خبرهای داغ:
مدیرموسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود با اشاره به این مطلب که تربیت دینی فرزندان، امری لازم و ضروری است گفت: دشمن برای کمرنگ کردن ارزش‌های دینی جوانان تلاش می‌کند.
کد خبر: ۸۹۸۵۰۶۴
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد ابراهیمی در کارگاه آموزش خانواده ضمن بیان اینکه خانواده اساسی‌ترین رکن در تربیت و یک نهاد طبیعی، فطری، الهی و مهم‌ترین مکتب تربیت و تکامل انسان‌ها است بیان داشت: خانواده نخستین کانون رشد و آرامش بشری به شمار می‌آید.
وی با تاکید بر اینکه خانواده، نهادی طبیعی است؛ چون بر اساس طبیعت، آدمی به‌عنوان یک مخلوق، مانند سایر مخلوقات با اصل تکوین مطابقت دارد و همچون اصل کلی حاکم بر همه پدیده‌های عالم در حرکت از نقص به سوی کمال‌اند افزود: والدین به طرق مختلف، می‌توانند در شکل گیری حس دینی و رشد گرایشات معنوی در فرزندان نقش داشته باشند.
مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین با اشاره به اینکه والدین این نقش را از طریق ارتباط‌های کلامی، القاء باور‌های مذهبی و معنوی و همچنین رفتار‌های مذهبی ایفا می‌کنند بیان داشت: تحقیقات نشان می‌دهد که خانواده‌ها با انجام اعمال مذهبی مثل دعا کردن هنگام غذا خوردن، دادن خیرات، دستگیری از فقرا ورعایت اخلاق می‌توانند موجب رشد و بالندگی معنوی کودکان شوند.
ابراهیمی با بیان اینکه خانواده‌ها نقش بسزایی در تربیت فرزندان دارند افزود:، اما برخی والدین هنوز به این نقش اهمیت نمی‌دهند، بنابراین لازم است این نقش پررنگ در تربیت کودکان توسط اساتید متخصص تبیین شود.
وی در پایان توجه اولیا به فرزندان خود ونظارت بیشتردر رفتار‌های آن‌ها را خواستار شد و خاطرنشان کرد: امروز دشمن با تمام قوا و ابزار برای کمرنگ کردن ارزش‌های دینی واعتقادات جوانان ونوجوانان تلاش می‌کند تا فرزندان این مرز بوم را ازباور‌های دینی دور کند و با کمرنگ کردن اعقادات آن‌ها به اهداف شوم خود در ایران اسلامی دست یابد که در این راستا هوشیاری و توجه خانواده‌ها ضروری است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها