خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۹۸۴۶۶۹
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳

دیدارهای چهره به چهره مسئولان لشکر ٣ حمزه (ع) با روحانیان اهل سنت که هر ساله برگزار می شود امسال هم با هدف وحدت و افزایش تعامل مسئولان و روحانیان اهل سنت به همت حوزه‌های سه گانه گردان شهید خرازی لشکر ٣ در محل حوزه ٣١ بسیج عشایری شهید کوهنورد زیوه برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در ابتدای مراسم سرهنگ آقایی فرمانده گردان شهید خرازی زیوه ضمن خیرمقدم به حضار با اشاره به تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی در ٣٩ سال گذشته و تبریک دهه مبارک فجر گفت : روحانیت معزز روستاهای بخش سیلوانا در

مناطق مرگور، دشت و ترگور در سالهای اخیر تعامل به جا و شایسته ای را با گردان شهید خرازی در موقعیت های حساس و اجرا برنامه‌ها و مناسبات داشته اند که انصافا باید مورد توجه و تقدیر قرار گیرند.

حجت الاسلام میرزایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر ٣ حمزه (ع) با ایراد سخنرانی ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری ریحانه النبی دخت مکرمه فخر کائنات حضرت محمد(ص) و گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر، گفت: اگر نگاهی به انقلاب‌های دنیا نظیر فرانسه و شوروی با انقلاب اسلامی داشته باشیم خواهیم دید که هیچ تشابهی با همدیگر ندارند و بررسی اجمالی دوره‌های قبل و بعد از وقوع انقلاب اسلامی در کشور عزیزمان از بعدهای سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و ... ، بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد و اگر مروری داشته باشیم خواهیم دید که در دوره قبل از انقلاب مردم عزیز کشور نقشی در سرنوشت خود نداشتند و بعبارتی در سرنوشت خود دخیل نبودند بطوریکه حتی گاهی اوقات فرمان شاه را تا حد فرمان خدا میدانستند در حالیکه شاه هم مهره‌ای بیشتر نبود و حاکمیتی از خود نداشت بلکه فرامین از قدرتهای بزرگ به او دیکته می شد. اما امروزه بحمدالله می بینیم که مردم ما در همه زمینه ها حضور دارند که در اکثر زمینه تعیین اشخاص و مسئولان حکومتی و کشوری با آرا و نظر خود مردم شکل می گیرد.

در بعد مسائل دینی و فرهنگی هم نه تنها حکومت شاه برای براندازی اسلام تلاش می کرد بلکه در رسانه‌ها و مطبوعات هم با دانستن و فرض دین اسلام به عنوان کهنه پرستی ، به ترویج و تبلیغ مسائل غیر دینی می پرداخت اما بعد از پیروزی انقلاب امام (ره) فرمود : باید در تاریخ این انقلاب ثبت گردد که این انقلاب برای احیای اسلام شکل گرفت.

نباید فراموش کنیم که دیروز شخصی اداره این مملکت را برعهده داشت که تخریب‌کننده مردم و اسلام بود اما امروز از برکت وجود نعمت بزرگی همچون " مقام معظم رهبری " برخوردار هستیم که در نهایت سادگی و به دور از زرق و برق دنیا در میان این مردم زندگی و رهبری می کند.

امروزه با گذشت قریب به ۴٠ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی به وضوح می بینیم که هر روز بر قدرت و شکوه و موفقیت ایران اسلامی افزوده می گردد بطوریکه بسیاری از امکانات و تولیدات ما حرف اول را می زند و کشورهای همسایه و منطقه از ایران اسلامی الهام می گیرند.

سرهنگ نوری معاون هماهنگ کننده لشکر ٣ حمزه (ع) در این دیدار گفت :باید مواظب جوانان و فرزندانمان باشیم چرا که دشمن با طرح موضوعاتی همچون انقلاب سفید در صدد اشاعه بی‌حجابی و دور ساختن جوانان از رهنمودهای دین مبین اسلام است .

خوشبختانه از زمانیکه که روحانیت معزز وظیفه هدایت و تبلیغ دین را در جوامع و روستاها گسترش و ترویج داده‌اند می بینیم که گرایش جوانان به انحرافات اجتماعی به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است .

باید جوانان امروز کشور را دریابیم و مسئولین و خانواده ها مشکلات جوانان را بررسی و رسیدگی کنند که اگر خدایی ناخواسته به درستی این وظایف دینی را در جامعه انجام ندهیم و راه را از چاه به درستی تشخیص نشناسیم باید بیشتر از همه جوابگو باشیم .

ماموستا عزیزیان امام شهر سیلوانا هم در این دیدار به نیابت از روحانیان حاضر در دیدار گفت :

انقلاب اسلامی از همان اوایل پیروزی و شکل‌گیری با شعار کوبنده " استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی " در مقابل استکبار جهانی و قدرتهای روز و حکومت شاهنشاهی ایستاد و پیروز شد .

همه ما وظیفه داریم نسبت به حفاظت و صیانت از اهداف انقلاب اسلامی و کرامت کشور تلاش کنیم و دست به دست هم دهیم که لازمه‌ی آن وحدت و تلاش برای وحدت آفرینی در راستای اهداف و آرمانهای اسلام و انقلاب است .

یکتاپرستی و خداشناسی به بشریت عزت می دهد و از مسیرهای انحرافی باز می‌دارد و باید نسبت به تبلیغات و برنامه‌های رسانه‌های خارجی که مذاهب و ملتها را به جان همدیگر می اندازند آگاه باشیم و با یک وحدت عملی همچنان میتوانیم بعنوان یک قدرت جهانی قد علم کنیم و در مقابل برنامه‌های شوم استکبار جهانی ایستادگی کنیم.

این دیدار همچنین با تقدیر از روحانیان و ضیافت نهار به پایان رسید.

ارسال نظرات