حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی:

علت موفقیت ازدواج های دانشجویی، آگاهانه بودن آنهاست

کارشناس مذهبی گفت: علت موفقیت ازدواج دانشجویی این است که زوجین در شرایط آگاهانه و با قدرت انتخاب همسر خود را بر می‌گزینند.
کد خبر: ۸۹۸۴۶۷۱
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی  در جمع زوجین دانشجوی شرکت کننده در مراسم افتتاحیه پنجمین کاروان ازدواج دانشجویی سال ۹۶ که در محل رواق مطهر حضرت زهرا (س) بارگاه منور رضوی برگزار شد، با بیان این که ازدواج رمز کمال انسان است، اظهار کرد: قانون زوجیت قانونی است که در خلقت خداوند استثنائی ندارد. خداوند متعال در آیه شریفه & «وَمِن کُلِّ شَیْءٍ خَلَقْنَا زَوْجَیْنِ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ&» به این موضوع اشاره فرمود: ه است؛ یعنی همه چیز در این دنیا زوج است مگر خداوند که واحد است.

وی افزود: هیچ زن و مردی بدون همسر کامل نیستند یعنی انسان کامل عبارت است از یک انسان متأهل و این قانون در کل طبیعت وجود دارد؛ البته هر ترکیبی شرایطی دارد و اگر در ازدواج، توجهی به هدف ازدواج نشود و فقط بر اساس میل به ترکیب باشد، فایده نخواهد داشت.

این کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به شرایط شکل گیری یک زندگی موفق، خاطرنشان کرد: شرایط ترکیب در ازدواج اولا اندیشه و فرهنگ است. فرهنگ به معنای سطح تحصیلات نیست بلکه به معنای نوع درک انسان از مسائل است. وقتی مرد و زن نسبت به یکدیگر درک درستی نداشته باشند، نمی‌توانند با یکدیگر زندگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی گفت: زن لطیف و ظریف است و مرد سخت و مقتدر. اگر زنی مرد را مثل خودش تصور کند و برعکس، در روابطشان دچار درک صحیح نخواهند بود و به مشکل خواهند خورد.

وی با بیان این که زندگی کردن با زنده ماندن تفاوت دارد، افزود: شما ازدواج کرده اید که زندگی کنید نه اینکه فقط زنده باشید؛ در نتیجه باید دانش زندگی کردن را بیاموزید. انسان مسیری عمودی را باید در عمر خود طی کند و به جایی برسد که به جز خدا چیزی در منظرگاه او نباشد.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: ما خلق شده ایم تا به جایگاهی برسیم که سلمان فارسی به آن جایگاه رسید و پیامبر اکرم (ص) در وصف او فرمودند:  «سلمان منا اهل البیت&» و نیز فرمودند «الناس مشتاقون للجنه والجنه مشتاق بالسلمان. »

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در بخش پایانی سخنان خود گفت: در امر زندگی مسئله انتخاب، از مهم‌ترین مسائل است و علت موفقیت ازدواج دانشجویی این است که زوجین در شرایط آگاهانه و با قدرت انتخاب همسر خود را بر می‌گزینند. از طرف دیگر یکی از ویژگی‌های زوجین دانشجو این است که نمی‌توانند ویژگی‌های خود را پنهان کنند.

وی افزود: درصد طلاق ازدواج دانشجویی بسیار پایین است و هیچ قشری به اندازه دانشجویان در مسئله ازدواج موفقیت نداشته که این هم نتیجه شخصیت دانشجویان است و هم نتیجه محیط دانشگاه.
ارسال نظرات
پر بیننده ها