خبرهای داغ:
نمایشگاه آثار برگزیده طرح جابربن حیان دانش آموزان دوره ابتدایی شاهین شهر ظهر امروز، به مناسبت ایام دهه فجر، با حضور جمعی از مسئولان در مدرسه دکتر حسابی شاهین شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۵۳۱۲
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
به گزارش خبرنگار بسیج از شاهین شهر، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شاهین شهر در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: جشنواره طرح جابربن حیان از سال ۸۹ با هدف نهادینه کردن تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی در چهار مرحله شهرستانی، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.
اسدالله نوروزی با بیان اینکه دانش آموزان دوره ابتدایی در ابتدای سال تحصیلی به صورت داوطلبانه برای شرکت در این طرح ثبت نام می‌کنند، افزود: دانش آموزان با همکاری معلم و اولیا خود موضوعی را برای تحقیق انتخاب می‌کنند و سپس بصورت فردی یا تیمی کار تحقیقاتی و پژوهشی انجام و ارائه می‌دهند و این آثار پس از داوری در نمایشگاه مدرسه شرکت می‌کنند.
وی از ثبت نام حدود سه هزار نفر از دانش آموزان مدارس شاهین شهر در پنجمین جشنواره جابربن حیان بصورت تیمی یا تک‌نفره خبر داد و افزود: امسال دو هزار و ۵۰۰ طرح به دبیرخانه جشنواره رسید که از این بین ۲۸۰ طرح پذیرفته و به مرحله منطقه‌ای راه پیدا کردند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شاهین شهر، با اشاره به استقبال دانش آموزان برای شرکت در جشنواره بیان کرد: راه‌یابی طرح‌های دانش اموزان به مرحله استانی براساس سهمیه بندی استان است که هرساله پنج طرح به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.
وی اضافه کرد: نمایشگاه پنجمین جشنواره جابربن حیان به مدت یک هفته صبح و بعدازظهر در مدرسه دکتر حسابی آماده بازدید دانش آموزان و اولیا و مربیان است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها