد ارزیابی و راستی آزمایی قرارگرفته و برای مایید صحت آن‌ها از خانواده و دوستان این شهید بزرگوار کمک گرفته‌شده است.

دبیر اجرایی جشنواره ملی خاطره‌نویسی «حبیب حرم» بیان کرد: بخشی از خاطرات به دلیل مایید نشدن کنار گذاشته شدند، اما بقیه علاوه بر چاپ در کتاب برای نگارش داستان و تولید آثار سینمایی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

عزیزی بیان کرد: جشنواره ملی خاطره‌نویسی حبیب حرم 25 بهمن با حضور سردار حمید حسام از دوستان و هم‌رزمان شهید همدانی و نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس چون "وقتی مهتاب گم شد" در مجتمع بوعلی سینای همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این آیین از صاحبان 15 اثر برتر تجلیل شده و آهنگ محمد گلریز برای سردار شهید همدانی نیز رونمایی می‌شود.

دبیر علمی جشنواره ملی خاطره‌نویسی حبیب حرم نیز گفت: این جشنواره در پنج بخش خاطره‌نویسی از کودکی و نوجوانی، مبارزات پیش از انقلاب تا مقطع پیروزی، حضور در کردستان پیش از آغاز جنگ تحمیلی، دوران دفاع مقدس، مقابله با فتنه‌های 78 و 88 و حضور مؤثر در مبارزه با تکفیری‌ها برگزارشده است.

حسن سجادی پور بابیان اینکه 55 درصد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره از استان همدان است، اعلام کرد: 12 درصد خاطرات مربوط به حضور ایشان در جبهه مقاومت و بیشتر خاطرات مربوط به دوران دفاع مقدس و کارهای فرهنگی و اجتماعی شهید همدانی است.

وی بیان کرد: این خاطرات در کتابی چاپ می‌شود تا منبعی برای تولید آثار غنی باشد، البته در زمان زندگی سردار همدانی آثار خوبی چون مهتاب خین، بهار 82، از الوند تا قراویز و راز نگین سرخ به چاپ رسیده است.

سجادی پور تصریح کرد: سرلشگر شهید همدانی، شخصیتی ملی، منطقه‌ای و جهانی است که دارای ویژگی‌های شخصیتی برجسته بوده و باید ابعاد شخصیتی ایشان به عنوان الگو معرفی شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات