خبرگزاری بسیج: معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: هر اتفاقی که در کشور رقم بخورد محصول نگاه و کار ما مسئولان است و نگاه ما باید کار و تلاش و خدمت به مردم باشد.
کد خبر: ۸۹۸۵۵۹۴
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری در آیین افتتاح پروژه های شبکه توزیع برق شهرستان ری، گفت: تکلیف  من شما به عنوان مسئول این است که کاری کنیم مردمی که در پشت صحنه نظارت می کنند قضاوت درستی نسبت به دستاوردهای نظام داشته باشند و در آن رضایتمندی باشد.  فرماندار ری به فعالیت های مدیران و پرسنل اداره برق شهرستان ری اشاره کرده و گفت: تلاش مدیر و پرسنل این شرکت بر این است که ارباب رجوع راضی از در شرکت بیرون بروند حتی اگر محدودیت ها و موانع قانونی وجود داشته باشد طوری رفتار می کنند که ارباب رجوع راضی از شرکت خارج شود.

جمالی پور اظهار داشت: این کشور شاخته نمی شود مگر به همت من و شما؛ هر اتفاقی که در کشور رقم بخورد محصول نگاه و کار من وشماست. اگر نگاه، کار و تلاش و خدمت باشد ما به هدف خود رسیده ایم. روابط خارجی یک اصل است و ما نیاز به فضای پیرامون خود داریم، اما اینطور نیست که یک کشور بیگانه برای ما رشد و توسعه ایجاد کند. هرچند که روابط خارجی یک اصل است و ما نیاز به فضای پیرامون خود داریم و نمی توانیم درها را به روی خود ببندیم و زندگی کنیم چرا که بعدها دچار مشکلات می شویم. جامعه بشری برای تعالی نیازمند همکاری است اما آنچه که یک مجموعه را می سازد، همت و اراده داخلی مجموعه است ظرفیت ها در کنار خودش حتما باید توجه شود اما اراده من و شما مهم تر از همه چیز است. ما باید وقتمان را در خدمت کار و توسعه کشور قرار دهیم دانشمان را به کار بگیریم و بسیج کنیم تا کشور را بسازیم.

8 ساعت کار خود را کامل در خدمت توسعه و تعالی کشور قرار دهیم و بهره وری برای خدمت را درست بکار بگیرم و به آن توجه کنیم. کشور با حرف به توسعه نمی رسد امروز کشور نیاز به حرف زدن ندارد نیاز به عمل دارد مردم به کسی که از جان و دل برای عزت کشور خدمت کند نیاز دارند. بی عدالتی و تبعیض عامل موثری در  راه توسعه کشور است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

بی عدالتی خطری بزرگ  و سد و مانع برای توسعه کشور است. اما نباید به خاطر این بی عدالتی خود را عقب بکشیم هر گامی که ما بر میداریم اثر آن در رفاه عمومی کشور خود را نمایان می کند.  

وی با قدردانی از مدیران جهادی که بی ادعا زحمت می کشند، گفت: ما عملکرد مجموعه پرسنل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان را بررسی و رصد می کنیم و خوشبختانه پرسنل این شرکت مردمی و خدوم هستند. 

وی در ادامه سخنان خود، با مرور تاریخ انقلاب اسلامی، به تشریح فراز و نشیب های انقلاب پرداخت و گفت: باید ببینیم چقدر با انقلاب حرکت کردیم و چقدر فاصله گرفتیم؛ چقدر در مسیر آرمان های انقلاب هستیم و چه کار می کنیم. دشمنان تلاش زیادی برای توقف انقلاب و جلوگیری از نفوذ انقلاب اسلامی به سایر کشورها انجام دادند با مطالعه اهداف و ماموریت های انقلاب اسلامی ببینیم چقدر منطبق با برنامه های انقلاب حرکت کردیم چقدر در مسیر آرمان های امام و انقلاب حرکت کردیم و چه باید بکنیم.

وی با مقایسه انقلاب اسلامی با سایر انقلاب های جهان، گفت: تفاوت انقلاب ایران با سایر انقلاب ها این است که انقلاب ایران با یک اصول و ارزش هایی شکل گرفت و وقتی مردم به امام عزیز لبیک گفتند و پیام امام را به جان خریدند برای این بود که ایمان و اعتقاد داشتند که امام انقلاب را برای صلاح و رستگاری مردم بوجود آورد و این عنصر همه مردم را دور هم جمع کرد و مردم پشت سر امام قرار گرفتند و انقلاب شکل گرفت. انقلابی که در جلوی آن سدی آهنین بود و ظرفیت های عظیمی در داخل کشور و در داخل حکومت بود و حکومت همه ابزار را در خدمت داشت و مردم هیچ چیز نداشتند و ید خالی بودند. فقط عنصر وحدت و همدلی و رهبری شجاع در اختیار مردم بود .

اینها باعث شد انقلاب اسلامی در مقابل همه ظرفیت ها به پیروزی برسد. بعد از پیروزی در همه صحنه ها باز هم مردم نقش آفرین بودند. یکی از عنصرهای مهم انقلاب اسلامی حضور مردم در صحنه است چه در دوران مبارزه و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضور مردم در صحنه و همصدا بودن با امام باعث عزت و تداوم انقلاب شد.

 بعد از پیروزی انقلاب، پیام انقلاب به دنیا موضوع استقلال و آزادی و نه شرقی و نه غربی بود. کشوری که به همه قدرت های جهانی و بزرگ نه گفت و ادعای استقلال می کرد، تحمل این کشور برای قدرت های بزرگ خیلی سخت بود و آنها به دنبال طراحی برای آسیب زدن به انقلاب نوپای ایران برآمدند و ساماندهی مخالفان، اولین طرح دشمنان بود که باز هم با حضور مردم و جوانان انقلابی نتوانستند اثری بر انقلاب بگذارند.

 سپس توطئه جنگ را براه انداختند و جنگ تمام عیار با تمام ظرفیت های جهانی در مقابل یک انقلاب نو پا که نه استقرار پیدا کرده بود و نه توان و تجهیزاتی در اختیار داشت که به لطف حضور مردم در صحنه با رهبری هوشمندانه امام در مقابل همه ظرفیت های دشمن با بسیج مردم و بسیج 20 میلیونی مردم، جنگ هم مردمی شد و همه مردم متحد در کنار هم یکصدا شدند و بسیج ظرفیت ها موجب شد مردم در جبهه ها حاضر شوند.

از کشاورز، دانشگاهی، دانشجو، کارمند، کارگر و همه آحاد مردم برای عزت کشور بسیج شدند و این نشان می دهد هر کجا مردم باور شوند پیروز صحنه مردم و نظام است.

وی با مروری بر انقلاب های دیگر، گفت: می بینیم وقتی که انقلابیون به پیروزی می رسند و قدرت شکل می گیرد چند سال بعد حاکمان خود را از مردم بی نیاز می بینند و این نگاه باعث می شود بعد از مدتی چالش های درون حکومت زیاد شود و عمر خیلی از این انقلاب ها به 10 سال هم نمی رسد و دچار چالش های داخلی و خارجی می شوند؛ اما پایه انقلاب اسلامی مردم است و هرکجا امام سخن می گویند، اولین حرف ایشان مردم است؛ در انتخابات، میزان را رای مردم می دانند. هر کجا به مسئولان می خواهند تذکر بدهند می گویند مبادا کاری کنید که مردم فاصله بگیرند.

براساس سیاست ها و رهنمودهای امام اگر مردم روزی فاصله بگیرند انقلاب از مسیر خودش خارج می شود و اتفاق خطرناکی می افتد.

قدرت ایران برای دشمنان قابل تحمل نیست؛ این انقلاب درد سرهای بزرگی برای قدرت های بزرگ ایجاد کرد و هیمنه دشمن را فرو ریخت برای همین هرکجا که فکر کنید برای توطئه و ضربه زدن اقدام می کنند ما مسئولان نظام و انقلاب برای اینکه در مقابل این همه دسیسه و تحریم و ... موفق شویم باید رضایت مردم را جلب کنیم و مردم را کنار خود داشته باشیم و خدمتگزار بی منت مردم باشیم.

امروز تکلیف همه ما این است که تلاش کنیم. بعضی از دستگاه ها مثل شرکت برق بیشتر در معرض دید و نظارت و داوری مردم هستند. این افراد خدوم تا پاسی از شب گذشته در خیابان و بیابان خدمت می کنند و کار آنها نزد خدا پاداش دارد.

 در کشور ما که بر اساس آموزه های دینی شکل گرفته زیبنده نیست که مدیران و مجموعه زیر یک ساعت کار کنند ما پیرو امیرالمومنین(ع) و امام حسین (ع)هستیم دنیا مزرعه آخرت است. رمز موفقیت کشور در گروی کار و حفظ انقلاب در گروی رضایتمندی مردم است.

انقلاب با حضور مردم حفظ می شود. دشمن امروز دنبال این است که این ظرفیت عظیم را از انقلاب بگیرد و با توطئه و اختلاف بین مسئولان و فاصله بین حاکمیت و مردم به هدف خودش برسد.

امروز دشمن نقطه ای را نشانه گرفته که می تواند به انقلاب آسیب برساند. رهبرمعظم انقلاب هم در باره جنگ نرم بارها هشدار دادند. دشمن جایی را نشانه گرفته که بین سرمایه های مهم انقلاب تفرقه ایجاد کند و ایجاد اختلاف در جامعه رمز موفقیت دشمن است.

دشمن تلاش می کند منیت ها جایگزین خدمت شود. اوایل انقلاب هدف و راه ما یکی بود امروز دشمن هدف و راه را دوتا می کند و خیلی وقت ها در لباس نظام وانقلاب خود را  دلسوز نشان می دهد. گاهی یک مسئول یا یک روحانی و یک مدیر حرف هایی می زنند که به شالوده نظام آسیب می زند. مردم امروز متکثرند. امام این نگاه ها را حبل واحد کرد. هنر امام این بود که یک حبل واحد ایجاد کرده بود. امروز هم انقلاب با این یکپارچگی موفق می شود. دامن زدن به اختلافات نتیجه ای برای انقلاب ندارد و عمیق شدن فاصله ها و چند صدایی برای انقلاب خطرناک است. حفظ انقلاب در گروی محترم شمردن همه سلایق و محترم شمردن همه دیدگاه ها است.

 

 

 

ارسال نظرات