ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش اعلام کرد که نیروهای نظامی خود را در عراق به اقتضای نیاز و با هماهنگی دولت بغداد مستقر خواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۸۴۸۲۳
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، 

به نقل از روسیاالیوم، «جاناتان براگا» سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد، ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به لطف پیروزی‌های سریع بعد از آزادسازی موصل، تمرکز خود در عراق را به محافظت از دستاوردهای نظامی علیه داعش متمرکز ساخته است.

این سخنگو تصریح کرد، نیروهای ائتلاف برای مشاوره و رایزنی با همتایان عراقی‌مان جهت تضمین شکست دائمی داعش، در عراق می‌مانند. وی مدعی شد، این امر به دلیل حضور داعش ضروری‌ست؛ چرا که این گروه تروریستی به رغم از دست دادن اراضی تحت اشغال خود، همچنان قدرت انجام حملات خونینی، که غیرنظامیان و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، دارد.

وی افزود: «ما شمار مناسبی از نیروهای‌مان را با ماموریت استشاری جهت ادامه آموزش و مشاوره‌دهی و تجهیز شرکای‌مان در مبارزه مستمر علیه داعش، و آن هم با موافقت دولت عراق( در این کشور) حفظ خواهیم کرد.»

این در حالی‌ست که سخنگوی دولت عراق، روز گذشته ضمن تایید آغاز روند کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در عراق پس از اعلام پیروزی بغداد بر داعش، گفت: «جنگ با داعش خاتمه یافته بنابراین تعداد آمریکایی‌ها نیز کمتر می‌شود.»

دو مقام عراقی نیز به آسوشیتدپرس گفتند ائتلاف تحت امر آمریکا برای اولین بار از زمان شروع جنگ ضد داعش در حدود 3 سال پیش، به توافقی برای کاهش نیروهایش در عراق دست یافته است.

ارسال نظرات