وزیر سابق اطلاعات گفت: ۱۴ میلیون مقاله درباره فروپاشی آمریکا را دانشگاهیان خود آمریکا نوشته‌اند و امروز اندیشمندان جهان ابعاد نهضت حسینی را بررسی می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۸۴۷۰۹
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی در چهارمین یادواره شهدای انقلاب اسلامی شهرستان شاهرود در مسجد امام جعفر صادق (ع) این شهراظهار داشت: آینده اروپا و آمریکا رویکرد اسلامی خواهد داشت.
وی تصریح کرد: ۱۴ میلیون مقاله در مورد آمریکا در حال فروپاشی را هیأت علمی دانشگاه‌های خود آمریکا نوشته‌اند؛ در این مقالات، اندیشمندان آمریکایی اذعان دارند که این کشور در حال فروپاشی است.
وزیر سابق اطلاعات افزود: عمده محور این مقالات و آن چیزی که موجب فروپاشی آمریکاست، انقلاب اسلامی بوده که نشأت گرفته از حرکت امام حسین (ع) است.
مصلحی بیان کرد: امروز اروپا و آمریکا اندیشمندانی که دارند، نهضت امام حسین (ع) را بررسی و تحلیل می‌کنند.
وی با گرامیداشت دهه فجر و فاطمیه، به بحث شهدا اشاره کرد و گفت: آیه شریفه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ. بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» اشاره دارد که شهدا زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی دارند و امروز باید دانست که این به چه معناست؛ خداوند متعال بیان می‌کند که شهیدان زنده‌اند و در آموزه‌های دینی داریم که هر کس از دنیا می‌رود، روحش زنده است.
وزیر سابق اطلاعات با اشاره به بخش «أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» ادامه داد: شهدا زنده‌اند و مسیر و راهی را که انتخاب کردند، مدیریت می‌کنند و نمی‌گذارند از مسیر انحراف ایجاد شود؛ همان‌طور که امام حسین (ع) این مدیریت را انجام می‌دهند و شهدای ما بر اساس مدیریت امام حسین (ع) پای شهادت رفتند و این مسیر را انتخاب کردند.
مصلحی بیان داشت: مدیریت حسینی در دنیا کار خود را می‌کند و نمونه آن، جمعیت ۲۵ میلیونی اربعین حسینی است که در دنیا شوری ایجاد و توجه همگان را به خود جلب کردند.
وی اضافه کرد: در طول سال، جمعیت چهار میلیون نفری حج و اجتماع میلیونی بوداییان را شاهد هستیم؛ اما جمعیت میلیونی اربعین سبب شده است تا اندیشمندان جهان را در فکر فرو ببرد؛ در صورتی که استکبار رسانه‌ای جهان در عدم پوشش آن تلاش دارد.
وزیر سابق اطلاعات گفت: اجتماع میلیونی اربعین کار خودش را کرده و عرضه شده و برای جهانیان سؤال ایجاد کرده و همین امروز در اروپا و آمریکا کتاب‌های مربوط به نهضت حسینی فروش عجیب و غریب دارد؛ اندیشمندان راه افتاده‌اند تا ببینند چه خبر است و مدیریت امام حسین (ع) و زندگی و مقاومت ایشان را مطالعه می‌کنند.
مصلحی اظهار کرد: برای حرکت انقلاب اسلامی، مدیریت امام حسین (ع) نیاز بود و مدیریت او نیز توجه دادن به «عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» است؛ گاندی وقتی هند را از استعمار انگلیس پاک کرد، از او سؤال شد از چه کسی الگو گرفتی و گفت: الگوی مقاومت و ایستادگی را از امام حسین (ع) گرفتم و این هندوی غیرمسلمان این‌گونه تحت تأثیر حضرت است.
وی با بیان اینکه امروز اندیشمندان اروپا و آمریکا ابعاد مختلف نهضت امام حسین (ع) را بررسی می‌کنند، افزود: اندیشمندان با این مطالعه، درس مقاومت و ایستادگی را درمی‌یابند و آینده اروپا و آمریکا برای اسلام است.
وزیر سابق اطلاعات افزود: آمریکا در حال فروپاشی است و اگر سخنرانی ترامپ را در کنگره ببینید، اظهار به این فروپاشی می‌کند؛ اگر در اینترنت در مورد فروپاشی آمریکا جست‌وجو کنید، ۱۴ میلیون مقاله در مورد آمریکای در حال فروپاشی وجود دارد که اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌های خود این کشور نوشته‌اند و به آمریکای در حال فروپاشی اعتقاد دارند.
مصلحی تصریح کرد: در این مقالات، عمده محور مورد تأکید این است چیزی که موجب فروپاشی آمریکا شده، انقلاب اسلامی ایران است و این انقلاب از حرکت امام حسین (ع) نشأت می‌گیرد و مدیریت امام حسین (ع) و شهدا را با خود دارد.
وی با اشاره به راهبرد امام خمینی (ره) در مورد انقلاب اسلامی گفت: وقتی امام راحل به ایران و قم رفت، آیت‌الله خزعلی پیش ایشان رفت و از مشکلات مدرسه فیضیه بیان کرد که امام بیان فرمودند: من مأموریتم ساخت مسجد، مدرسه و حسینیه نیست.
وزیر سابق اطلاعات گفت: امام راحل فرمودند: من سه مأموریت مهم دارم که اولین مأموریت، تشکیل حکومت اسلامی است و البته مانده تا به حکومت اسلامی برسیم؛ چراکه دشمن بیکار ننشسته و نمی‌گذارد این توفیق به راحتی حاصل شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها