کریمی گفت: هم اکنون جامعه کارفرمایی و به تبع آن جامعه کارگری با چالش هایی از جمله تسهیلات پرسود بانکی، نبود بازار مناسب فروش محصولات، وجود کالای قاچاق و مشکلات بیمه ای و مالیاتی روبرو هستند.
کد خبر: ۸۹۸۴۹۲۷
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹

محمد ابراهیم کریمی مسئول سازمان بسیج کارگری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: برخی فکر می کنند که بسیج کارگری تنها متعلق به جامعه کارگری است و فقط به دفاع از حقوق این قشر جامعه می پردازد، در حالی که جامعه هدف ما هم کارگران و هم کارفرمایان هستند، چرا که منافع جامعه کارگری و کارفرمایان بایکدیگر گره خورده است.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد بازاری ایمن برای کارفرمایان و سرمایه گذاران، تصریح کرد: شخصی که سرمایه خود را به عرصه تولید وارد کرده و ده ها و شاید صدها کارگر را مشغول به کار کرده است، نباید ضرر و زیان ببیند، قطعا این ضررها به تدریج کاهش سرمایه گذاری در عرصه تولید و صنعت داخلی را کمرنگ و در نهایت میزان بیکاری را افزایش می دهد.

مسئول سازمان بسیج کارگری ادامه داد: هم اکنون جامعه کارفرمایی و به تبع آن جامعه کارگری با چالش هایی از جمله تسهیلات پرسود بانکی، نبود بازار مناسب فروش محصولات، وجود کالای قاچاق و مشکلات بیمه ای و مالیاتی روبرو هستند که بسیج سعی می کند با مطالبه گری از دستگاه های مسئول این دست مشکلات را به حداقل برساند.

کریمی در ادامه به لزوم ایجاد شبکه اطلاعات میان صنایع مختلف تأکید کرد و گفت: موارد بسیاری داشته ایم که یک واحد تولیدی برای تأمین مواد اولیه خود، وفتی آن را در داخل کشور نیافته است، به کارخانه ای در خارج از کشور مراجعه کرده و این در حالی بوده که در شهری نزدیک، یک کارخانه ایرانی آن مواد را تولید می کرده است. بسیج کارگری با فعالیت های کارشناسی و پژوهشی به دنبال رفع این معضل و شناساندن صنایع داخلی به یکدیگر است. البته تحقق کامل این هدف نیاز به زیرساختی قدرتمند و البته پشتیبانی وزارت صنایع و معادن دارد.

ارسال نظرات