خبرهای داغ:
فرماندار میامی بابیان اینکه پنج طرح عمرانی در این شهرستان کلنگ زنی می‌شود، گفت: برای اجرایی این طرح‌ها اعتباری معادل سه میلیارد و ۳۳۶ میلیون تومان هزینه شده است.
کد خبر: ۸۹۸۵۸۰۵
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،

محمدمهدی کریمی صبح چهارشنبه در آیین افتتاح هم‌زمان طرح‌های عمرانی و اقتصادی میامی به میزبانی فرمانداری این شهر و با حضور استاندار سمنان ضمن بیان اینکه پنج طرح اقتصادی و عمرانی در میامی با اعتباری معادل سه میلیارد و ۳۳۶ میلیون تومان کلنگ زنی می‌شود، ابراز داشت: این تعداد پروژه در حوزه راه‌آهن شمال شرق(۱)، منابع طبیعی و آبخیزداری، جمعیت هلال احمر، شرکت آبفا روستایی و نوسازی مدارس کلنگ زنی می‌شود.

وی بابیان اینکه ۶۳ پروژه میامی بااعتبار ۱۶.۵میلیارد تومان طی ایام دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، افزود: در پروژه‌های میامی از نظر تعداد طرح نسبت به سال گذشته رشد ۱۲ درصدی را شاهد هستیم.

فرماندار میامی بابیان اینکه حوزه تقاضا سرمایه‌گذاری با حوزه منابع آبی در این شهرستان تفاوت دارد، ابراز داشت: این شهرستان از حوزه معادن بسیار غنی است لذا انتظار می‌رود مدیران استانی در بودجه بندی برای میامی سهم خوبی را قائل شوند تا از این طریق بتوانیم به بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان کمک کنیم.

محمد مهدی کریمی . میامی - کراپ‌شده

۱۱ کاروانسرا در میامی وجود دارد

کریمی بابیان اینکه هم‌اکنون شهرک صنعتی این شهرستان تحت پوشش سازمان همیاری شهرداری‌ها قرار دارد، تصریح کرد: از مسئولان مربوط انتظار می‌رود برای تحت پوشش قرار دادن شهرک صنعتی میامی زیر نظر شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام مؤثر را صورت دهند تا بتوانیم صنایع بیشتری را در این منطقه مستقر کنیم.

وی بابیان اینکه ۱۱ کاروانسرای با قدمت طولانی در میامی وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه استان سمنان در مسیر حرم تا حرم واقع‌شده است لذا سوق دادن گردشگران به این شهرستان می‌تواند در رونق اقتصادی منطقه مؤثر باشد لذا امیدواریم با توجه به‌قرار گرفتن آرامگاه ابن یمین و شیخ حسن جوری در میانی بتوانیم پایه‌های گردشگری را در منطقه قوی‌تر کنیم.

فرماندار میامی بابیان اینکه باید احیا مراتع پهنه جغرافیایی را به صورت برنامه‌های کاربردی مورد هدف قرار دهیم، ابراز داشت: با توجه به تغییر اقلیم و کمبود بارش مقابله با پدیده خشک‌سالی را به‌طور جد پیگیری می‌کنیم ازاین‌رو طرح‌های پیشگیرانه برای افزایش بهره‌وری در حال اجرا است.

کریمی بابیان اینکه این منطقه تولید هزار تن محصولات کشاورزی را در خود جای‌داده است، اضافه کرد: میامی پتانسیل کشاورزی و دامداری بسیاری دارد که می‌توان از این فرصت برای کسب درآمد استفاده کرد لذا به‌عنوان طرح پیشنهادی برنامه‌های مربوط به فرآیند فروش محصولات در این شهرستان ایجاد شود تا از این طریق بتوانیم به توانمندسازی جوامع بومی و محلی کمک کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها