خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

رسالت زنان امروز از دوران پیروزی انقلاب سنگین تر است

مینو اصلانی گفت: همانطور که زنان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشتند، در ادامه این موفقیت هم نقش موثری دارند و باید با این دید جلو بروند که انقلابی ماندن سخت تر از انقلاب کردن است.
کد خبر: ۸۹۸۵۰۳۴
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
به گزارش بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، ؛ مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور، مینو اصلانی، ضمن شادباش ایام غرور آفرین دهه فجر، به خبرنگار «» گفت: امسال پایگاه های بسیج خواهران سراسر کشور، بر اساس امکان سنجی هایی که انجام داده اند، اولویت های اجرای برنامه های این دهه را انتخاب کرده اند فلذا شاهد اجرای برنامه های متنوع و متفاوتی در کشور هستیم که این اقدام با استقبال خواهران بسیجی نیز مواجه شد.

وی افزود: اما برخی از برنامه های ثابت هم طبق روال گذشته در پایگاه ها برقرار است که می توان به برپایی نمایشگاه، مسابقه فرهنگی و کتابخوانی در سراسر کشور و اجرای مسابقات ورزشی اشاره کرد.

اصلانی در خصوص دست آوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زنان نیز گفت: یکی از ویژگی های بسیار مهم این انقلاب، احیای هویت زن است، زنان در این عصر با تبلیغات گسترده مفاهیم فمنیستی در خدمت مطامع سودجویان قرار داشتند و در ایران پیش از انقلاب اسلامی بنیادهای سخیفی با الگوگیری از غرب، تمام تلاش خود را برای غربی کردن زن ایرانی و تحقیر او به کار می برد و با ایجاد شبکه های اجتماعی حیازدا در کشور مانند انتخاب دختر شایسته سعی در به صحنه آوردن زن نه از جهت ارزش های انسانی بلکه برای نمایش جسم او داشت.

وی ادامه داد: این زشت ترین و تحقیرآمیزترین حالت برای زن است که از او به عنوان کالا استفاده شود و تا این حد شکل ظاهری او مورد توجه قرار گیرد اما انقلاب اسلامی، همه این بساط ها را برچید و زمینه به کمال رساندن زنان را فراهم کرد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه زن می تواند انسان، همسر و مادری فعال و تاثیرگذار در جامعه باشد تاکید کرد: زن می تواند از همه ظرفیت های انسانی خود فرصتی طلایی ای را برای آرامش بخشی به خانواده، تربیت نسل استفاده کند و با این اقدامات مقدمات نجات دنیا را فراهم آورد و هویت زن را به او نشان دهد.

وی بازگشت به زنانگی را از ثمره های انقلاب اسلامی در سطح  جهان دانسته و با اشاره به فعالیت هایی که در غرب اتفاق افتاده است، افزود: جنبش های متعددی برای احیای هویت و شانیت مادری و نقش پدر در حمایت از دختران با شعار «به خانه بر می گردیم» روی داده است، همچنین جنبش خویشتن داری شکل گرفته است که در آن همه پیمان می بندند که غیر از چارچوب ازدواج، ارتباطی نداشته باشند.

اصلانی رسالت زنان ایرانی را سنگین ارزیابی کرده و گفت: همانطور که زنان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشتند، در ادامه این موفقیت هم نقش موثری دارند و باید با این دید جلو بروند که انقلابی ماندن سخت تر از انقلاب کردن است، چرا که جنگ نرم در دنیای امروزی بسیار پیچیده تر از گذشته است ولی تجربه جمهوری اسلامی نشان داد که با تحصیل و تهذیب می توان علی رغم همه هجمه ها درعرصه های علمی و فرهنگی خوش درخشید.

وی ادامه داد: دولت هم باید در رسیدن زنان به سعادت و کمال نهایت همکاری را داشته باشند، با انعطاف در ساعت کاری و فر اهم کردن بسترهای فعالیت های اجتماعی موجبات حضور اجتماعی زنان و نقش آفرینی آنان را فراهم کنند تا زنان مجبور نباشند که بین حضور اجتماعی و اقتصادی در جامعه و زندگی خانوادگی دست به انتخاب بزنند.

این کارشناس حوزه زنان در پایان تصریح کرد: از آنجا که یکی از ثمره های انقلاب اسلامی هویت یابی زنان است، همه بانوان این جامعه انتظار دارند که  دستگاه های متولی حوزه زنان و خانواده و سبک زندگی در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، به عنوان یک پیام نوید بخش در حوزه زنان، زمینه تحقق الگوی تمدن اسلامی را که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بر آن تاکید دارند فراهم کنند و به تبیین آن در جامعه بپردازند و همه دستگاه ها ملزم به اجرای آن شوند.

ارسال نظرات