خبرهای داغ:
سردار شاهرخی عنوان کرد: از آمار ۳۳۰ هزار شهید دفاع مقدس، ۴۶ هزار نفر نوجوان بودند و از بین دانش آموزانی بودند که جهاد را بر خود واجب دانستند.
کد خبر: ۸۹۸۵۰۶۸
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین سردار شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر استان قزوین در مراسم با ولایت تا شهادت که در سالن شهید مطهری سپاه امام حسن مجتبی با حضور مسوولان سپاه و دانش آموزان دختر مدارس ناحیه یک و دو برگزار شد، بیان کرد: این جنگ هشت سال طول کشید و صد هزار نفر شهید و جانباز و ده ها هزار نفر در زندان های بعثی عراق اسیر بودند.
وی با اشاره به نقش مدافعان حرم گفت: اگر امروز جوانان ما به عنوان مدافعان حرم جانفشانی نمی کردند، ما هویتی به نام ایران نداشتیم و برای این که یکپارچگی ملی ما باقی نمی ماند و ما باید ایستادگی می کردیم که این ایستادگی برای کشور و ملت ما هزینه داشت.
فرمانده سپاه صاحب الامر اظهار کرد: از آمار ۳۳۰ هزار شهید دفاع مقدس، ۴۶ هزار نفر نوجوان بودند و از بین دانش آموزانی بودند که جهاد را بر خود واجب دانستند.
سردار شاهرخی عنوان کرد: ما در دوران دفاع مقدس به ازای هر ایرانی ۲۰ سی سی خون داده ایم تا عزت و استقلال میهن پا برجا بماند و این حماسه ارزش ماندگاری در اذهان را تا جهان باقی است دارد.
وی افزود: امروز وظیفه تک تک ما به عنوان یک ایرانی این است که حوادثی که سرنوشت ساز است در تاریخ ملت به فراموشی سپرده نشود. امنیتی که امروز داریم به پاس جانفشانی و ایثارگری ۳۰۰ هزار شهید و ۸۰۰ هزار مجروح به دست آمده تا دشمن به ما تسلط نیابد و هیچ گونه ذلتی متوجه ما نشود.
فرمانده سپاه صاحب الامر استان قزوین اذعان کرد: زمانی در تاریخ کشور جوانان برای اعتلای کشور جان دادند، امروز وظیفه شما جوانان چیست؟ باید کتاب های دوران دفاع مقدس خوانده شود تا بدانید در آن برهه تاریخ کشور، مردم برای حفظ هویتشان چه کردند.
سردار شاهرخی اضافه کرد: امروز ما در لباس مدافعان حرم، برای حفط امنیت خودمان به عراق و سوریه می رویم زیرا دشمن بی رحم است و به هیچ کس و هیچ چیز رحم نمی کند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما برای این که از سرزمینمان دفاع کنیم ناچاریم هزاران کیلومتر دورتر از کشور، با دشمن مقابله کنیم و سختی این کار را مدافعان به جان خریده اند.
فرمانده سپاه صاحب الامر استان قزوین در پایان گفت: امیدواریم کشور ما بتواند به اهدافی که شهدا برای آن جانفشانی کرده اند دست یابد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها