طرح جنگلانه کشت بذر بادام کوهی و بنه در مناطق جنگلی باغ شادی توسط جهاد گران بسیجی حوزه خواهران حضرت زینب (س) برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۵۱۷۴
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم؛ همزمان با دهه فجر اردوی جهادی خواهران بسیجی با هدف شرکت در طرح ملی جنگلانه در منطقه حفاظت شده باغ شادی خاتم برگزار شد.
فرمانده سپاه خاتم گفت: اینبار با تلاش اردوی جهادی خواهران منطقه حفاظت شده باغ شادی با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان و مشارکت مردمی طرح جنگلانه کشت بذر بادام کوهی در مناطق حفاظت شده شهرستان خاتم آغاز شد.
آزادی نژاد افزود: این طرح با استفاده از بذر بادام کوهی و بنه در عرصه‌های جنگلی منطقه حفاظت شده باغ شادی و با هدف احیاء جنگل در این منطقه اجرا می‌شود.
وی افزود: بیماری‌های ناشی از کم بارشی در سال‌های اخیر و‌هم چنین آفت دارواش منجر به خشک شدن تعدادی از آن‌ها شده است، و با اجرای این طرح جنگل و مراتع در محدوده منطقه حفاظت شده باغ شادی شهرستان خاتم احیاء می‌شود.
فرمانده ناحیه بسیج سپاه خاتم، اصلاح و احیای مراتع تخریب شده، جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از هدر رفت آب، نگهداری و ذخیره نزولات آسمانی، تلطیف هوا و ایجاد محیط تفرجگاهی، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها و کمک به توسعه پایدار را از مهمترین اهداف اجرای این طرح بیان کرد.
ارسال نظرات