خبرهای داغ:
بررسی اطلاعات استخراج شده از پایگاه شاخص های اساسی علم (ISI-ESI) نشان می دهد تعداد ۵۳ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی کشور در بین موثرترین های دنیا قرار گرفته اند که دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در بین دانشگاه های جامع در جمع موثرترین های دنیا قرار گرفته اند.
کد خبر: ۸۹۸۵۰۲۹
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، دکتر علی گزنی یکی از بنیانگذاران پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: پایگاه شاخص های اساسی علم آی.اس.آی به شناسائی و معرفی یک درصد از پراستنادترین دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی دنیا در رشته های مختلف علم می پردازد. این پایگاه، علم دنیا را به ۲۲ رشته موضوعی تقسیم کرده و در حال حاضر دانشگاه ها/ موسسات تحقیقاتی کشور در ۱۶ رشته از این ۲۲ رشته موضوعی رتبه بندی شده اند.
وی گفت: تعداد ۵۳ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی کشور در بین موثرترین های دنیا قرار گرفته اند و روند افزایش این موسسات نشان می دهد که پژوهش های جمهوری اسلامی ایران اثرگذاری بیشتری پیدا کرده اند.
عضو هیات علمی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری افزود: دانشگاه های شهید بهشتی، اصفهان، الزهرا (س)، بین المللی امام خمینی (ره)، بوعلی سینا، تبریز، تربیت مدرس، تهران، خلیج فارس، رازی، سمنان، شهرکرد، شهید باهنر کرمان، شهید چمران اهواز، شیراز، فردوسی مشهد، کاشان، گیلان، مازندران، محقق اردبیلی، یاسوج و یزد در بین دانشگاه های جامع در جمع موثرترین های دنیا قرار گرفته اند.
در ادامه گزارش معاونت پژوهشی دانشگاه آمده است: دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با ۹۱۲۸ استناد و با تعداد ۱۳۶۱ مدرک با نسبت ۶.۷۱ استناد به مدرک در بخش تمامی رشته های موضوعی و با ۲۸۰۳ استناد و با تعداد ۳۶۷ مدرک با نسبت ۷.۶۴ استناد به مدرک در بخش مهندسی، از رشد بسیار خوبی در زمینه استنادها برخوردار شده است.
همچنین دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با ۲۹ مقاله یک درصد برتر دنیا در بخش تمامی رشته های موضوعی و ۱۹ مقاله یک درصد برتر دنیا در بخش مهندسی در بین دانشگا های کشور از جایگاه خوبی برخوردار است.
9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها