خبرهای داغ:
معاون موزه ها و یادمان های دفاع مقدس اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: خطر دیگر تحریف فرهنگ دفاع مقدس است که اگر آن را از باورپذیری دور کنند دیگر نمی توانیم از آن به عنوان سرمایه در جنگ نرم استفاده کنیم لذا می خواهند ما را از آن دور کرده و در آن رخنه کنند.
کد خبر: ۸۹۸۵۱۸۶
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، چه خوب است که در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی باری دیگر قصه مجاهدت مردان سرزمینمان را فریاد بزنیم و از هیچ کوششی برای ترویج فرهنگ شهادت فرو نگذاریم.

حال که بناست برای اولین بار کنگره بزرگ 2هزار شهید خراسان جنوبی در مهر سال 97 برگزار شود یادی کنیم از سربازان در گهواره امام خمینی(ره) که امروز کمتر از آنان یاد می شود.

عده ای جهادی گونه خادم الشهدا هستند و عده ای نیز از این مهم غافلند.

به امید اینکه کنگره شهدا تلنگری باشد به آنهایی که در هر منسب و جایگاهی که هستند باور کنند خادم شهدایند و در این راستا قدم بردارند. اکنون دوره های آموزشی برای راویان و خادم الشهدا در حال برگزاری است.

خانم وحدتی در حال حاضر مدت10 سال است  که به عنوان خادم الشهدا از طرف قم و تهران و خراسان جنوبی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام می شود در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهارداشت: شهیدان برای دفاع ازحق بپا خاستند و ازهمه چیز خود گذشتند تاحق پررنگ تر از باطل گردد.

وی با بیان اینکه خادم شهدا توفیق بزرگی است عنوان کرد: خادم زائرین شهدا شدم تا ادامه دهنده راه شهدا باشم و نگذارم خونشان پایمال گردد چرا که جبهه باطل آرام نمی نشیند.

فرهنگ ایثار و شهادت از حذف رژیم سلطه تا حذف داعش/ فرهنگ دفاع مقدس پدافند تهاجم فرهنگی دشمن

این بانوی بسیجی با اشاره به اقداماتش در طول سفر راهیان نور بیان داشت: خدمات دادن به میهمانان و زائرین شهدا، فضاسازی، ایجاد ایستگاه صلواتی، برگزاری مسابقات و دلنوشته شهدا و غیره از جمله کارهای خادمین شهدا است.

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره شهدا موجب تجلیل از ایثارگری گذشتگان و درسی برای آیندگان است گفت: با جمع آوری وصیت ها و خاطرات شهدا، چاپ کتاب، راه اندازی سایت شهدا و دیدار با خانواده شهدا باید ادامه دهنده سیره شهدا در همه ابعاد باشیم.

وحدتی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند "یاد شهدا، افتخارات شهدا، عزت شهدا را همه باید نصب العین خودشان قرار بدهند" افزود: با ارج نهادن به خانواده شهدا و یاد و خاطره شهدا در مجالس و محافل فرهنگی و ترویج روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، معرفی سبک زندگی شهدا وانتقال مفاهیم شهادت و دفاع مقدس تکلیف ما است.

وی با بیان اینکه خادمی شهدا تنها در راهیان نور خلاصه نمی شود تاکید کرد: گاهی رنج و زحمت زنده نگه داشتن خون شهید از خود شهادت کمتر نیست. خادم شهدا درواقع ادامه دهنده راه شهداست.

این خادم الشهدا با بیان اینکه شهدا لطف بزرگی در حق ما کردند و دینی بر گردن ما دارند گفت: ترویج فرهنگ حفظ  حجاب وعفاف و ... زنده نگهداشتن  یاد و خاطرشهدا مردم را بسوی کارهای خیر و روحیه از خودگذشتگی تشویق می کند پس برای تشکر از لطف شهدا باید ادامه دهنده سیره آنان باشیم.

 

نادر پور مسئول کمیته خادم الشهدا خواهران استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهارداشت: خادمین شهدا افرادی هستند که در سامانه ثبت نام و ارتباط داشتند که در یادمان های دفاع مقدس و اردوگاه های استانی در اهواز و مناطق جنگی حضور پیدا می کنند و به زائرین شهدا خدمت رسانی دارند.

فرهنگ ایثار و شهادت از حذف رژیم سلطه تا حذف داعش/ فرهنگ دفاع مقدس پدافند تهاجم فرهنگی دشمن

وی خاطرنشان کرد: کنگره شهدا سال آینده بنا است برگزار شود و پیش بینی انجام شده که از خادمین شهدا بخواهیم با خانواده شهدا ارتباط برقرار کردند و شهدا را بهتر بشناسند که خودشان بتوانند در عمل در ارتباط با زائرین پیام رسان شهدا باشند.

مسئول کمیته خادم الشهدا گفت: سرکشی از خانواده شهدا و ارتباط گیری با آنها مقارن شد با کنگره شهدای استان که قبل از برگزاری کنگره از 2 هزار شهید استان در تیم های مختلف سرکشی شکل می گیرد و از خواهران در ارتباط گیری با همسران، مادران و فرزندان شهدا استفاده می شود.

وی با بیان اینکه آموزش مصاحبه با خانواده های ایثارگران ، شهدا ، جانبازان انجام شد افزود: باید خاطرات شهدا جمع آوری شود که در استان ما متاسفانه آنطور که باید و شاید کمتر کار شده است در صورتیکه برخی از خادمین شهدا خودشان عضوی از خانواده شهدا هستند.

نادر پور با بیان اینکه یکی از اهداف ما حفظ و انسجام برای خادمین است  ادامه داد: هیئت های مردمی تشکیل دهیم و در فضای مجازی در بحث جهاد و شهادت عده ای  پای کار باشند که خواهران همکاری و روحیه خوبی دارند.

وی با بیان اینکه برای معرفی شهدا همه باید پای کار بیایند و همه در هر مجموعه ای که کار می کند خادم شهدا باشند گفت: در اولین دوره آموزشی که در استان برگزار شده است 40 نفر شرکت کردند و حفظ آثار و سپاه استان تاکنون پای کار هستند.

 

معصومه علی نژاد مربی صالحین و خادم الشهدا در گفتگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه هدف ما تسری فرهنگ شهید و شهادت در جامعه است گفت: نیاز است خادمان و راویان شهدا آموزش داده شوند و در جلسات و پایگاه های بسیج حاضر شوند چون ترویج فرهنگ شهادت بین مردم نیاز امروز جامعه است .

وی عنوان داشت: شهدا انسانهای آسمانی نبودند بلکه انسان عادی بودند اما با اطاعت پذیری از خداوند و با سیره و سلوک زندگی اسلامی و الگو گیری از ائمه اطهار به آن مرتبه رسیدند.

این راوی دوران دفاع مقدس با بیان اینکه رمز و رموز روایتگری در برقراری ارتباط با مخاطب است گفت: باید در آنچه از خاطرات شهدا بیان می کنیم خودمان به این باور برسیم و واقعا باور قلبی داشته باشم که شهدا زنده اند و نزد خداوند روزی دارند.

وی با بیان اینکه شهید از روزی خود به کسی که با اخلاص متوسل شود می بخشد افزود: به شهید گمنام می توانیم متوسل شویم. برای مردم ساده و روان بگوییم و باور پذیر برای مردم باشد.

علی نژاد ادامه داد: همچنین نهادینه شدن فرهنگ صبر و استقامت خانواده های معزز شهدا در جامعه و نکته یابی ونکته سنجی زندگی شهدا را در جامعه رواج دهیم.

 

محمود محبوب مسئول کمیته جمع آوری آثار شهدا در کنگره شهدا در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: «کربلا در کربلا می مرد اگر زینب نبود» اگر حرکت زینبی انجام ندهیم فرهنگ دفاع مقدس که مبتنی بر فرهنگ عاشوراست از یادها فراموش می شود. آموزش راویان و کنگره شهدا کار زینبی است که باید انجام دهیم یعنی پیام شهدا را به نسل های آینده منتقل کنیم.

فرهنگ ایثار و شهادت از حذف رژیم سلطه تا حذف داعش/ فرهنگ دفاع مقدس پدافند تهاجم فرهنگی دشمن

وی با بیان اینکه همانطور که دشمنان در طول تاریخ دنبال تحریف حقایق عاشورا بودند امروز دنبال تحریف دفاع مقدس هستند تاکید کرد:  ما باید حقایق دفاع مقدس را مستند برای نسل آینده و قرن های آینده ثبت و ضبط کنیم .

محبوب خاطرنشان کرد: ملت ما بداند که روزگاری در این سرزمین جوانانی بودند که از همه هستی خودشان برای دفاع و صیانت از نظام و انقلاب گذشتند. یادواره ها و کنگره های شهدا تضمین کننده این مسیر است.

وی با بیان اینکه یک کار دشمن تهاجم فرهنگی است که در مقابله با آن مهمات و سرمایه ما فرهنگ دفاع مقدس و یاد شهدا است که می توانیم با آن دفاع و حتی حمله کنیم و جلو رویم گفت: در میدان عمل دیدیم که تمام قدرت های مادی جمع شدند تا دولت شجره خبیثه داعش را حاکم کنند و ما با فرهنگ ایثار و شهادت در مقابل تمام قدرت های مادی ایستادیم و دولت خبیثه داعش را حذف کردیم.

معاون موزه ها و یادمان های دفاع مقدس اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: خطر دیگر تحریف فرهنگ دفاع مقدس است که اگر آن را از باورپذیری  دور کنند دیگر نمی توانیم از آن به عنوان سرمایه در جنگ نرم استفاده کنیم لذا می خواهند ما را از آن دور کرده و در آن رخنه کنند.

وی ادامه داد: باید استفاده از ابزار فضای مجازی را خوب یاد بگیریم و بعد باید در فضای مجازی تولید محتوا کنیم و که مبتنی بر اعتقادات ما ، فرهنگ دفاع مقدس، سبک زندگی ائمه و اعتقادات دینی ما است و این محتوا را باید در فضای مجازی نشر دهیم.

محبوب با بیان اینکه متاسفانه همه به کاربر فضای مجازی تبدیل شدیم تصریح کرد: در دفاع مقدس داریم که مهم نیست ابزار ساخته دشمن است چون شهید بابایی با هواپیمای ساخته دست آمریکا از تمامیت حقانیت اهل بیت و از میهن اسلامی دفاع کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها