معاون برنامه ریزی و بودجه و عضو هیات مدیره شرکت توزیع برق نیروی استان تهران:

میزان خاموشی های استان تهران با اجرای برنامه های جهادی به حداقل ممکن رسیده است

خبرگزاری بسیج: معاون برنامه ریزی و بودجه و عضو هیات مدیره شرکت توزیع برق نیروی استان تهران، سیاست کلی این شرکت در ارتباط با تامین برق مشترکان را بازسازی کامل و بازنگری مجدد زیرساخت های تامین برق درسطح استان اعلام کرد.
کد خبر: ۸۹۸۵۵۹۲
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مهندس ورپشتی، در آیین افتتاح پروژه های شبکه توزیع برق شهرستان ری، مسئولیت تامین برق شهری در سطح استان را به عنوان یکی از بزرگترین شرکت ها از لحاظ گستردگی با 20 منطقه و از لحاظ وسعت با 25 هزار کیلومتر مربع  تامین برق، خاطرنشان کرد: انجام این مهم، نیاز به انسانهای شریفی دارد که با جان و دل خدمت می کنند و باید از آنها قدردانی شود.

وی خاطر نشان کرد: کار اگر برای رضای خدا باشد نتیجه خوبی خواهد داشت؛ ما باید وظیفه مان را به نحو مطلوب انجام دهیم و دنبال نتیجه نباشیم. مهم نیست کسی از ما تقدیر می کند یا نه، آنکس که باید ببیند، ناظر اعمال ما هست و باید کار را برای رضای خداوند انجام دهیم.

مهندس ورپشتی، گفت: سیاست شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، این است که برق مطمئن و پایدار برای همه مشترکان تامین کند ، ما نیز سیاست مدونی تنظیم کرده ایم. سیاست کلی ما در ارتباط با تامین برق مشترکان بر این قرار گرفته است که ابتدا زیرساخت های تامین برق را درسطح استان به طور کامل بازسازی و بازنگری مجدد کنیم. در این راستا از ابتدای امسال در سطح استان 4 پست فوق توزیع راه اندازی کردیم  و تا پایان سال دو پست 230 ولت نیز ایجاد خواهیم کرد و دو پست 63 ولت هم با همکاری برق منطقه ای راه اندازی خواهد شد و غیر از فیدرهایی که از ابتدای سال اجرا شده است، 20 فیدر 20کیلو ولت نیز تا پایان سال ایجاد خواهد شد.

وی گفت: در بحث بهینه سازی، هدف ما بازسازی و بازنگری کامل شبکه 20 کیلو ولت  است به نحوی که در مواقع بحرانی نظیر طوفان، بارش های سنگین برف و باران شبکه کمترین حادثه را داشته باشد. همانطور که در بارش های اخیر برف خوشبختانه در همه شهرستان های استان تهران حداقل خاموشی را داشتیم.

وی اذعان کرد که به دلیل گستردگی شبکه پیش آمدن خاموشی اجتناب ناپذیر است، اما     الحمدلله اقدامات همکاران ما در حوزه معاونت بهره برداری و اقداماتی که بعمل آورده اند اثرات خود را نشان می دهد و آمار ها حاکی از این است که در دماوند اصلا خاموشی نداشتیم و در سایر شهرستانها نیز خاموشی حداقل بود.

ورپشتی، اظهار داشت: سال 86 بر اثر بارش برف سنگین بسیار دچار مشکل شدیم؛ در  طوفان سال 89 نیز در منطقه چاردانگه دچار مشکل شدیم و شبکه ها به هم ریخت این موضوع باعث شد که معاونت بهره برداری یک استراتژی مدون برای بهسازی کامل شبکه و فیدرهای 20 کیلو ولت تدوین کند که بالغ بر650 فیدر 20 کیلو ولت در سطح استان را یک به یک بازنگری کردیم.

وی، فیدر زرین دشت در منطقه دماوند را به دلیل اینکه این فیدر از باغ های شهرستان عبور کرده و بسیار پر حادثه است، یکی از پر مشکل ترین و پرحادثه ترین فیدرها در سطح استان برشمرد و گفت: معمولا در طول سال هر نسیمی که می وزید چند مورد خاموشی در این منطقه اتفاق می افتاد، همکاران ما از جان مایه می گذارند و خوشبختانه با اقداماتی که همکاران ما در منطقه دماوند انجام داده اند این فیدر امسال حتی یک خاموشی هم نداشت و این نشان می دهد که اگر به حرف بسنده نکنیم و عمل کنیم، کار اثر خودش را خواهد گذاشت.

  

 

ارسال نظرات