خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان خبر داد

پرداخت یک میلیارد و 994 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در همدان

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان از پرداخت یک میلیارد و 994 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در راستای کارآفرینی و اشتغالزایی در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۴۷۰۶
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹

پرداخت یک میلیارد و 994 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در همدانشهرام صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به پرداخت تسهیلات کارآفرینی و اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی بیان داشت: با توجه به جوان بودن جمعیت کشور و نیاز جامعه به شغل، بسیج سازندگی اقدام به پرداخت تسهیلات به افراد متقاضی کارآفرینی کرده است.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری 168 نفر توسط بسیج سازندگی برای دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی به بانک عامل معرفی شده‌اند، افزود: یک میلیارد و 994 میلیون تومان اعتبار برای کارآفرینی و اشتغالزایی بسیج سازندگی استان اختصاص یافت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان ادامه داد: از این میزان تاکنون یک میلیارد و 294میلیون و 500 هزار تومان جذب شده است و الباقی آن نیز تا پایان سال جذب خواهد شد.

وی گفت: با کارگاه‌های ایجاد شده با حمایت بسیج سازندگی در سطح استان 178 نفر صاحب شغل شده و کسب درآمد می‌کنند.

صادقی خاطرنشان کرد: تسهیلات پرداختی توسط بسیج سازندگی در دو عرصه صنایع تبدیلی و کشاورزی کارگاهی صورت می‌گیرد که عناوین عرصه‌های کشاورزی و کارگاهی شامل تولید قارچ، پرروش بوقلمون، پرورش شترمرغ، پرروش آبزیان، کشت زعفران، کشت گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی است.

*حضور 6 هزار و 536 نفر در دوره‌های آموزشی بسیج سازندگی استان همدان

وی اظهار داشت: با توجه به شناسایی صورت گرفته توسط کارشناسان اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی نواحی، هر شهرستان به عنوان قطب تولید یک محصول معرفی شده و اقدام به پرداخت تسهیلات در آن زمینه کرده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان تصریح کرد: بر اساس نظرات کارشناسی و با توجه به ظرفیت‌های موجود، شهرستان اسدآباد قطب تولید چیپس میوه، شهرستان بهار قطب تولید شوریجات، شهرستان تویسرکان قطب تولید مبل و منبت، شهرستان کبودراهنگ قطب تولید ترشیجات معرفی شد.

وی افزود: همچنین شهرستان فامنین قطب تولید لبنیات، شهرستان ملایر قطب تولید مبل و منبت و شیره انگور، شهرستان نهاوند قطب تولید چیپس میوه، شهرستان همدان قطب تولید عرقیات گیاهان دارویی و قهاوند قطب تولید پوشاک معرفی شد و بسیج سازندگی اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی در این زمینه‌ها و معرفی متقاضیان برای دریافت وام به بانک کرد.

دبیر قرارگاه جهاد اقتصادی استان همدان عنوان کرد: بسیج سازندگی علاوه بر پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی نیز اهتمام می‌ورزد و در زمینه‌های مختلف و با همکاری جهادکشاورزی و سازمان فنی و حرفه ای برای افراد جویای کار و علاقه‌مند دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال جاری 6 هزار و 536 نفر در دوره‌های آموزشی بسیج سازندگی شرکت کرده و موفق به اخذ گواهی پایان دوره شده‌اند، ابراز داشت: از این تعداد 4 هزار و 388 نفر خانم و 2 هزار و 148 نفر آقا بوده‌اند که در دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند.

*اجرای طرح جوادالائمه برای پیشگیری از اعتیاد در استان همدان

صادقی از اجرای طرح جواد الائمه با موضوع پیشگیری از اعتیاد و حمایت از بهبودیافتگان در سطح استان خبر داد و گفت: در این زمینه مسئولیت برگزاری کلاس‌های کارآفرینی برای افراد بهبود یافته و اعطای تسهیلات بانکی از وظایف بسیج سازندگی در قرارگاه جوادالائمه است.

وی افزود: ساخت کمپ ترک اعتیاد، پایگاه فرهنگی، کانون فرهنگی آموزشی، کتابخانه، مدرسه قرآنی، درمانگاه شبانه روزی، بوستان تفریحی، مرکز مشاوره ترک اعتیاد، کارگاه تولیدی، سوله چند منظوره، مجموعه ورزشی از مهمترین اقدمات بسیج سازندگی در ایجاد محله پاک در سطح استان می باشد که هم اکنون در حال انجام است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار