کد خبر: ۸۹۸۴۶۶۸
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱

به همت حوزه علمیه الزهراء خواهران شاهین دژ نشست بصیرت افزایی در سالن اجتماعات این حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، به همت حوزه علمیه الزهراء(س) خواهران و همکاری حوزه علمیه امام محمد باقر (ع) و دانشگاههای پیام نور و آزاد اسلامی شاهین دژ نشست بصیرت افزایی با حضور امام جمعه،فرمانده سپاه،رؤسا و اساتید حوزه و دانشگاهها و طلبه ها و دانشجویان در سالن اجتماعات حوزه خواهران برگزار شد.

حجت الاسلام  حسین فصیح نیا امام جمعه و مدیر حوزه علمیه خواهران در این نشست ضمن تبریک ایام دهه فجر و تسلیت ایام فاطمیه گفت: در حوزه ها و دانشگاههای سراسر کشور بایست شاخصه های جهادی نهادینه شود چون در تداوم انقلاب مؤثر و کارساز است.

وی در بحث شاخصه های جهادی به لزوم داشتن روحیه انقلابی اشاره کرد و ابراز کرد: خداشناسی و شناخت حاکمیت خداوند ،بصیرت و روشن بینی،عقل و اجتهادمحوری،آزاد اندیشی به معنای حریت معنوی،پرهیزکاری و خودسازی،توجه به وجود دشمن و استکبار ستیزی جزء لاینفک فرد ولایتمدار است و با وجود این شاخصه ها در فرد مطمئناً روحیه انقلابی به بار خواهد نشست.

سرهنگ پاسدار تقی نجمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهین دژ نیز ضمن تقدیر از دست اندرکاران اجرای این برنامه تاثیر گذار گفت: بصیرت برای همه بعنوان قطب نمایی است که بشریت را از گمراهی نجات میدهد.

وی ابراز کرد: حضرت امام خامنه ای بصیرت را اینگونه تعریف کرده اند که همان شمری که سر امام حسین(ع) را برید جانباز جنگ صفین بود و با این توصیف در بحث شناخت بصیرت فرد حالات کنونی فرد مطرح است.

این مقام مسئول ولایتمداری و دشمن شناسی را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: طبیعت دشمن دشمنی است و هرگز نباید انتظار ترحم داشت اما برخی مسئولین گاهاً به گونه ای حرف میزنند که آمریکا و اسرائیل جرأت بر زبان آوردن چنین سخنانی را ندارند که البته به اشتباهات خود پی بردند.

سرهنگ نجمی به بحث فضای مجازی و آسیب های این فضا پرداخت و اظهار داشت باید با روشنگری و بصیرت از ظرفیت های این فضا به نفع نظام کشور بهره بگیریم و نباید به گونه ای عمل کنیم که سرباز و پیاده نظام دشمن در این راستا باشیم چون هدف دشمن از ارائه خدماتی به این راحتی و رایگان چیزی جز ضربه وارد ساختن بر نظام نیست و باید هرلحظه هوشیار و آگاه باشیم.

ارسال نظرات