تیم والیبال «شهروند» اراک در نامه‌ای به مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی از حضور در مسابقات لیگ برتر اعلام انصراف کرد.
کد خبر: ۸۹۸۵۷۸۹
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بیش از ۱۰۰ هزار ورزشکار به شکل سازماندهی شده زیر نظر ۴۶۵ هیات ورزشی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

در این استان حدود ۶۸۹ مکان ورزشی وجود دارد که از این تعداد ۲۰۲ مکان متعلق به اداره کل ورزش و جوانان، ۱۷۳ مکان در مالکیت نهادهای عمومی و بقیه در اختیار بخش خصوصی است که با نظارت مستقیم اداره کل ورزش و جوانان این استان اداره می شود.

علی‌رغم اینکه استان مرکزی در برخی از رشته ها از جمله هاکی، والیبال، آلیش و غیره استعدادهای خوبی دارد ولی برخی از مشکلات مالی و عدم حمایت مسئولان از حوزه ورزش در این استان مشکلات بسیاری را برای ورزشکاران این استان به وجود آورده است.

تیم والیبال استان مرکزی از جمله تیم‌هایی است که به دلیل عدم حمایت مسئولان استان از استعدادهای این رشته، در آستانه انصراف از رقابت‌های لیگ دسته یک قرار دارد.

تیم «شهروند» اراک به عنوان تنها نماینده استان مرکزی، به رغم کسب موفقیت و تنها یک گام مانده تا لیگ برتر، به دلیل مشکلات مالی در آستانه انصراف از لیگ قرار گرفت.

رئیس هیات والیبال استان مرکزی:

بدون پشتوانه مالی ادامه حضور در لیگ ممکن نیست/مسئولان در عمل کوچکترین حمایتی از حوزه ورزش استان ندارند

محمدرضا سمیعی رئیس هیات والیبال استان مرکزی درباره این مسئله گفت: متاسفانه مسئولان استان مرکزی زمانی که پشت تریبون‌ قرار می‌گیرند حمایت از ورزش را به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های خود اعلام می‌کنند ولی در میدان عمل خبری از حمایت ورزشکاران نیست.

سمیعی اظهار کرد: هیات والیبال استان مرکزی با اعتماد به وعده‌های مسئولان در جهت حمایت از ورزشکاران مستعد والیبال، تیم«شهرداری» اراک را راهی مسابقات لیگ برتر کرد ولی تاکنون خبری از حمایت‌ها مسئولان نبوده است.

وی با اشاره به اینکه تیم «شهروند» اراک علیرغم تمام مشکلات تاکنون نتایج خوبی را کسب کرده است، افزود: این تیم هم اکنون در بین چهار تیم برتر لیگ قرار گرفته است و در صورت کسب پیروزی در بازی رفت و برگشت، به مسابقات لیگ برتر راه خواهند یافت.

رئیس هیات والیبال استان مرکزی تصریح کرد: بسیاری از تیم‌هایی که در این مسابقات در برابر تیم اراک قرار گرفتند با هزینه‌های میلیاردی به مسابقات آمده‌اند ولی تیم اراک با کمترین هزینه‌ها در برابر این تیم‌ها موفق به کسب پیروزی شده است.

سمیعی بیان کرد: تا به امروز با استفاده از هزینه‌های شخصی و بدهی‌ به بخش‌های مختلف این تیم را سر پا نگه داشته‌ایم ولی از این به بعد توان لازم را نداریم و در صورت عدم حمایت مسئولان مجبوریم در آستانه ورود به لیگ برتر از ادامه مسابقات انصراف دهیم.

وی با تاکید بر اینکه تا به اینجا ما به تعهد خودمان عمل کرده‌ایم، گفت: امروز نوبت مسئولان است که به وعده‌هایشان عمل کنند و این تیم را از مشکلات نجات دهند.

رئیس هیات والیبال استان مرکزی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه سه روز از ارسال این نامه گذشته است هنوز پاسخی از مسئولان استان دریافت نکرده‌ایم.

ارسال نظرات