خبرهای داغ:
شفیعیان، سرپرست شبکه دامپزشکی آران و بیدگل گفت: تاکنون بیماری آنفولانزای پرندگان در آران و بیدگل مشاهده نشده است.
کد خبر: ۸۹۸۵۴۹۰
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آران وبیدگل، امیرحسین شفیعیان با بیان این که تاکنون بیماری آنفولانزای پرندگان در آران و بیدگل مشاهده نشده است، اظهار کرد: چند مورد مرگ و میر پرندگان در روستاهای شهرستان گزارش شد که بیشتر به خاطر بیماری نیوکاسل رخ داد.

سرپرست شبکه دامپزشکی آران و بیدگل عامل اصلی شیوع بیماری نیوکاسل و دیگر بیماری های طیور را خرید از دوره گردها عنوان کرد و گفت: علاوه بر اطلاع رسانی به مرغداری ها، برنامه‌هایی در سطح مدارس نیز برای هشیاری در برابر آنفولانزای پرندگان اجرا شده است.

وی اضافه کرد: با نیروی انتظامی هم برای کنترل مبادی ورودی شهرستان و جلوگیری از ورود غیر مجاز ماشین های حمل کود هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

شفیعیان به همکاری های صورت گرفته با جهاد کشاورزی برای آگاهی کشاورزان از علائم بیماری های پرندگان اشاره کرد و ادامه داد: کشاورزان باید تا حد ممکن کود را از مرغداری های داخل شهرستان تهیه کنند.

سرپرست شبکه دامپزشکی آران و بیدگل درباره علائم بیماری آنفولانزای پرندگان اظهار کرد: خس خس سینه، ریزش اشک، سینوزیت، سیاه شدن قسمت‌های بدون پر مانند تاج و ریش، تورم سر و صورت، ژولیدگی پرها، اسهال و مرگ سریع از جمله نشانه های این بیماری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها