در حالی‌که برخی کشورها استفاده از ارزهای مجازی را راهکاری برای حذف سلطه دلار در بازار جهانی می‌دانند، وزیر اقتصاد هند دستور داد قانون استفاده از این نوع ارزها تا دو ماه دیگر در این کشور آماده شود.
کد خبر: ۸۹۸۵۸۳۷
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳


به گزارش خبرگزاری بسیج، از زمان پیدایش ارزهای مجازی تاکنون که شاخص‌ترین آنها بیت‌کوین است و قیمت آن از چند سنت تا ۲۰ هزار دلار نیز رسید، بحث‌های زیادی درباره انجام مبادلات و تجارت‌ جهانی با این ارزهای مجازی وجود دارد. برخی کشورها مقررات لازم برای انجام مبادلات با این ارز را تدوین می‌کنند.

در این میان خبرگزاری روسی، اسپوتنیک، خبر داده است که وزیر اقتصاد هند هم به زمره کشورهای موافق استفاده از این ارز پیوسته و دستور داده است طی دو ماه آینده مقررات، قوانین و چارچوب‌هایی تبیین شود تا در صورت اجرایی شدن به مشکلاتی برنخورند. دولت هند در نظر دارد چارچوب‌های مقررات را برای مدیریت معاملات با این نوع ارز تدوین کند.

به گزارش فارس، موافقان این نوع ارز می‌گویند ارزهای مجازی می‌تواند در کشورهایی که پول کم‌ارزشی دارند مفید و مؤثر باشد. در این میان ونزوئلا که پول کم‌ارزشی دارد و تورم در این کشور تا ۷۰۰ درصد نیز افزایش یافت، به دنبال ایجاد ارز مجازی به نام پترو است و قرار شده پیش‌فروش نفت خود را با این ارز انجام دهد.

همچنین روسیه اجازه داده است تا شرکت‌ها در این کشور با ارزهای مجازی سرمایه‌گذاری کنند.

گفته می‌شود چین و روسیه  حامیان اصلی این نوع ارز هستند تا سلطه دلار را در بازارهای جهانی کم‌رنگ کنند.

در دیگر سو برخی  نیز آن را به دلایلی برای استفاده در تجارت جهانی و مبادلات بین‌المللی صلاح نمی‌دانند.مخالفان استفاده از ارزهای مجازی می‌گویند این ارزها قابل ردیابی نیست. فرار مالیاتی در معاملات با ارزهای مجازی بسیار است و امکان پولشویی نیز وجود دارد و چون امکان ردیابی وجود ندارد، بیشتر مجرمان و بزهکاران طالب استفاده از این نوع ارز هستند.

ارسال نظرات