سرمایه‌گذاران به علت آشفتگی در بازار اوراق قرضه در جهان به دنبال پناه گرفتن در زیر جذابیت و امنیت طلا هستند و این امر باعث شد که قمیت این فلز گران بها امروز افزایش یابد.
کد خبر: ۸۹۸۵۲۰۸
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، قیمت طلا امروز افزایش یافت چراکه سرمایه‌گذاران به علت آشفتگی در بازار اوراق قرضه در جهان به دنبال پناه گرفتن در زیر جذابیت و امنیت طلا هستند هرچند انتظار برای افزایش بیشتر نرخ بهره در سال جاری بر بازار تاثیر گذاشته است.

هر اونس طلا با 55 سنت افزایش 1340.22 دلار فروخته شد. قیمت طلا روز جمعه 1.2 درصد کاهش یافت که بالاترین میزان از 7 دسامبر 2017 بود.

 پس از انتشار گزارش قوی فرصت‌های شغلی امریکا در روز جمعه، انتظارات برای افزایش تورم تقویت شد که این امر می‌تواند افزایش نرخ بهره را امسال بار دیگر رقم بزند و همچنین این گزارش سبب تقویت دلار شد که قیمت طلا را برای مالکان دیگر ارزها گران می‌سازد؛ مجموع این دلایل سبب کاهش قیمت طلا در روز جمعه شد.

دنیل هاینس، تحلیلگر بانک ای‌ان زد گفت تردید دارد که یک افزایش بزرگ‌تر در قیمت‌ها با توجه به تصحیح قیمتی در بازارهای اوراق قرضه صورت گیرد.

بازارهای سهام آسیا پس از بزرگ‌ترین سقوط وال استریت از سال 2011 تاکنون در روز گذشته، سقوط کردند.

طلا به علت توانایی در حظ ارزش خود حتی در زمان بی‌ثباتی‌های سیاسی و مالی، به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

هفته گذشته، بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرد اما اعلام کرد که تورم احتمالا امسال افزایش می‌یابد و افزایش تدریجی نرخ بهره را خواهیم داشت.

فلز زرد به شدت به افزایش نرخ بهره آمریکا حساس است زیرا این افزایش، هزینه‌های نگهداری طلا به عنوان یک دارایی بدون سود را بالا می‌برد و در عین حال باعث افزایش ارزش دلار می‌شود.

ارسال نظرات