خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ترفند دشمن در جنگ نرم ایجاد نارضایتی عمومی است، گفت: به واسطه جنگ نرم دشمن در شرایط کنونی نطفه نارضایتی عمومی در کشور ایجاد شده و این امر حتی در بین افراد مذهبی نیز رسوخ کرده است.
کد خبر: ۸۹۸۵۳۲۶
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲

ترفند دشمن در جنگ نرم ایجاد نارضایتی عمومی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدمجتبی حسینی یمین امروز در مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت با اشاره به وجود شبهات موجود در جامعه در خصوص وضعیت کنونی جامعه در مقایسه با نظام پهلوی اظهار داشت: این شبهات به شدت در جامعه رواج داده می‌شود که لازم است به آنها پاسخ محکم و قطعی داد.

وی با طرح این شبهه که چرا رهبری با وجود مشکلات بسیار در کشور اقدامی برای رفع آن نمی‌کند در حالی که ایشان رهبر یک مملکت هستند، گفت: این شبهه وجود دارد که یا رهبری از مشکلات کشور خبر ندارد و یا اگر دارد اقدامی برای حل مشکلات نمی‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه این شبهه در کشور همچون نقل و نبات پخش می شود در پاسخ به آن افزود: وجود دشمن برای ما قطعی و روشن است و وجود آن به بعد از انقلاب مربوط نمی شود، چراکه بنابر آیات قرآن قوم یهود به عنوان شدیدترین مردم نسبت به کسانی که ایمان آورده‌اند همواره دشمنی می ‌ورزد و یک هفتم آیات قرآن در مورد این قوم است.

وی با اشاره به اینکه  دشمن به طور کاملا مشهود در صدد نابودی ما است، اضافه کرد: دشمنی دشمنان به دو صورت سخت و نرم است که وقتی دشمنان نظام نتوانستند با به کار بردن جنگ سخت کاری از پیش ببرند جنگ نرم را به راه انداختند تا از این طریق ما را نابود کنند.

حسینی یمین با بیان اینکه ترفند  دشمن در جنگ نرم ایجاد نارضایتی عمومی است، گفت: به واسطه جنگ نرم دشمن در شرایط کنونی نطفه نارضایتی عمومی در کشور ایجاد شده و این امر حتی در بین افراد مذهبی و کسانی که کاملاً به مسائل شرعی، دینی، انقلاب و امام(ره) اعتقاد دارند رسوخ کرده است.

وی ادامه داد: در صورت ایجاد نارضایتی عمومی آن را به ناکارآمدی نظام ارتباط می دهند و وقتی نظام ناکارآمد شد این ناکارآمدی را به رهبری ربط می‌دهند و  وقتی رهبری ناکارآمد شناخته شود عدم مشروعیت نظام مطرح می‌شود به این معنا که انقلاب از مشروعیت برخوردار نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دشمن با ایجاد نارضایتی عمومی و سپس نا کارآمد نشان دادن  نظام و رهبری و عدم مشروعیت به دنبال سرنگونی نظام است، تصریح کرد: در جنگ نرم  دشمن با این هدف و با به کار بردن این ابزار در صدد براندزای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه پاسخ به این شبهه یادآور شد: متاسفانه برخی افراد تصور می‌کنند وضعیت فعلی جامعه خراب و هیچ چیز سر جای خود نیست و نابود شده، بنابراین یک نارضایتی و ناکارآمدی وجود دارد.

حسینی یمین با بیان اینکه باید در جامعه تحلیل‌ها را در کنار تحلیل‌های امام خامنه ای(مد ظله العالی) قرار داد و به درستی یا نادرستی آن پی برد، افزود: هر تحلیلی که با تحلیل ایشان سازگار باشد صحیح و در غیر این صورت اشتباه است و اگر این تحلیل که در کشور اوضاع آشفته و هیچ چیز سر جای خودش نیست را در کنار تحلیل حضرت آقا قرار دهیم مشاهده می‎کنیم که این تحلیل به کل غلط است.

وی با بیان اینکه نباید کسی تحلیل خود را بر تحلیل حضرت آقا مقدم بدارد، تاکید کرد: کسی که قائل به این مهم باشد که تحلیل او بر تحلیل مقام معظم رهبرری ارجحیت دارد باید برای او مبانی ولایت فقیه را تدریس کرد.

* هرکس به میزانی که دارای اختیار است باید مورد سوال قرار گیرد

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضرت آقا  این تحلیل که وضعیت کنونی جامعه آشفته و هیچ چیز سر جای خود نیست را رد می‌کند، گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود در 19 دی سال جاری در جمع مردم قم در پاسخ به این شبهه می فرمایند که «انتقاد کار خوبی است و کار لازمی است، تذکّر کار خوبی و کار لازمی است، امّا تذکّر و انتقاد را به‌صورت یک کلاغ چهل کلاغ مطرح نکنند».

وی اضافه کرد: همچنین ایشان فرمودند«ما در قوّه‌ مجریّه چند هزار مدیر داریم؛ خب از بین این چند هزار مدیر، ممکن است مِن‌بابِ مثال ده دوازده نفر آدم‌های فاسدی باشند. این را اگر ما بزرگ کنیم، درشت کنیم، تعمیم بدهیم به همه‌ مدیران، آن‌وقت جوان ما اگر چنانچه این را بشنود از زبان من و شما، حق دارد که دلش آب بشود و بگوید عجب! همه‌ مدیران ما دچار این مشکل هستند».

حسینی یمین با بیان اینکه برخی با بیان این حرف که«مدیران ما همه خوابند و اقدامی برای حل مشکلات جامعه نمی کنند» در جامعه ایجاد نارضایتی می کنند، اظهار کرد: حضرت آقا کاملا این را رد می کند و می‌فرمایند«مسئولین ارشد کشور دارند کار می‌کنند. اینکه ما خیال کنیم که مسئولین گرفته‌اند خوابیده‌اند، کار نمیکنند، غلط است؛ این‌جوری نیست؛ بنده از نزدیک شاهدم، می‌بینم. مسئولین ارشد به‌قدر وسعشان دارند کار میکنند؛ البتّه یک جاهایی قصور هست، تقصیر هست - نه اینکه اینها را منکر باشیم؛ بنده‌ حقیر هم، هم قصور دارم، هم تقصیر دارم؛ ولی مسئولین دارند کار می‌کنند، دارند تلاش می‌کنند. اینکه شایع کنند که آقا، فایده‌ای ندارد، کاری نمیتوانند بکنند؛ کاری ممکن نیست، همه‌جا قفل است، قضیه این‌جوری نیست؛ بعضی از مشکلات در حال حل است، بعضی از مشکلات قابل حل است، بعضی از مشکلات حلش زمانبر است؛ اینها را باید توجه داشت» .

این استاد حوزه و دانشگاه  ادامه داد: برخی افراد می‌گویند که «امام خامنه‌ای چون رهبر است می خواهد  با این فرمایشات اوضاع و وضعیت کشور را بهتر نشان دهد» در صورتی که ایشان همواره می‌فرمایند «من دیپلمات نیستم، من انقلابیم؛ حرفم را صریح می زنم»

وی با بیان اینکه برخی اظهار می‌کنند که تمامی مشکلات جامعه به رهبری بر می‌گردد و ایشان به عنوان رهبر این قدرت را دارد که بتواند مشکلات را حل کند، عنوان کرد: هرکس به میزانی که دارای اختیار است باید مورد سوال قرار گیرد و هر کس به میزان مسئولیت و اختیارات خود  باید پاسخگو باشد.

حسینی‌یمین با بیان اینکه اختیارات رهبری را قانون اساسی مشخص می‌کند و بر حسب سلیقه افکار عمومی نیست، اضافه کرد: بر حسب اصل 110 قانون اساسی وظایف و مسئولیت های رهبری در  11بند مشخص و معین شده و اگر خارج از این 11بند را بخواهیم این مسئولیت داده نشده است.

* مشکل اینجاست که در کشور یقه را اشتباه می گیرند

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور با بیان اینکه رهبری بر اساس بند 1 اصل 110 قانون اساسی اجرا و سیاست‌های  اقتصاد مقاومتی را به عنوان سیاست‌های کلی نظام برای حل مشکل اقتصاد تبیین کرده‌اند، گفت: بر اساس اصل 57 قانون اساسی رئیس جمهور باید این سیاست‌ها را اجرا کند و اگر قصور و کوتاهی می شود باید یقه مسئول را گرفت؛ مشکل اینجاست که ما چیزی از رهبری می خواهیم که مسئولیت انجام آن را ندارد و در کشور یقه را اشتباه می گیرند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برخی افراد اظهار می‌کنند که رهبر بر حسب بند 2اصل 110 مسئولیت نظارت بر کار رئیس جمهور را دارد و از این طریق می تواند بر رئیس جمهور اعمال فشار کند، افزود: بر حسب بند 2 اصل 110 رهبری تنها وظیفه نظارت را بر عهده دارد و نظارت به معنای عزل و زندان کردن نیست.

وی با بیان اینکه برخی اینگونه ادعا می کنند اگر رئیس جمهور به خوبی سیاست‌های کلی نظام را اجرا نمی کند رهبر می تواند او را عزل کند، تاکید کرد: رهبری در این صورت نمی تواند رئیس جمهور را عزل کند چراکه بر حسب بند 10 اصل 110 قانون اساسی عزل رئیس جمهور با در نظر گرفتن مصالح کشور، پس از حکم دیوان عالی کشور در تخلف وی از وظایف قانونی یا رأی مجلس شورای اسلامی و عدم کفایت وی امکان دارد.

حسینی یمین با بیان اینکه برخی شبهه ایجاد می کنند که اگر رهبر قاطع باشد می تواند رئیس جمهور را همچون امام راحل که بنی صدر را عزل کرد، عزل کند، افزود: پاسخ این است که امام(ره) بنی صدر را عزل  نکرد بلکه رأی عدم کفایت آن را مجلس داده و رهبری چنین اقدامی نکرده چراکه بر حسب قانون اساسی رهبری حق برداشتن و عزل رئیس جمهور را ندارد.

وی ادامه داد: ممکن است برخی اینگونه شبهه ایجاد کنند که رهبر چون ولایت مطلقه  دارد می تواند رئیس جمهور را عزل کند که در پاسخ به این گونه شبهه باید گفت این ولایت مطلقه که در قانون اساسی آمده در مقابله ولایت مقیده فقه است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ولایت مطلقه فقیه به این معنا نیست که رهبری هرآنچه خواست می تواند انجام دهد، تصریح کرد: در فقه دو نظر وجود دارد و برخی قائل به این هستند که ولایت، مقید به  امور حسبه است در صورتی که قانون اساسی در اصل 57 می نویسید «ولایت مطلقه فقیه» به این معنی که ما ولایت مقید به امور حسبه را قبول نداریم؛ و ولایت مطلقه به این معنا نیست که رهبر هر کاری دلش خواست می تواند انجام دهد.

وی در ادامه پاسخ به این شبهه عنوان کرد: رهبری در تاریخ  26/9/ 82  در دیدار با دانشجویان می‌فرمایند که «‌بعضی‌ها خیال می‌کنند که این «ولایت مطلقه‌ی فقیه» که در قانون اساسی آمده، معنایش این است که رهبری مطلق‌العنان است و هر کار که دلش بخواهد، میتواند بکند! معنای ولایت مطلقه این نیست. رهبری بایستی موبه‌مو قوانین را اجرا کند و به آنها احترام بگذارد».

حسینی یمین در خصوص شبهات مطرح در خصوص قوه قضائیه نیز یادآور شد: باید به این نکته توجه کرد که رهبری نسبت به قوه قضائیه عدم تمرکز اداری دارد به طوری که عزل رئیس قوه قضائیه  در صورت احراز فساد اخلاقی و رفتاری ایشان و  جایگزینی شخصی برتر از فرد عزل شده یا حداقل هم تراز با او انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات