دردیداربامقام معظم رهبری(مدظله) صورت گرفت

رونمایی از سه کتاب با موضوع دفاع مقدس

در دیدار سردار معروفی با مقام معظم رهبری(مدظله) از سه کتاب کنگره ملی شهدای استان رونمایی شد
کد خبر: ۸۹۸۵۶۱۹
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری سبیج از زاهدان، اسما دهقان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: کتاب "اسوه‌های صبر و ایثار "؛ "محراب خونین"؛ "عرشیان هم آشیان" عنوان سه کتابی است که برای کنگره ملی شهدا نوشته شده است و در دیدار با مقام معظم رهبری رونمایی شد.

وی افزود: "اسوه‌های صبر و ایثار" در خصوص نقش مادران و همسران شهدا و جانبازان و آزادگان در پشتیبانی دفاع مقدس و همچنین زندگینامه شهدای زن استان و بانوان جانباز ۲۰ درصد به بالای استان سیستان و بلوچستان نوشته شده است و دو بار چاپ شده که "اسوه‌های صبر و ایثار "؛ "محراب خونین"؛ "عرشیان هم آشیان" برای کنگره ملی شهدای استان به چاپ سوم رسیده است.

وی تصریح کرد: "محراب خونین" زندگینامه، خاطرات و پژوهش‌های علمی روحانی شهید مهدی توکلی است که این کتاب هم زیر چاپ به منظور بزرگداشت کنگره ملی شهدا انجام شدسوم برای کنگره ملی شهداست.

وی ادامه داد: کتاب "عرشیان هم آشیان" روایت زندگی ۷۴ شهید از ۴۰ خانواده با محوریت دفاع مقدس است و زیر چاپ هفتم برای کنگره ملی شهداست.

اسما دهقان ادامه داد: اولین کتاب من "موج هامون" است که زندگی‌نامه، خاطرات، دست‌نوشته‌ها و سخنرانی‌های سرلشکر شهید حاج‌قاسم میرحسینی قائم‌مقام لشکر ۴۱ ثارالله است و در سال ۹۳ نوشته شده است.

وی در خصوص کتاب "اسوه‌های صبر و ایثار" خاطر نشان کرد: این کتاب در هفدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس راه یافت که این مسابقه با ۱۷۰۰ عنوان کتاب و بیش از ۷۰ دارو انجام شد و در این مسابقه شایسته رتبه تقدیر در بخش مستند شد.

این نویسنده با تاکید بر اینکه تا کنون ۵ عنوان کتاب نوشته است گفت: از بچگی به نوشتن علاقمند بودم و از سال ۹۱ به صورت رسمی وارد مجله کودک مسلمان بلوچ شدم و هر ماه صفحات دفاع مقدس در این مجله چاپ می‌شود و به عنوان ویراستار آنجا فعالیت داشتم.

اسما دهقان افزود: کتاب "موج هامون" چاپ نهم آن انجام شده است و در استان کتابی تا کنون به چاپ نهم نرسیده است.

وی در معرفی کتاب" عمو سلطان" اظهار کرد: این کتاب در خصوص زندگینامه؛ خاطرات و دست نوشته؛ نامه و وصیت نامه شهید سلطانعلی آشوغ نوشته شده است که همرزم شهید میرحسینی بودند و همچنین به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج کارمندان در سال ۹۶ شناخته شدند و تا کنون سه مرتبه چاپ شده است.
ارسال نظرات