امیراحمدی خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی تعداد متسابقین قرآنی نسبت به سال گذشته/ حضور ناظر فنی برای نخستین بار در این دوره از مسابقات

مسئول فنی شانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خواهران شاغل در سپاه از افزایش ۲۰ درصدی تعداد متسابقین قرآنی نسبت به سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۵۲۶۲
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
محبوبه امیراحمدی در حاشیه این مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار داشت: این دوره مسابقات مسابقات در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء حفظ ۵ و ۳ جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، مفاهیم سطح ۱ و سطح ۲ و مفاهیم به مدت سه روز در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت مشهد در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: شاغلین با مدرک تحصیلی دیپلم در مفاهیم سطح ۱ و شاغلین با مدرک تحصیلی کاردانی تا دکترا در مفاهیم سطح ۲ شرکت دارند که منبع مطالعات رشته مفاهیم جزء ۱۷ تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی است.

وی با اشاره استقبال خوب خواهران و حضور بیش از ۲۵۰ نفر در این مسابقات، از حضور ۱۲ داور با تجربه و دارای مدارک معتبر و در سطح ملی خبر داد و ابراز داشت: برای ارتقاء سطح کیفی مسابقات، سه گروه داور در سه رشته حفظ، قرائت و مفاهیم دعوت قضاوت و ارزیابی دقیق شرکت کنندگان را بر عهده دارند.

امیر احمدی ادامه داد: در این دوره از مسابقات رسیدگی به اعتراضات احتمالی و آموزش فنی متسابقان در دستور کار قرار گرفته و سعی کردیم با در نظر گرفتن استاد ناظر و توجه جدی و بیشتری به امر آموزش داشته باشیم.

وی یکی دیگر از دلایل حضور استاد ناظر را آموزش و توجیه متسابقین نسبت به ریزنمرات حین ارائه کارنامه و نیز نظارت بر کار داوری و مطرح کردن قوانین جدید برای داوران دانست و گفت:: با این کار در صددیم تا اعتراض احتمالی متسابق را به صفر برسانیم.

وی بیان داشت: داوران در سطح داوران سازمان اوقاف هستند و دارای مدرک داوری از سوی این سازمان می‌باشند.

مسئول فنی این دوره از مسابقات یادآور شد: با برنامه ریزی‌های انجام شده در آموزش‌های حضوری در راستای ارتقاء کمی و کیفی مسابقات قرآن سپاه؛ در صددیم با راه اندازی آموزش غیر حضوری در این راستا گام‌های بلند تری برداریم.

وی ادامه داد: در آموزش غیر حضوری مربیان بصورت تلفنی آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند و این از امسال برای اولین بار صورت گرفته و در قالب نهضت قرآنی دوره‌هایی برای شاغلین بصورت غیر متمرکز برگزار میشود.

امیراحمدی؛ کسب مقام اول سپاه در مسابقات قرآن نیرو‌های مسلح در سال ۹۶ را از جمله تاثیرات برگزاری این کلاس‌های آموزشی عنوان کرد.

گفتنی است؛ شانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خواهران شاغل در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همت معاونت فرهنگی و تبلیغات نمایندگی، ولی فقیه در سپاه برگزار شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها