معاون فرهنگي اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: انقلاب اسلامي به ملت ايران هويت بخشيد و به واسطه‌ي اين انقلاب جهان ملت ما را شناخت.
کد خبر: ۸۹۸۴۸۷۹
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ غلامرضا غفاري معاون فرهنگي- اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري  طی سخنانی در این ویژه برنامه ضمن ابراز خرسندي از حضور در دانشگاه شهركرد و تبريك ايام‌الله دهه‌ي فجر گفت: انقلاب اسلامي به ملت ايران هويت بخشيد و به واسطه‌ي اين انقلاب جهان ملت ما را شناخت.

معاون فرهنگي اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري افزود: انقلاب اسلامي ايران يكي از پايدارترين و ماندگارترين تحولات درون كشور است كه به واسطه‌ي دستاوردهاي عظيمي كه به بار آورد، درخشيد و ماندگار شد.

غفاري به نقش دانشگاه و تفكر دانشجويي در پيروزي انقلاب اشاره كرد و گفت: دانشگاهيان به عنوان سرمايه‌هايي كه برمبناي عقلانيت و هوشياري عمل مي‌كنند، هم‌اكنون در توسعه‌ي كشور نقش به‌سزايي دارند و با توجه به اين وظيفه‌ي خطير نبايد نقد خويشتن را فراموش كنند.

معاون فرهنگي اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري دانشگاه‌هاي نسل چهارم را به‌عنوان دانشگاه‌هاي برخوردار از سرمايه‌هاي چندگانه، حساس به محيط پيرامون و رعايت حقوق شهروندي، معرفي كرد و گفت: مهم‌ترين وظيفه‌ي دانشگاه تعليم علم و پژوهش است، با اين حال دانشگاه يك نهاد فرهنگي و اجتماعي است و موظف است مهارت‌هاي زندگي را بياموزد و راهنماي افراد براي ايجاد زندگي موفق باشد.    

غفاري افزود: هر شهروندي در مقابل وظايف و تعهدات مسئولين حق مطالبه و نقد دارد، با اين وجود اين جنبه از حقوق شهروندان كمتر مورد توجه قرار مي‌گيرد.

معاون فرهنگی- اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری در ادامه تعليم و تربيت را وجه تمايز دانشگاه و آموزشگاه برشمرد و تصريح كرد: تكريم و احترام به حقوق ديگران، سرمايه‌هاي اجتماعي و مشاركت در مجموعه‌هاي مختلف، سرمايه‌ي فرهنگي است و دانشجو در زمان تحصيل باید با شركت در فعاليت‌هاي جانبي، از اين سرمايه‌ها بهره‌مند گردد.

وی در پايان با تأكيد بر انجام وظايف فردي، نقد خويشتن و وجدان كاري ابراز اميدواري كرد كه شاهد شكوفايي و رشد بيش از پيش كشور باشيم.

ارسال نظرات